گزارش شبکه الجزیره از خسارت وارد شده به تأسیسات نفتی عربستان در پی حمله پهپادی اخیر

شبکه الجزیره گزارش داد به تصاویری دست یافته که میزان خسارت وارد شده به تأسیسات نفتی «آرامکو» عربستان سعودی در پی حمله پهپادی هفته گذشته از سوی نیرو‌های یمنی را نشان می‌دهد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، الجزیره تصاویری ماهواره‌ای دریافت کرده که میزان خسارت وارد شده به ایستگاه پمپاژ شماره 8 تأسیسات نفتی «آرامکو» در پی حمله پهپادی روز سه‌شنبه گذشته از سوی نیرو‌های یمنی را نشان می‌دهد.

بر اساس گزارش شبکه الجزیره این تصاویر یک روز پس از حمله گرفته شده‌اند و خسارت وارد شده به ایستگاه پمپاژ شماره 8 خط لوله شرق به غرب عربستان که نفت میادین نفتی شرق این کشور را به بندر «ینبع» در سواحل غربی عربستان منتقل می‌کند را نشان می‌دهد.

گزارش شبکه الجزیره از حمله پهپادی یمن به تأسیسات نفتی عربستان

این ایستگاه در 79 کیلومتری شهر «عفیف» در غرب ریاض واقع شده است.

تصاویر گرفته شده نشان می‌دهد که شکستگی 4 متری در خط لوله عربستان ایجاد شده و روز بعد از حمله نفت در مساحتی بالغ بر 1000 متر مربع نشت کرده است. علاوه بر این تصاویر نشان می‌دهند که حمله به طور مستقیم و دقیق خط لوله را هدف قرار داده است.

گزارش شبکه الجزیره از حمله پهپادی یمن به تأسیسات نفتی عربستان

بر اساس گزارش تیم متخصص تحلیل تصاویر ماهواره‌ای که تصاویر گرفته شده در روز 15 می‌ (25 اردیبهشت) را با تصاویر چند روز پیش از آن مقایسه کرده‌اند، این حمله موجب ایجاد شکستگی 4 متری در خط لوله شده است.

گزارش شبکه الجزیره از حمله پهپادی یمن به تأسیسات نفتی عربستان

علاوه بر این تحلیل تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که این حمله برای محدوده 11 متر مربعی در اطراف خط لوله هدف‌گذاری شده که در مقایسه با مساحت کل ایستگاه پمپاژ شماره 8 که 115 هزار متر مربع است ناحیه بسیار محدودی به شمار می‌رود. این بدین معنا است که خط لوله به صورت تصادفی هدف قرار نگرفته و هدف‌گذاری به اندازه کافی دقیق بوده تا بتواند بدون وارد کردن خسارت به مناطق اداری و مسکونی اطراف، موجب قطع خط لوله شود.

گزارش شبکه الجزیره از حمله پهپادی یمن به تأسیسات نفتی عربستان

روز سه‌شنبه گذشته یک منبع نظامی در یمن گزارش داد که 7 پهپاد عملیاتی را علیه برخی تأسیسات حیاتی عربستان سعودی انجام داده‌اند.

این منبع نظامی به شبکه المسیره گفت که این عملیات پهپادی در پاسخ به تداوم تجاوز و محاصره مردم یمن صورت گرفته است.

مقام‎های سعودی اذعان کردند که ایستگاه‎های پمپاژ نفت این کشور متعلق به شرکت آرامکو در بخش‎هایی از ریاض هدف قرار گرفته‌اند.

گزارش شبکه الجزیره از حمله پهپادی یمن به تأسیسات نفتی عربستان


عربستان سعودی تأیید کرد که 2 ایستگاه پمپاژ نفت متعلق به شرکت آرامکو در شهر‌های «الدوادمی» و «عفیف» در ریاض به صورت محدود هدف قرار داده شدند.

در همین حال «خالد الفالح» وزیر انرژی عربستان در این ارتباط گفت: حمله به 2 ایستگاه پمپاژ متعلق به خط لوله نفت شرق به غرب حمله‌ای تروریستی است... حمله به خطوط نفتی مذکور با هواپیما‌های بدون سرنشین انجام شده و خسارات محدودی به جای گذاشته است.

 

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان