به تازگی مرسدس بنز چنین کاری را انجام داد، و حالا جگوار لندرور قصد دارد از موتور بنزینی شش سیلندر خطی به جای V6 استفاده کند – این پیکربندی قبلا در خودروهای E-Type و XJS مورد استفاده قرار گرفته بود. این موتور 3 لیتری توربوشارژ شدهی جدید، که از تکنولوژی 48 ولت هیبریدی خفیف بهره میبرد، اولین بار در رنجروور اسپورت HST استفاده خواهد شد و جایگزین موتور 3 لیتری V6 سوپرشارژ شده میشود.
این موتور شش سیلندر خطی جدید که در واقع یک چهار سیلندر با دو سیلندر اضافی است، نسخه توسعه یافتهای از موتورهای Ingenium آلومینیومی چهار سیلندر ماژولار جگوار لندرور است که در سال 2015 معرفی شد و توسط کارخانه تولید موتور این شرکت در ولورهمپتون ساخته میشود. مزیتهای این موتور نسبت به موتور V6 شامل قطعات کمتر – یک موتور شش سیلندر خطی یک سرسیلندر دارد نه دوتا – صرفهجویی در مقیاس به وسیلهی اشتراک قطعات با موتورهای Ingenium کوچکتر و تحویل قدرت روانتر است.
مشخصات ظاهری این موتور شش سیلندر خطی کاملا با موتورهای چهار سیلندر Ingenium مطابقت دارد، و خروجی هم توسط یک توربوشارژر تویین اسکرول به علاوهی یک کمپرسور اضافی تقویت شده که لگ را از بین میبرد. نهایت قدرت این موتور 395 اسببخار و نهایت گشتاور 406 پوند- فوت است، در حالی که قویترین موتورهای V6 سوپرشارژ شدهی جگوار لندرور کنونی قدرتی معادل 375 اسببخار و گشتاوری معادل 340 پوند- فوت دارند.
راندمان سوخت توسط سیستم 48ولت هیبریدی خفیف بهبود یافته است. این سیستم انرژی را هنگام ترمز در باتری ذخیره کرده و میتواند بعدا هنگامی که سیستم خاموش روشن، موتور را سر چراغ راهنمایی خاموش کرد از آن انرژی ذخیره شده برای حرکت مجدد استفاده کند.
این موتور 20 کیلوگرم از V6 قدیمی سبکتر است، اما این مقدار با وزن سیستم هیبریدی خفیف خنثی میشود.
دیگر مدلهای جگوار لندرور همچنان از موتورهای V6 سوپرشارژ شده و V6 توربودیزل استفاده خواهند کرد، اما موتور شش سیلندر خطی قرار است به مرور زمان به صورت کلی در محصولات جدید این شرکت مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین موتورهای V8 سوپرشارژ شده فورد این کمپانی جای خود را به موتورهای V8 دو توربو بیامو خواهند داد.