به گزارش ایسنا، محسن پورسیدآقایی با اشاره به این که طی سه سال گذشته اقداماتی برای ارتقای معاینه فنی، رفع تقلبها و تخلفات معاینه فنی خودروهای سبک انجامشده است اما برای معاینه فنی خودروهای دیزل اقدامی جدی صورت نگرفته بود تصریح کرد: از ابتدای سال جاری رصد و کنترل معاینه فنی خودروهای دیزل با جدیت در حال انجام است.
معاون شهردار تهران گفت: با اجرای مرحله دوم طرح کاهش یا Low Emission Zone (محدوده کمآلاینده) از آبان ماه سال گذشته، کلیه خودروهای سبک و سنگین برای تردد در شهر تهران در هر ساعت از شبانهروز و همه روزهای هفته باید برگه معاینه فنی داشته باشند و بهعبارتیدیگر تستهای معاینه فنی بهعنوان یک الزام زیستمحیطی موردتوجه قرار گرفته است.
پورسیدآقایی با بیان اینکه خودروهای دیزل که در شهر تردد میکنند، سهم قابلتوجهی در انتشار آلایندگی دارند تصریح کرد: بسیاری از خودروهای سنگین را در سطح شهر میبینیم که با وجود داشتن برگه معاینه فنی، دودزا هستند.
به گفته معاون حملونقل و ترافیک از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 750 دستگاه خودروی دیزل توسط اکیپ تست کنار جادهای مورد ارزیابی و پایش قرار گرفته است که از این تعداد 9 درصد فاقد معاینه فنی بودند.
به گزارش روابط عمومی معاونت حملونقل و ترافیک؛ پورسیدآقایی ادامه داد: معاینه فنی 105 دستگاه خودرو به علت مردودی در آزمون تست آلایندگی نیز ابطالشده و در مجموع 169 دستگاه خودرو به دلیل نداشتن معاینه فنی یا مردودی در تست آلایندگی، اعمال قانون شدهاند.