دیلی اکسپرس: انگلیس نیروی نظامی به خلیج فارس اعزام کرده است

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، روزنامه دیلی اکسپرس انگلیس گزارش داد که ارتش این کشور به صورت محرمانه تعدادی نیروی نظامی ویژه خود را برای کمک به نیروهای آمریکایی به منظور آنچه که تهدید ایران خوانده شده، به خلیج فارس اعزام کرده است.

این روزنامه در گزارش خود آورده است، نیروهای ویژه ارتش بریتانیا به ناو گروه ضربت آمریکا در خلیج فارس ملحق شده تا در ماموریت حفاظت از کشتیهای تجاری که واشنگتن و متحدانش معتقدند از سوی ایران مورد تهدید قرار دارند مشارکت کنند. 

ادعاهای مربوط به تهدید ایران در حالی بیان می‌شود که هیچ نشانه‌ای از سوی سازمانهای بین‌المللی و مستقل مبنی بر وجود تهدید در خلیج فارس علیه کشتیهای تجاری و سایر شناورها گزارش نشده است. برخی نمایندگان کنگره آمریکا نیز افزایش بی دلیل تنشها در منطقه غرب آسیا از سوی آمریکا را بدون دلیل خوانده و در این زمینه به شدت از دولت «دونالد ترامپ» انتقاد کرده‌اند.

ساندی تایمز در ادامه افزود: سرویس قایقهای ویژه(SBS) اکنون در حال تردد در کنار کشتیهای نفتکش انگلیسی هستند و آنها را در تنگه هرمز تا آبهای جنوب خلیج فارس اسکورت می‌کنند!

این گزارش می‌گوید که وظیفه SBS نظارت بر فعالیتهای نظامی ایران در اطراف جزیره قشم است، جاییکه معمولا نقطه اصلی استقرار قایقهای تندروی ایران است.

همچنین گفته شده است بالگردهای مرلین نیروی دریایی انگلیس که مجاز به پرواز بر فراز تنگه هرمز نیستند در دریای عمان این نیروها را جابجا می‌کنند. 

دیلی اکسپرس به تعداد این نیروهای اعزامی اشاره‌ای نکرده اما گفته که دو گروه از نیروهای ویژه انگلیسی به خلیج فارس اعزام شده‌اند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان