درخواست رییس شورای شهر تهران برای دیدار با رییس قوه قضاییه

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی ؛ محسن هاشمی در حاشیه دیدار جلسه علنی روز یکشنبه با اشاره به جزییات این جلسه گفت: اصلاحیه دستورالعمل انتخابات شورایاری ها به دلیل افزایش پیشنهادات به کمیسیون تخصصی از دستور کار خارج شد و پیش بینی شد پس از تهیه متن نهایی در صحن بررسی شود.

وی در ادامه با اشاره به توضیحات رسولی در خصوص بودجه اسفند ماه سال گذشته شهرداری گفت: بر اساس توضیحات خزانه دار شورا، شهرداری تمامی درآمدهای نقد خود را محقق کرده و کمی هم بیش از درآمدهای پیش بینی شده توانسته کسب درآمد نقد کند اما در حوزه غیرنقد 50 درصد درآمدها محقق شده که باید تلاش کنیم در این حوزه بودجه غیرنقد افزایش یابد.

وی در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص افزایش  400 درصدی عوارض ساختمانی گفت: این موضوع جوسازی است و صحت ندارد در تعیین عوارض ساختمانی تصمیم دولت و شهرداری باعث تغییر در نرخ عوارض می شود و دولت سال گذشته 36 درصد پارامتر P (ارزش قیمت منطقه ای) را افزایش داد.

هاشمی تاکید کرد: با این اخبار و جوسازی ها مردم نگران می شوند در حالی که رقم به دست آمده در خصوص افزایش عوارض 70 درصد است که 36 درصد آن مربوط به دولت و الباقی مربوط به شهرداری است و شهرداری نیز از سال 91 افزایش عوارض نداشت و این نرخ مربوط به 7 سال گذشته است.

رئیس شورای شهر ادامه داد: در حال حاضر این مصوبه شورا در فرمانداری و هیات تطبیق است و هنوز اجرایی نشده است.

وی در خصوص اعتراض انجمن های حمایت از سگ در مقابل شهرداری گفت: برخی از این گروه ها چند روز قبل به شورا آمده و گلایه داشتند شرکت های پیمانکاری به جای عقیم سازی به کشتن سگ ها مشغولند، روز گذشته به طور اتفاقی با این معترضان برخورد کرده و به آنها گفتم به دلیل آنکه تجمع تان مجوز ندارد امکان مذاکره نیست و هیاتی شامل نمایندگان خود در خصوص این مشکل به شورا بیایند تا در این خصوص مذاکره ای شود که هنوز هیاتی مشخص نشده است.

وی به شوخی گفت: کار برای حیوانات آسان تر از کار برای انسان هاست.

هاشمی در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص دیدار با رئیس قوه قضاییه گفت: این درخواست از سوی من مطرح شده تا زمان ملاقاتی برای طرح مسائل شهری مشخص شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان