در واکنش به اظهارات یک کارشناس؛

فراخوان وزارت نیرو برای احداث نیروگاه سیکل ترکیبی بمپور

فراخوان وزارت نیرو برای احداث نیروگاه سیکل ترکیبی بمپور
به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو «محسن طرزطلب» افزود: فراخوان شناسایی و ارزیابی صلاحیت متقاضیان دارای توانمندی فنی و مالی لازم برای تحویل، سرمایه‌گذاری و اجرای پروژه توسعه نیروگاه سیکل ترکیبی بمپور و بهره‌برداری از آن، در قالب ساز و کار جلب مشارکت بخش خصوصی انجام شده است.
وی ادامه داد: قرارداد مشارکت با بخش خصوصی در این پروژه در قالب روش BLOT (ساخت، اجاره، بهره‌‌برداری و واگذاری به دولت) منعقد خواهد شد.
مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی خاطرنشان کرد: بر این اساس، همه وظایف، اختیارات، حقوق و منافع ناشی از بهره‌برداری بخش گاز به ازای پرداخت مال‌الاجاره ماهیانه به سرمایه‌گذار منتخب در مناقصه واگذار خواهد شد.
وی با بیان اینکه خرید تضمینی برق مجموعه نیروگاه سیکل ترکیبی بمپور پس از احداث بخش بخار از سرمایه‌گذار صورت خواهد گرفت، تاکیدکرد: در این زمینه قرارداد مشارکت با سرمایه‌گذاری منعقد خواهد شد که کمترین قیمت پیشنهادی برای خرید تضمینی برق را در مناقصه پیشنهاد دهد.
طرزطلب تصریح کرد: با توجه به قرار داشتن این نیروگاه در اولویت‌های وزارت نیرو، سرمایه‌گذار منتخب جهت اخذ تسهیلات به صندوق توسعه ملی معرفی خواهد شد.
وی افزود:‌ واحدهای اول و دوم گازی این نیروگاه به ظرفیت 324 مگاوات در سال‌های 92 و 93 مورد بهره‌برداری قرار گرفته و با احداث بخش بخار، ظرفیت این نیروگاه به 484مگاوات خواهد رسید.
مناقصه نیروگاه بمپور در راستای اجرای ماده 27 قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت(2)، دستورالعمل شورای اقتصاد در خصوص شرایط واگذاری طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای، دستورالعمل تعیین نرخ خرید تضمینی برق موضوع بند «ت» ماده 48 قانون برنامه ششم توسعه و همچنین تبصره 19 قانون بودجه سال 1398 کشور برگزار می‌شود.
نیروگاه سیکل ترکیبی بمپور عملیات احداث بخش گاز نیروگاه سیکل ترکیبی بمپور از سال 1388 و در مجاورت نیروگاه بخار ایرانشهر آغاز شده است.
اقتصا *2078* 3063
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان