چه رنگ رژ لبی چهره را جذاب و زیبا می کند؟

رنگ رژ لب مانند رنگ مو برای انواع پوست ها متفاوت است. شما نباید از رنگ های رژ لب برای پوست گندمی برای پوست های سفید و روشن استفاده کنید. در ادامه انواع طیف رژ لب را برای پوست های مختلف با هم بررسی می کنیم.

چه رنگ رژ لبی چهره را جذاب و زیبا می کند؟
رژ لب ها در انواع رنگ های مختلف موجود هستند و شما می توانید با توجه به رنگ پوست خود مناسب ترین رنگ رژ لب را برای خود انتخاب نمایید. در مطلب زیر رنگ های مناسب رژ لب برای انواع پوست ها را ملاحظه خواهید کرد.

رنگ مناسب رژلب برای پوست های گندمی

همانطور که رنگ مو برای پوست های مختلف متفاوت است رنگ های رژ لب و سایه نیز برای پوست های مختلف متفاوت است. شما هرگز نمی توانید از رنگ رژ لب و رنگ مو برای افراد با پوست گندمی برای افراد با پوست روشن و یا سبزه استفاده نمایید. در این مطلب انواع طیف های مناسب رژ لب را برای پوست های گندمی مشاهده خواهید کرد.رژ لب ها با این طیف برای افراد با پوست گندمی بسیار مناسب هستند. بهترین رنگ رژ برای افراد با پوست گندمی رنگ قرمز با زمینه آبی است با این رنگ های رژ لب پوست شما روشن تر به نظر می رسد.این طیف رژ لب ها برای افراد با پوست گندمی مناسب نیستند و بهتر است که شما از این رنگ های رژ لب کمتر استفاده نمایید طیف قهوه ای رژلب چهره شما را بی حوصله نشان می دهد.

بهترین رنگ طیف قهوه ای مشابه رنگ قهوه یا کاراملی تیره با زمینه صورتی است.این رنگ رژ، پوست های گندمی را زرد نشان می دهد ولی اگر شما علاقه دارید که از این رنگ های رژ لب استفاده کنید بهترین انتخاب برای شما صورتی گرم با پایه آبی است.افراد با پوست گندمی و موهای تیره و قهوه ای بهتر است که از رنگ های قرمز و نارنجی و جگری استفاده نمایند این رنگ های رژلب تضاد زیبایی را با رنگ تیره مو های شما ایجاد می کنند.رنگ های رژ لب طیف های متفاوتی دارند و شما می توانید بنا بر رنگ پوست خود از انواع طیف های متنوع رنگ رژ لب استفاده نمایید. افراد با رنگ پوست تیره و برنزه بیشترین حق انتخاب را برای رنگ رژ خود دارند رنگ های گوجه ای و شکلاتی و انواع رنگ های قرمز و نارنجی برای افراد با پوست تیره از برترین انتخاب ها می باشند.

رژ لب برای تن پوست روشن

اگر تن پوست روشنی دارید، مطمئنا زیر نور آفتاب به سادگی می سوزید و پوست تان قرمز و ملتهب می شود. برای خانم هایی که به دنبال رژ لبی مناسب با این رنگ پوست می گردند، رنگ های صورتی، گلبهی، مات و موکا بهترین انتخاب است. این افراد باید از رنگ هایی که تن طلایی دارند نیز خودداری کنند، به این دلیل که رنگ روشن پوست شان را تشدید و چهره آنها را بی روح نشان می دهد.
تن پوست های معمولی در آفتاب به آسانی تغییر رنگ میدهند ولی قرمز نمیشود و نمیسوزد . اگر شما هم جزو این دسته افراد هستید از رنگ هایی مانند قرمز و بنفش استفاده کنید. به عنوان مثال برای میهمانی های عصرانه از رژلب جگری استفاده کنید که شما را بی نهایت زیباتر خواهد کرد.

رژ لب برای تن پوست تیره

منظور از پوست تیره همان تن پوست زیتونی است. اگر شما هم جزو این دسته افراد هستید، شانس با شماست زیرا دیگر مانند دیگران نسبت به نور آفتاب حساس نخواهید بود و پوست تان قرمز و متورم نخواهد شد. برای شما رنگ های قهوه ای بدترین انتخاب و رنگ های بنفش، بهترین انتخاب است. شما همچنین می توانید از رنگ های گلبهی، جگری، صورتی پر رنگ و نارنجی استفاده کنید.

رژ لب برای تن پوست خیلی تیره

پوست های خیلی تیره در مقابل آفتاب به هیچ وجه نمی سوزند. اگر شما هم تن پوستی خیلی تیره دارید به دنبال رژ لب هایی با تونالیته قهوه ای و بنفش باشید. کاراملی، گردویی و جیگری از جمله رنگ هایی است که به پوست صورت شما می آید. رژ لب هایی که باید از زدن آنها اجتناب کنید، رژ لب های بی رنگ است. بنابراین به دنبال رنگ های گرم تر باشید.

نکات مهم در آرایش صورت

در نهایت باید بگوییم که به طور کلی رنگ های سرد رژ لب با تن پوست های سرد و رنگ های گرم تر با تن پوست های گرم هماهنگی دارند. افرادی هم که تن پوست زیتونی دارند می توانند از تمام رنگ ها استفاده کنند. اما یادتان باشد که هیچ قانونی برای زیبایی وجود ندارد، پس اگر دوست داشتید که رنگی جز آنچه به پوست صورت تان می آید را امتحان کنید، حتما این کار را انجام دهید.

اگر پوستتان روشن است و زمینه صورتی دارد :

از رنگ قرمز روشن با ته زمینه صورتی یا آبی و یا قرمز خالص استفاده کنید.

اگر پوستتان زمینه زرد دارد :

از قرمز گرم با ته زمینه نارنجی استفاده کنید. از قرمزهایی که ته زمینه آبی دارند پرهیز کنید.

اگر پوستتان زمینه زیتونی دارد :

از قرمز خالص یا قرمزی که ته زمینه قهوه ای در خود دارد استفاده کنید. از قرمزهایی که صورتی یا نارنجی زیاد دارند بپرهیزید.

اگر پوست تیره با زمینه صورتی دارید :

از رژ قرمز با ته زمینه آبی یا صورتی استفاده کنید. از استفاده از قرمزی که ته زمینه نارنجی یا هلویی دارد بپرهیزید.

اگر پوست تیره با زمینه زرد دارید :

از قرمز گرم با ته زمینه نارنجی استفاده کنید. از قرمز با ته زمیه آبی پرهیز کنید.

برای هر رنگ پوستی :

برای نتیجه بهتر از قرمزی استفاه کنید که زمینه قهوه ای داشته باشد. چون قهوه ای یک سایه خنثی است، قرمزی که زمینه قهوه ای داشته باشد با هر پوستی سازگار است.

استفاده از مداد لب

هر آرایشگری به مداد لب نیاز دارد چون این وسیله نقش بسزایی در آرایش دارد.

برای برجسته کردن رنگ لبهایتان :

قبل از زدن رژ، خط لب هماهنگ با رژتان را بر تمام سطح لب بزنید.

برای جلوگیری از ریختن رژ از کنار لب :

قبل از زدن رژ، خط لب هماهنگ با رژتان را به حاشیه لبهایتان بزنید.

برای بزرگتر نشان دادن دهان :

خط لبتان را در حاشیه خارجی فرم لبتان بکشید و بعد رژ بزنید. برای کوچکتر نشان دادن دهان: ابتدا حاشیه لبانتان را کرم پودر بزنید و سپس با خط لب در حاشیه داخلی فرم لبتان خط لبتان را بکشید و سپس رژ بزنید.

نکاتی درباره رژ لب

1 - رژ لب و عطرهایتان را در یخچال نگهدارید تا دوام بیشتری داشته باشند.

2 - هرگز تستر را روی لبتان آزمایش نکنید چون غیربهداشتی است.

3 - رژ لب را روی نوک انگشت تست کنید نه روی پشت دست. چون رنگ و بافت پوست نوک انگشت به پوست لب نزدیکتر است.

4 - برای پاک کردن لکه رژ لب کمی گلیسیرین روی لکه رژ بزنید و بعد آن را مانند باقی لباسهایتان بشورید.

5 - اگر از مداد لب استفاده نکنید فرم لبتان زیاد نمایان نمی شود. اضافه رنگ را به همان ترتیبی که در ابتدا گفتیم از روی لبتان بردارید (با انگشت)

6 - اگر احساس می کنید که رژ لبتان از آنچه که می خواهید روشنتر به نظر میرسد. قبل از زدن رژ لبانتان را با مداد لبی چند درجه تیره تر رنگ کنید. یا اینکه از برق لب تیره تری بر روی رژتان استفاده کنید.

لبان شما قسمتی از صورتتان است که می توانید با رنگ آن بازی کنید.بهترین راه پیدا کردن رنگ مناسب زدن آن رنگ رژ است ولی راهنمای زیادی برای این انتخاب رنگ وجود ندارد.

1 - اگر رنگ پوستتان تیره است، بیشترین حق انتخاب را دارید.رنگ گوجه ای، شکلاتی ها، قرمزها، رنگهای روشن و نارنجی ها برای شما مناسب هستند.

2 - اگر رنگ پوستتان متوسط است و ته زمینه طلایی دارد، تمام طیف های قرمز به شما تعلق دارند، بنفش با ته زمینه قهوه ای، صورتی یا قهوه ای با ته زمینه قرمز.

3 - اگر پوست روشن دارید، میتوانید از رنگهای روشن مانند بژ، صدفی و صورتی استفاده کنید.

منبع : دلگرم

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان