بازار متشکل، ابزار مهار سرکشی ارز را تجمیع می کند

امیرکبیر مجتمع خدمات فناوری راه اندازی می کند

امیرکبیر مجتمع خدمات فناوری راه اندازی می کند
به گزارش روز چهارشنبه دانشگاه صنعتی امیر کبیر، علی نیک بخت با اشاره به بازدید مدیر عامل بانک صنعت و معدن به همراه تعدادی از مدیران این بانک از برج فناوری دانشگاه اظهار کرد: این بازدید با هدف پیگیری موضوع استفاده از تسهیلات مالی خارجی برای تاسیس و تجهیز مجتمع خدمات فناوری و آزمایشگاهی دانشگاه برگزار شد.
رئیس آزمایشگاه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: دانشگاه برنامه دارد با استفاده از منابع خارجی این مجتمع را راه اندازی کند.
وی گفت: برای کسب مصوبه های دولت و سازمان برنامه و بودجه، باید یکی از بانک ها عاملیت این پروژه را برعهده گیرند و برگزاری این جلسه در این راستا بود.
رئیس آزمایشگاه مرکزی دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: در این جلسه توافق های اولیه برای قبول عاملیت بانک برای این پروژه اخذ و خلاصه ای از ماهیت وهدف پروژه نیز ارائه شد.
وی خاطرنشان کرد: در این جلسه همچنین توافقاتی انجام شد که از سوی بانک صنعت و معدن تسهیلات در قالب وام به شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور مستقر در برج فناوری دانشگاه اختصاص یابد. علاوه برآن قرار شد بانک صنعت و معدن به عنوان حمایت کننده فناوری و خدمات فناوری به این موضوعات ورود پیدا کند.
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در جریان این دیدار گفت: مرکز فناوری و توسعه نوآوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر از مراکز کارآفرینی، رشد و هدایت شرکت های دانش بنیان تشکیل شده و ضمن ترویج فرهنگ کارآفرینی در سطح دانشگاه، تلاش می کند با شناسایی نخبگان و صید ایده های ناب و انجام حمایت های مادی و معنوی، مقدمات لازم برای تبدیل آنها به شرکت دانش بنیان موفق را فراهم آورد.
معتمدی افزود: این مرکز همچنین با ایجاد زیرساخت لازم به همراه پشتیبانی های مؤثر شرکت های دانش بنیان، آنها را در جهت تجاری سازی موفق محصولات و خدمات شان یاری می کند و به این ترتیب هم دانشگاه و هم کارآفرینان از منافع مادی و معنوی دستاوردهای حاصل بهره مند می شوند.

** بانک ها از طرح ها نوآورانه حمایت کنند
رییس هیأت مدیره و مدیرعامل بانک صنعت و معدن نیز در این دیدار اظهار داشت: هدف بانک صنعت و معدن از گسترش همکاری با این مرکز، حمایت از تبدیل نوآوری ها و دستاوردهای علمی به فناوری ها و محصولات مورد نیاز کشور است.
حسین مهری افزود: این مرکز اقدامات اثرگذاری در بخش های مختلف انجام داده و ارتباط بیشتر بانک صنعت و معدن با این مرکز علاوه بر ایجاد ارتباط بین صنعت و دانشگاه می تواند موجب رشد و شکوفایی صنایع مختلف کشور به خصوص صنایع دانش بنیان شود.
مهری عنوان کرد: به عنوان یک بانک تخصصی، مسؤلیت اجتماعی ما حمایت از طرح های صنعتی، معدنی و دانشگاهی است و بانک در این قبیل پروژه ها باید حضور فعال داشته باشد.
مدیرعامل این بانک خاطرنشان کرد: از ظرفیت های قانون بودجه سال جاری در جهت حمایت از فعالیتهای دانشگاه صنعتی امیرکبیر به عنوان یک دانشگاه تخصصی استفاده خواهیم کرد.
مهری تصریح کرد: ارتباط دادن شرکت های مستقر در این مرکز به واحدهای تولیدی و ارائه مشاوره تخصصی به این صنایع از جمله اهدافی است که این بانک در سال جاری که سال رونق تولید و حمایت بیشتر از کارآفرینان است، با جدیت دنبال می کند.
دانام**9465**1584
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان