۱۹میلیون نفر در بافت فرسوده ساکن هستند

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا ، تقی رستم وندی در صد و هفدهمین جلسه شورای اجتماعی کشور که با موضوع اقدامات و عملکرد دستگاه‌ها و نهادهای فعال در محلات حاشیه‌نشین برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهارکرد: جلسه امروز شورای اجتماعی دومین جلسه با موضوع سکونتگاه‌های غیررسمی بود که بهتر است آن‌ها را به عنوان محلات هدف بازآفرینی شهری تعبیر کنیم.

وی ادامه داد: طی این دو جلسه دستگاه‌های مختلف و دولتی نسبت به ماموریتی که در امدادرسانی، خدمات اجتماعی و سلامت اجتماعی داشتند، گزارش‌های مفصلی در حوزه‌های امنیت،اشتغال،آموزش،بهداشت و سلامت ارائه کردند. به نظر می‌رسد امروز هم‌افزایی و انسجام خوبی در حوزه برنامه‌ریزی در همه دستگاه‌ها ایجاد شده است بنابراین سال 98 آغاز یک تحول عمده در حوزه اقدامات و مداخلات دستگاه‌های دولتی در محلات هدف بازآفرینی شهری است.

 رئیس سازمان امور اجتماعی کشور اضافه کرد: جمعیتی حدود 11 میلیون در محلات حاشیه نشین کشور، حدود 8 میلیون نفر در بافت فرسوده و بافت تاریخی کشور ساکن هستند که جمعیت بزرگی را شامل می شود؛ یعنی 19 میلیون از جمعیت 60 میلیون شهرنشین کشور در این مناطق ساکن هستند که مشکلات خود را دارند و به فقر شهری، مشکلات کالبدی مسکن، پسماند، عقب‌ماندگی از نظام آموزشی و پایین بودن بهداشت مبتلا هستند بنابراین باید در این محلات با هم‌افزایی همه دستگاه‌ها  اقدامات و مداخلات شکل بگیرد.

وی تصریح کرد: امروز مقرر شد که یک کارگروه مهاجرت معکوس را مد نظر قرار دهد و برنامه‌ای برای آن تدوین کند. امروز نیز در حوزه‌های امنیت اشتغال الگوهایی ارائه شد.

وی در ادامه به تشریح الگویی در حوزه اشتغال و کارآفرینی پرداخت و گفت: ائتلافی بین هلال احمر، سازمان فنی حرفه ای و معاونت زنان و وزارت کشور ایجاد شده است که تلاش می‌کند در 22 استان کشور مدل خاصی را که در حوزه کارآفرینی طراحی شده است به اجرا در بیاورد. به نظر می‌رسد با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته سال 98 سرآغاز یک تحول خوب در حوزه مداخلات این سکونتگاه‌ها باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان