درخواست سازمان ملل از لندن برای بررسی جنایات سربازان انگلیسی در جنگ عراق

کمیته مبارزه با شکنجه سازمان ملل از دولت انگلیس خواسته است تا از تصویب قوانینی که عفو سربازان دخیل در جنایات جنگی را در بر می‌گیرد، خودداری کند.

درخواست سازمان ملل از انگلیس برای بررسی قتل، شکنجه و آزار جنسی به دست سربازان انگلیس در جنگ عراقبه گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، کمیته مبارزه با شکنجه سازمان ملل از انگلیس خواسته است تا درباره افرادی که به دست سربازان این کشور در عراق به قتل رسیده و یا شکنجه و آزار جنسی دیده‎اندتحقیقات صورت بگیرد.

این در حالی است که اخیرا وزیر دفاع انگلیس اعلام کرد که سربازان نباید به خاطر حوادثی که دهه‌ها پیش رخ داده مورد پیگرد قانونی قرار بگیرند. وزیر دفاع انگلیس این جملات را برای حمایت از عفو سربازان بیان کرد.

به گزارش اسپوتنیک، این کمیته به شدت خواستار یک تحقیق مستقل عمومی است و از دولت انگلیس خواسته است تا از تصویب قوانینی که عفو سربازان دخیل در جنایات جنگی را در بر می‌گیرد، خودداری کند.

اعضای کمیته سازمان ملل متحد اظهار داشتند که نگرانی‌های فزاینده‌ای در خصوص عدم پیگرد قانونی در خصوص جرایم جنگی از جمله شکنجه وجود دارد.

کمیته سازمان ملل متحد همچنین ابراز نگرانی کرده که اتهامات درباره بدرفتاری نیروهای ارتش انگلیس در ایرلند شمالی به طور موثر مورد بررسی قرار نگرفته باشد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان