ماهان شبکه ایرانیان

در سامانه۱۹۵ صورت گرفت؛

ثبت ۳۷۰۰شکایت از خدمات ارتباطی در یک‌ماه

به گزارش اقتصادآنلاین، اداره کل حفاظت از حقوق مصرف کنندگان معاونت امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، گزارش ماهانه سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات مشترکان خدمات ارتباطی (سامانه 195) را منتشر کرد.

این گزارش بر اساس تعداد تیکت های ثبت شده در سامانه «سپاس» و در 7 حوزه کاری ارائه شده است. به این معنی که مشترکان می‌توانند در زمینه حوزه‌های کاری اینترنت، تلفن همراه، تلفن ثابت، خدمات پستی، تشعشعات، خدمات ارزش افزوده و دفاتر پیشخوان دولت، اقدام به شکایت در این سامانه کنند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که در فروردین ماه امسال، 3 هزار و 702 شکایت در این 7 حوزه کاری به ثبت رسیده، که بیشترین شکایت مشترکان در حوزه اینترنت بوده است و کمترین شکایت انجام شده نیز به حوزه پست مربوط می‌شود. رگولاتوری تاکید کرده که تعداد کم شکایت‌های ثبت شده در حوزه پست به دلیل عدم شناخت سامانه 195 به عنوان مرکز ثبت و رسیدگی شکایت در دفاتر پستی است.

از میان تعداد شکایت‌های ثبت شده، 3011 شکایت از طریق سایت و 691 شکایت نیز از طریق مرکز تماس 195 به ثبت رسیده است. از این تعداد 1811 شکایت مربوط به اینترنت، 1234 شکایت مربوط به تلفن همراه، 545 شکایت مربوط به تلفن ثابت و 49 شکایت از تشعشعات است.

این آمار نشان می‌دهد که در حوزه اینترنت، بیشترین شکایت کاربران از شرکت‌های مرتبط، مربوط به قرارداد مشترکان در زمینه عدم جمع آوری سرویس و کیفیت سرعت، بسته‌های اینترنتی و عدم اطلاع مشترکان از فعال سازی، سرعت پایین ارسال و دریافت دیتا و نیز کم فروشی بسته‌های اینترنتی است.

بیشترین میزان شکایت در حوزه تلفن همراه از 3 اپراتور نیز به عدم آنتن دهی شبکه 3G و 4G، قبض و صورتحساب و پاسخگویی نامطلوب مرکز تماس عنوان شده است. در همین حال موضوع شکایت مشترکان از خدمات تلفن ثابت نیز به عدم پاسخگویی مطلوب به مشترکان باز می‌گردد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان