ماهان شبکه ایرانیان

مدیر نمایندگی ستاد دیه آذربایجان شرقی:

بدهی زندانیان غیرعمد آذربایجان‌ شرقی ۱۵۰ میلیارد تومان است

مدیر نمایندگی ستاد دیه آذربایجان شرقی مبلغ بدهی ۵۳۰ زندانی جرایم غیرعمد استان را ۱۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد.

بدهی زندانیان غیرعمدآذربایجان‌شرقی 150 میلیارد تومان استبه گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان به نقل از روابط عمومی ستاد دیه کشور، رسول تقی پور مدیرنمایندگی ستاد دیه آذربایجان شرقی با اشاره به آمار 530 زندانی جرائم غیرعمد استان گفت: 30 آئین جشن گلریزان در ماه مبارک رمضان در استان آذربایجان شرقی برگزار می‌شود.

وی جشن گلریزان را فرصتی برای تقسیم شادی‌ها دانست و تاکید کرد: همه به این جشن گلریزان دعوت هستند تا قدمی برای آزادی 530 زندانی جرایم غیرعمدی که هم اکنون با مبلغ بدهی 150 میلیارد تومان در استان آذربایجان شرقی در بند حضور دارند، برداریم.

تقی‌پور با اشاره به تعداد آزادی زندانیان جرایم غیرعمد در سال گذشته اظهار کرد: از ابتدای سال 97 با کمک ستاد دیه و خیرین استان، 440 زندانی جرایم غیرعمد از زندان‌های استان آزاد شدند که مجموع کل بدهی زندانیان آزاد شده برابر با 122 میلیارد تومان بوده است.

وی با بیان اینکه 437 تن از زندانیان آزاد شده در سال گذشته مرد و 3 نفر نیز زن بودند، افزود: از مجموع زندانیان آزاد شده، 241 زندانی از محکومین مالی، 14 زندانی از محکومین تصادفات غیرعمد و حوادث و همچنین 185 زندانی نیز از محکومین مهریه و نفقه بودند.

مدیر ستاد دیه آذربایجان شرقی همچنین با بیان اینکه مبلغ 4 میلیارد تومان از کمک ویژه ستاد دیه برای آزادی این زندانیان تأمین شد، گفت: 6 میلیارد تومان نیز از طریق تسهیلات و با پیگیری همکاران ستاد دیه و همچنین با دعوت از شکات و مذاکره با آن‌ها هم مبلغ 20 میلیارد تومان از طریق رضایت شاکیان پرونده جهت آزادی این زندانیان تأمین شد.

تقی‌پور در پایان با بیان اینکه مبلغ 1 میلیارد تومان توسط خانواده مددجویان برای آزادی این زندانیان فراهم شد، بیان کرد: مبلغ 91 میلیارد تومان نیز در نتیجه تلاش‌های ستاد دیه به صدور دادنامه اعسار توسط مراجع قضائی تأمین شده است.

گفتنی است مراسم جشن گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیرعمد 29 اردیبهشت ماه در تالار معلم شهرستان تبریز با حضور جولایی مدیرعامل ستاد دیه کشور برگزار خواهد شد .

/
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان