معرفی ایده‌های خلاق و برتر در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان زنجان گفت: رویکرد اصلی در اجرای یادواره‌ها، شناسایی چهره‌های موفق است.

معرفی ایده‌های خلاق و برتر در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان زنجان، قاسم محمدی افزود: این ستاد در زمینه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی برنامه‌های متنوع در استان اجرا خواهد کرد.

وی با اشاره به تقارن سوم خرداد با ماه مبارک رمضان و لیالی قدر، اظهار کرد: برنامه‌های مختلف فرهنگی و معنوی برای گرامی‌داشت این روز تاریخی پیش‌بینی شده است که با نهایت توان توسط ادارات، نهادها و سازمان‌ها برگزار خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: برگزاری مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح، عطرافشانی گلزار شهدا، سخنرانی فرماندهان و فاتحان خرمشهر پیش از خطبه‌های نمازجمعه زنجان و شهرستان‌ها، دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران، تولید و پخش برنامه‌های مختلف از صدا و سیما، برگزاری شب شعر مقاومت، برگزاری مسابقات ورزشی، برپایی کارگاه‌های ادبی، برگزاری یادواره شهدا و نمایشگاه‌های عکس ویژه سوم خرداد، از جمله این برنامه‌ها است.

دبیر ستاد گرامی‌داشت سالروز آزادسازی خرمشهر در استان زنجان، با اشاره به اعلام فراخوان جشنواره برترین یادواره شهدای استان زنجان، به اهداف این جشنواره اشاره کرد و افزود: شناسایی و معرفی چهره‌های موفق در اجرای یادواره‌ها، به اشتراک گذاشتن دستاوردها و آثار یادواره‌ها، ارج نهادن و تجلیل از خادمان برگزارکننده یادواره شهدا در شهرها و روستاها و استفاده از استعدادها، ظرفیت‌ها و معرفی ایده‌های خلاق و برتر در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بخش‌هایی از قبیل هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی، موسیقی و سرود، فیلم، فضای مجازی با نگاه خاص به بخش ویژه و محرومیت‌زدایی، محور فعالیت‌ها است.

محمدی با بیان اینکه شعار محوری امسال برنامه‌های سالروز آزادسازی خرمشهر "ما پیروزیم" است، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای والامقام عملیات الی بیت‌المقدس و با اشاره به فرمایش تاریخی حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه خرمشهر را خدا آزاد کرد، اظهار کرد: آزادسازی خرمشهر در تاریخ ایران اسلامی، نقطه عطف و برگ زرینی بود که باید این روز به نحو احسن گرامی داشته شود.

وی ادامه داد: نشست تخصصی رسانه و مقاومت با عنوان «رسانه درشت می‌نویسد؛ درست نمی‌نویسد» با همکاری دانشگاه‌های استان برگزار خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس استان زنجان خاطرنشان کرد: از عموم کرد مردم زنجان به‌خصوص جوانان و نوجوانان می‌خواهیم تا با حضور خود در برنامه‌های سوم خرداد، بار دیگر با آرمان‌های بنیان‌گذار نظام مقدس جمهوری اسلامی و شهدای والامقام، تجدید بیعت کرده و همواره گوش به فرمان منویات مقام عظمای ولایت باشند.


قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان