فلسفه ویلموتس به درد فوتبال ایران می خورد

جلالی: پرسپولیس بازهم قهرمان می‌شود

نساجی در هفته بیست و نهم در رشت و در بازی برابر سپیدورد که با هواداران پرشورش برای فرار از سقوط به دنبال سه امتیاز بود ، با سه گل به پیروزی رسید.

به گزارش"ورزش سه" مجید جلالی هفته آینده پانزدهمین بازی اش را روی نیمکت نساجی سپری خواهد کرد. او نساجی را در حالی که این تیم از پانزده بازی 16 امتیاز داشت تحویل گرفت و اکنون در 14 مسابقه که روی نیمکت این تیم نشسته 17 امتیاز کسب کرده و این فرصت را دارد تا با یک برد خانگی در هفته آخر برابر پیکان امتیازاتش در نیم فصل را به عدد 20 و میانگین 1.34 امتیاز در هر بازی برساند.


مجید جلالی درباره بازی شنبه شب تیمش برابر سپیدرود و پیروزی پرگل هم گفت:« بازی سنگین و جو پرفشاری بود اما بچه های ما سنجیده و با اعتماد به نفس بازی کرده و عملکرد فوق العاده خوبی داشتند. به نظر من خیلی با اصالت بازی کردند.»


او درباره اینکه عملکردش در این نیم فصل را چگونه ارزیابی می کند گفت:« واقعیتش این است که من در چندماهی که در نساجی کار کردم بیشتر سعی کردم از تجربیاتم استفاده کنم تا از دانش فنی ام. سعی کردم از سال ها تجربه ام استفاده کرده و شرایط و ذهنیت بچه ها را مدیریت کنم.» جلالی اضافه کرد:« درواقع بیشتر از آنکه از فنون مربیگری استفاده کنم از تجربه مدیریتم بهره بردم.»


او ادامه داد:« ما با توجه به مشکلاتی که داشتیم باید خیلی سنجیده عمل و تیم را مدیریت می کردیم. می توانیم راجع به این مسایل ساعت ها گفت و گو کنیم اما در یک کلام اگر بخواهم بگویم این است که انگیزه بچه ها را حفظ کردیم و مسئولیت هایشان را کاملا مشخص کردیم.»


همواره مربیانی که در ادامه راه می آیند با یک مشکل مواجه می شوند و آن این است که با تغییر ترکیب ممکن است در فضای رختکن برایشان چالش به وجود بیاید. جلالی در این رابطه هم گفت:« من سعی کردم از تمام ظرفیت ها به بهترین شکل استفاده کنیم. اگر بخواهم از کار خودم در این نیم فصل ایرادی بگیرم شاید فقط بازی با صنعت نفت باشد که من واقعا آن را یک بازی خوب از تیم خودم نمی دانم. فیلم بازی را هم بارها دیدم ، بچه ها هم واقعا زحمت کشیدند اما این تنها بازی بود که خودم دوستش نداشتم.»


سرمربی نساجی درباره اینکه آیا مشکلات و کمبودهایی که در هفته های قبل وجودداشت حل شده اند یا نه هم گفت:« نه مشکلات هستند اما ما سعی می کنیم به آن ها توجه نکنیم. من خیلی با بچه ها صحبت کردم که تمرکزشان روی بازی باشد. »


جلالی درباره آینده کاری اش در نساجی هم گفت:« الان که با شما صحبت می کنم برنامه خاصی برای آینده ندارم و تمام فکرم بازی آخر است که بتوانیم نمایش خوبی داشته باشیم. من از هواداران نساجی در این نیم فصل واقعا حس و تاثیر مثبتی گرفتم و تمام تلاشم را می کنم طوری بازی کنیم که همه آن ها خوشحال باشند.» او اضافه کرد:« با توجه به مسایلی که داشتیم تیم ما خوب کار کرد. این بچه ها واقعا خوب و با مسئولیت هستند ، فوق العاده صبور و فداکارند. از همه آن ها ممنون هستم هم از بچه ها و بخصوص از هواداران فوق العاده که بهترین و بزرگتری انگیزه ما بودند.»


او همچنین با اشاره به کیفیت لیگ امسال هم گفت:« با وجود تعطیلی های بلند مدت لیگ خوبی داشتیم و حتی اگر این وقفه ها نبود می شد لیگ بهتری داشته باشیم. امسال مربیان جوانی آمدند و خوب کار کردند که این خیلی خوشحال کننده است. کاری که منصوریان، نکونام، تارتار، یحیی گل محمدی ، علی دایی و رضا مهاجری انجام دادند بسیار در سطح خوبی بود. امیر قلعه نویی هم توانست سپاهان را احیا کند و این واقعا برای خود من باعث افتخار است. من از اینکه جوان ها آمدند خیلی خوشحال هستم، وقتی سیدمحمد علوی را روی نیمکت استقلال خوزستان می بینم احساس خوبی به من دست می دهد. مربیان جوان دیگری مثل حمید مطهری و برخی دیگر هم هستند که می توانند و باید اضافه شوند.»


مجید جلالی در ادامه صحبت هایش در پاسخ به این سوال که آیا از شایعه انتخاب مارک ویلموتس باخبر است هم گفت:« من از ویلموتس شناخت دارم، مربی خوبی است و فلسفه ای که برای فوتبال دارد خیلی به درد ما می خورد. امیدوارم که بهترین اتفاق برای تیم ملی ایران بیفتد.»


سرمربی باتجربه فوتبال ایران در پایان پیش بینی اش از قهرمان این فصل اینگونه شرح داد:« ببینید اگر نگاه کنید در طول فصل پرسپولیس ثبات بیشتری نسبت به بقیه تیم ها داشته است. درواقع پرسپولیس چیزی را برداشت می کند که خودش کاشته است. همدلی هواداران، مربیان، مدیریت رمز موفقیت این تیم است. برانکو برخی از محبوب ترین بازیکنان تیم را کنار گذاشت و حتی در مقاطعی خوب نتیجه نگرفت و شکست خورد اما همیشه از سوی هواداران به بهترین شکل حمایت شد. به نظرم پرسپولیس به دلیل همین ثبات و همدلی بازهم قهرمان می شود. سپاهان هم که جزو مدعیان است عملکرد خوبی داشته است. درباره تراکتور اما همیشه مشکلاتی هست که این تیم را اذیت می کند و استقلال هم ثبات لازم را نداشت و شاید اگر ثبات داشت می توانست موفق تر شود.»

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان