سوت‌هایی که در جهت موافق نیستند

مسی خشمگین‌تر از همیشه از هواداران بارسلونا

مدت ها بود کسی مسی را چنین عصبانی ندیده بود. وقتی سوت پایان بازی به صدا درآمد، او زودتر از همه راهی رختکن شد.

به گزارش "ورزش سه"، به نقل از مارکا، شرایط در بارسلونا به فاصله یک هفته کاملا تغییر کرده است. تیمی که رویای کسب سه گانه داشت، حالا حتی میان هوادارانش نیز کمتر مقبولیتی دارد.

شکست هایی همچون شکست 4-0 از لیورپول، غیر قابل هضم هستند. قبول شکست سال گذشته برابر رم و حذف باورنکردنی از لیگ قهرمانان، یک سال طول کشید و البته هنوز هم آثار مخربش را می توان در آبی اناری ها پیدا کرد.

این طبیعی است که کل تیم، سرخورده و افسرده باشد. هیچکس نمی تواند خود را از زیر شکست سنگین در آنفیلد خلاص کند، حتی بازیکنی چون لیونل مسی. اینجا همه مقصرند؛ حتی اگر بهترین بازیکن دنیا باشی.

 

 

 

 

چهره مسی در طول بازی یکشنبه شب برابر ختافه و در پایان آن، انعکاسی از وضعیت بغرنج حاکم بر بارسلونا و فوق ستاره آرژانتینی اش بود.

لئو یک برنده ذاتی است و همیشه اینگونه بوده. او شکست را قبول ندارد و این خصیصه در او تغییر نکرده است. شکستی همچون شکست سه شنبه گذشته در آنفیلد، برای مسی غیر قابل قبول است. در سال های نه چندان دور، مسی پس از شکست بارسا تا یکی دو روز با هیچکس حتی همسرش صحبت نمی کرد و با گذشت زمان، این مساله کمی بله تنها کمی تعدیل یافته است.

در این بین چیزی که برای مسی بیش از همه غیر قابل قبول است، سوت های اعتراضی هواداران علیه بازیکنان خودی است. این حتی بیش از فاجعه آنفیلد او را آزار می دهد. او چندین بار این حرکت هواداران را زیر سوال برده است و معتقد است در روزهای بحرانی، این سوت ها هیچ کمکی به تیم نمی کنند.

بدتر اینکه خود او پس از شکست سنگین هفته گذشته بارسا و در فرودگاه لیورپول، مورد اعتراض دو هوادار نیز قرار گرفت. هرچند اتفاق تلخی رخ نداد اما قطعا باعث آزردگی خاطر شدید او شده است. 

به اینها سوت های اعتراضی علیه چند بازیکن بارسا در جریان بازی با ختافه را هم اضافه کنید که همگی باعث رنجش فوق ستاره آرژانتینی شده اند. به عقب که برگردیم، می بینیم که مسی در زمان خودش به سوت های اعتراضی علیه لوئیس انریکه و آندره گومس هم واکنش منفی نشان داده بود. در آن مقطع مسی حتی گل خود را در اعتراض به هواداران جشن نگرفت(بازی با لگانس در فصل 17-2016).

مسی البته می داند که شکست های اینچنینی دردآور هستند؛ ولی دوست ندارد یک یا چند بازیکن تیم، مقصر اصلی فاجعه شناخته شده و سیبل هواداران شوند. مسی معتقد است که در لحظات بحرانی، همه باید باهم متحد باشند. از بازیکن و اعضای باشگاه گرفته تا هواداران.

مسی معتقد است که ناکامی در لیگ قهرمانان نباید روی افتخارات دیگر تیم سایه بیندازد. همانطور که فصل گذشته دبل بارسا زیر سایه قهرمانی رئال در چمپیونزلیگ قرار گرفت. مسی امسال هم نگران است که فتح لالیگا و نیز کوپا دل ری احتمالی، از سوی هواداران کم ارزش شمارده شود.

در بازی با ختافه بازیکنی مورد اعتراض هواداران قرار گرفت که بخشی جدانشدنی از پرافتخارترین دوران تاریخ بارسلونا بوده. از سرخیو بوسکتس حرف می زنیم. شاید هو شدن کوتینیو دیگر به امری عادی تبدیل شده باشد ولی کمتر کسی انتظار داشت که بوسکتس نیز مورد اعتراض قرار بگیرد.

مسی پس از بازی رفت برابر لیورپول که در آن کوتینیو با سوت های اعتراضی بدرقه شد، در پیامی خطاب به هواداران گفت:«ما در مقطع حساسی از فصل هستیم و بیشتر از هر زمان دیگری باید که اتحادمان را حفظ کنیم. این اصلی بوده که در تمام فصل به آن تأکید کرده بودیم. الان زمان انتقاد کردن از هیچکسی نیست بلکه باید کمک کنیم و در این روزهای پایانی فصل کنار یکدیگر باشیم. همگی با هم باید این کار را انجام دهیم. شیوه‌ای که از کوتینیو به عنوان یک بازیکن تیم بدرقه شد، بسیار زشت بود. وارد این بحث نمی‌شوم که آیا او خوب بازی کرده یا نه اما الان زمانی است که ما باید با هم متحد بمانیم.»

مسی خواستار اتحاد همگانی شد اما 10 روز بعد در نوکمپ شاهد این بود که پیامش تاثیری روی هواداران نگذاشته و برعکس، بازیکنی چون بوسکتس هم به فهرست سیاه آنها وارد شده است.

لئو در پایان بازی با ختافه، با چهره ای درهم و عصبانی زمین را زودتر از همه ترک کرد و راهی رختکن شد. او گل دوم تیمش را هم جشن نگرفت و شاید این خشم را با خود به فصل بعد نیز منتقل کند. فصلی که در آن بارسا باید از زیر فشار دو فاجعه رم و آنفیلد، کمر راست کند. 

 

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان