توصیه‌هایی برای روزه‌داری در روزهای گرم

محققان می‌گویند چه مسلمان باشید و چه نه، روزه‌داری می‌تواند به بیرون رفتن سموم از بدنتان کمک کرده و شما را چند قدم به سلامتی نزدیک‌تر کند

توصیه‌هایی برای روزه‌داری در روزهای گرم

محققان می‌گویند چه مسلمان باشید و چه نه، روزه‌داری می‌تواند به بیرون رفتن سموم از بدنتان کمک کرده و شما را چند قدم به سلامتی نزدیک‌تر کند. اما یادتان نرود که بدن شما در روزهای طولانی و گرم، به ذخیره‌ای از آب و مواد مغذی نیاز دارد. پس اگر شرایط روزه‌داری را دارید، برای حفظ سلامتتان، رعایت نکاتی که در ادامه آورده‌ایم را جدی بگیرید.

آب‌رسانی به بدن
به گزارش به نقل از هفته نامه آتیه نو، کم‌آبی بدن در روزهای گرم بهار، روزه‌داری را دشوار می‌کند. برای اینکه در طول روز خسته و کم‌انرژی نشوید، در وعده سحر، ترکیب خاکشیر، آبلیمو و عسل را با آب مصرف کنید. البته در این نوشیدنی، زیاد آبلیمو نریزید تا ترشح بیش از اندازه اسید معده آزارتان ندهد.

مصرف فیبر
مصرف میوه و سبزیجات حاوی فیبر، به فعالیت بهتر دستگاه گوارشتان در این روزها کمک می‌کند. گذشته از این، آب فراوان موجود در میوه‌ها و سبزیجاتی مثل کاهو و خیار، کم‌آبی بدنتان را جبران می‌کند.

پروتئین‌تراپی
بعد از خوردن سحری، آجیل‌های شور نشده را میل کنید. این مغزهای مفید، احساس گرسنگی‌تان در طول روز را کمتر می‌کنند. گذشته از این، سعی کنید در وعده سحری بیشتر خوراکی‌های پروتئینی میل کنید تا گرسنگی را کمتر احساس کنید.

جداکردن شام از افطار
وعده افطار و شام را از هم جدا کنید. در افطار آش یا سوپ گرم میل کنید و یک ساعت بعد، شام سالم و اما سبکی را میل کنید. سعی کنید در وعده شام پروتئین کمتری میل کنید تا احساس سنگینی نکنید.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان