تشخیص افکار منجر به خودکشی با اسکن مغز

محققان پس از کشف افزایش یک ماده شیمیایی در مغز افرادی که قصد خودکشی داشتند، اعلام کردند افکار خودکشی در مغز قابل تشخیص است

تشخیص افکار منجر به خودکشی با اسکن مغز

محققان پس از کشف افزایش یک ماده شیمیایی در مغز افرادی که قصد خودکشی داشتند، اعلام کردند افکار خودکشی در مغز قابل تشخیص است.



به گزارش به نقل از ایرنا محققان دانشگاه ییل در آمریکا در جریان یک مطالعه با مقایسه اسکن مغز ده ها فردی که در معرض خطر خودکشی قرار دارند با افرادی که از لحاظ حالات خلقی در وضعیت سالم قرار دارند، متوجه شدند که تولید یک ماده شیمیایی به نامmGluR5 در مغز افرادی که افکار خودکشی در سر داشتند، افزایش داشت.


به گزارش روزنامه تایمز، mGluR5 ماده ای است که به تعامل سلول های مغزی کمک می کند اما با ابتلا به اضطراب، اختلالات خلقی و افسردگی نیز ارتباط دارد.
محققان معتقدند که از افزایش mGluR5 می توان برای غربالگری افرادی که در معرض بیشترین خطر ابتلا به خودکشی قرار دارند مانند افرادی که دچار یک سانحه جدی و یا حمله می شوند، استفاده کرد.


بر اساس این گزارش، احتمال ابتلا به خودکشی در افراد مبتلا به اختلال استرسی بعد از حادثه(PTSD) پانزده برابر بیشتر است؛ این در حالی است که برخی مطالعات نشان می دهند از هر چهار نفری که مورد تجاوز جنسی واقع شده اند یک نفر تلاش کرده است که به زندگی خود پایان دهد.
محققان همچنین معتقدند که با پایین آوردن میزان تولید این ماده شیمیایی می توان به پیشگیری از بروز افکار و یا تلاش برای خودکشی کمک کرد.
دکتر مارگارت داویس که رهبری این مطالعه را بر عهده داشت، می گوید: اختلال استرسی پس از سانحه یک عامل خطرساز مهم برای بروز افکار خودکشی، تلاش برای ارتکاب به خودکشی و مرگ ناشی از خودکشی است. اما به رغم آگاهی ها نسبت به این خطر، شناخت اندکی در زمینه بیولوژی زمینه ساز خودکشی در اختلال استرسی بعد از سانحه وجود دارد.
وی افزود: اما در این مطالعه متوجه شدیم که افزایش تولید mGluR5 با بروز افکار خودکشی ارتباط دارد.
این مطالعه در مجله Proceedings of the National Academy of Sciences منتشر شده است.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان