شناسه : ۱۶۰۸۳۵۱ - یکشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۴۲
معاون فناوری اطلاعات دادگستری استان یزد مطرح کرد
نقش محوری و اثرگذار مدیران دفاتر خدمات الکترونیک قضایی / اهمیت دقت در ثبت صحیح پروندهها بر اساس نوع دعاوی و قرار گرفتن در مسیر صحیح دادرسی
معاون فناوری اطلاعات دادگستری استان یزد با بیان اینکه نقش مدیران دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، یک نقش محوری و اثرگذار است گفت: باید ضمن آموزش و نظارت دقیق بر مجموعه، کیفیت خدمات دفتر تحت امر خود را ارتقا دهند.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، حجت اسدی، معاون فناوری اطلاعات دادگستری استان یزد در نشست با مدیران دفاتر خدمات الکترونیک قضائی یزد، اظهار کرد: نقش مدیران دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، یک نقش محوری و اثرگذار است و باید ضمن آموزش و نظارت دقیق بر مجموعه، کیفیت خدمات دفتر تحت امر خود را ارتقا دهند.
معاون فناوری اطلاعات دادگستری استان یزد تصریح کرد: مدیران دفاتر به عنوان یک شخص با تجربه در امور قضائی، نظارت دقیقی را بر اجرای کار مجموعه خود داشته باشند و چنانچه به هر دلیلی قصد ترک دفتر را داشته باشد باید کفیل دفتر که یک فرد آموزش دیده و مسلط به قوانین و مقررات است را به جای خود بگمارند.
وی گفت: شرایط اقتصادی، فضای مجازی، اختلافات خانوادگی و بسیاری از مسائل دیگر در افزایش ورودی پروندهها به دستگاه قضائی نقش دارند، اما انتظار است دفاتر خدمات قضائی در خصوص نقش خود و جلوگیری از ورود پروندههای غیر ضروری به دادگستری دقت بیشتری به عمل آورند.
اسدی در ادامه بیان کرد: دقت در ثبت صحیح پروندهها بر اساس نوع دعاوی و قرار گرفتن در مسیر صحیح دادرسی بسیار مهم است، چرا که شاید یک دفتر خدمات بر اساس یک نوشته وکیل یا متن یک عریضه نویس یک شکایت را ثبت نماید، اما به لحاظ عدم دقت و قرار گرفتن در یک مسیر اشتباه، این پرونده ماهها با صرف هزینههای بسیار در مسیر دادرسی جریان مییابد و سپس با عدم استماع روبرو شود! این یک خسارت سنگین از حیث وقت و هزینه به سیستم قضایی و شخص خواهان و خوانده است.
معاون فناوری اطلاعات دادگستری استان یزد، آموزش و کسب مهارت بیشتر کاربران در دفاتر خدمات قضائی را خواستار شد و گفت: اکنون بخشی از کار دستگاه قضائی با برون سپاری قوه قضائیه به دفاتر خدمات الکترونیک قضائی سپرده شده است و باید این مراجع نیز با طی دورههای آموزش و کسب مهارت بیشتر در مبانی قانون و مقررات در سامان دهی شکایات و ورودی شکوائیهها به دستگاه قضائی نقش موثری را ایفا نمایند.
وی بر ارائه خدمت خوب و با کیفیت به مردم تأکید کرد و اذعان کرد: خدمت به مردم نباید تنها در قالب حرف و شعار بافی بماند، بلکه باید در عمل اسباب راحتی مردم در دریافت خدمت را فراهم کرد، دائر بودن دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در عصرها، آموزش کاربران، نظارت بیشتر بر مجموعه و بازرسیها محسوس و نامحسوس نهادهای بالا دستی همه در ارتقاء کیفیت خدمت به مردم تأثیر گذار است.