دانستنی های مهم درباره خرید صندل های تابستانی

برای داشتن پاهایی سالم کافی است نکات زیر را در خریدن صندل و کفش های تابستانی دقت کنید.یک صندل مناسب باید از کف پا، انگشتان، پاشنه و رویه پای شما محافظت کند

دانستنی های مهم درباره خرید صندل های تابستانی

با فرا رسیدن گرمای تابستان باز هم علاقه برای خرید کفش های خنک و سبک تابستانی افزایش پیدا می کند اما بهتر است بدانید تابستان فصلی است که پاهای شما بیش از اوقات دیگر سال دچار آسیب و بیماری می شوند. با پوشیدن صندل ها، پاها در معرض محیط آزاد و خشن بیرون قرار می گیرند و نور شدید آفتاب، ضربه ها و زخم ها بریدگی و بسیاری موارد دیگر به طور مداوم آن ها را تهدید می کنند.

 یک صندل مناسب باید از کف پا، انگشتان، پاشنه و رویه پای شما محافظت کند. بهتر است جلوی صندل نیز پوششی وجود داشته باشد تا از وارد شدن هر نوع ضربه به انگشتان جلوگیری شود.

 صندل باید به میزان کافی بندهای محافظ داشته باشد تا بتواند تعادل پا را حفظ کرده و از جلو و عقب رفتن زیاد پا در آن جلوگیری کند. جنس بندهای به کار رفته در صندل باید طوری باشد که سبب فشار آمدن به پا و ایجاد تاول در پشت پا یا انگشتان نشود. گاهی اوقات فشار زیاد بندهای به کار رفته در صندل می ‌تواند به سیاه شدن ناخن و حتی افتادن آن منجر شود.

 مناسب بودن سایز صندل

معمولا بسیاری از صندل ها و کفش های تابستانی محافظت کمی از انگشتان می کنند و بخش کوچکی از پا را می پوشانند بعضی از آن ها آنقدر بد ساخته شده اند که حین راه رفتن کفش به راحتی از پا خارج می شوند و شما مجبور می شوید با جمع کردن انگشتان پای خود را درون کفش نگه دارید این کار در طولانی مدت باعث کشیده شدن بیش از اندازه عضلات پا و انگشتان می شود. تاندون هایی که عضلات را به یکدیگر متصل می کنند در این حالت دردناک می شوند و تورم در بافت های حساس پا به وجود می آید.

 انگشتان پا در بعضی کفش های تابستانی به شکل غیرمعمولی به یک سمت خم می شوند که بعد از یک یا دو ماه عوارض آن به شکل پینه هایی کوچک و بزرگ مشاهده می شود.

 سعی کنید از اندازه بودن سایز صندل های خود اطمینان حاصل کنید. بزرگ تر بودن سایز صندل، موجب لغزش پا درون صندل و پیچ خوردگی پا می شود.

 

بزرگ تر بودن سایز صندل، موجب لغزش پا درون صندل و پیچ خوردگی پا می شود

 چه پاشنه ای را انتخاب کنیم

به هیچ عنوان نباید ارتفاع پاشنه صندل شما از 4 سانتی متر بیشتر شود. این عدد که با انجام تحقیقات دقیق به دست آمده باعث می شود کمترین فشار به پاها، ران ها و کمر وارد شود کفش های پاشنه بلند به میزان بسیار زیادی فشار بر پاشنه پا را افزایش می دهد که میزان آن تا هفت برابر حد معمول اندازه گیری شده است.

 همچنین محققان دانشگاه آکسفورد متوجه شدند پوشیدن این کفش ها نیروی زیادی به قسمت های داخلی مفاصل زانو وارد می کند و باعث آسیب رسیدن به آن ها می شود. پوشیدن کفش های پاشنه بلند باعث می شود وزن بدن به طورمساوی روی پاها تقسیم نشود که این موضوع باعث کوتاه تر شدن عضلات ساق پا و ضخیم تر شدن تاندون های آشیل می شود.

 به خانم ‌ها توصیه می ‌شود صندل ‎هایی را نخرند که پاشنه‌ اش بلندتر از 3 سانتی ‌متر باشد؛ چون هر چه پاشنه صندل بلندتر باشد، فشار به کف پا بیشتر شده و این فشار به پنجه و انگشتان پا منتقل می‌ شود و سبب بیرون زدن انگشتان از ناحیه مشخص صندل شده و موجب آسیب و زخم در انگشتان پا می ‌شود. عوارضی مانند انحراف انگشتان پا، میخچه، تاول و خمیدگی انگشتان و دردهای کمر، زانو و پاشنه پا به دلیل خرید کفش و صندل‌ هایی با پاشنه بلند است.

 

صندل ‎هایی را نخرند که پاشنه‌ اش بلندتر از 3 سانتی ‌متر باشد

 صندل های تخت و بدون پاشنه

خانم هایی که دوست دارند کفش های بسیار راحت به پا کنند، معمولا تابستان ها به سراغ صندل های تخت و بدون پاشنه می روند. این صندل ها نیز در کنار شلوارهای جین و دامن های اسپرت کوتاه بسیار شیک به نظر می رسند. هر ساله انواع مختلفی از این صندل ها تولید می شوند و طرفداران بسیاری دارند.

 صندل های گلادیاتوری

این صندل ها هم به صورت بدون پاشنه و تخت و هم به صورت پاشنه بلند تولید می شوند. طرح و مدل آنها از سبک های رومی باستان گرفته شده است و به همین علت به آنها صندل های گلادیاتوری می گویند. این صندل ها شامل بندهایی هستند که به صورت افقی در کنار هم قرار می گیرند و چون بسیار منحصر به فرد هستند و البته توجه زیادی را جلب می‌کنند، همواره این شکل از صندل ها طرفداران بیشتری دارند.

 این شکل از صندل ها بسیار فانتزی هستند در کنار شلوار جین نیز زیباتر می شوند. برخی از خانم ها از این صندل ها به همراه دامن ها و شلوارک های کوتاه استفاده می کنند.

 صندل های پاشنه دار

این شکل از صندل ها بی شک باعث زیباتر به نظر رسیدن پاها می شوند در واقع اگر قصد دارید پاهایتان کشیده و زیبا به نظر برسند، باید از صندل ها و کفش های پاشنه بلند استفاده کنید. این سبک از صندل ها برای لباس های کوتاه مناسب ترند.

 

پا هنگام حرکت باید در یک حالت ثابت بماند و به اطراف حرکت نکند

به فرم پا در کفش توجه کنید

نکته مهم این است که پا هنگام حرکت باید در یک حالت ثابت بماند و به اطراف حرکت نکند. بسیاری از کفش های پاشنه بلند خصوصا مدل هایی که اتفاقا قیمت بالا و ظاهر عجیب دارند به هیچ عنوان مناسب راه رفتن راحت طراحی نشده اند . طراحان این کفش ها معمولا تمام توجه خود را صرف زیبایی می کنند و سلامت پاها آخرین نکته ای است که به ذهن آن ها می رسد.

 جنس مناسب صندل

صندل های چرمی جنس مناسب تری می باشند، زیرا علاوه بر این که زیبا و با دوام هستند، مانع از تعریق پا نیز می شوند.

مناسب بودن کف صندل

کف صندل می بایست خیلی سفت نبوده و به اندازه کافی نرم و انعطاف پذیر باشد. جنس کف  می بایست به صورتی باشد که مانع از انتقال حرارت زمین به  کف پا و سوزاندن آن در روزهای گرم تابستان گردد. کف هایی از جنس چرم انتخاب مناسبی برای این منظور می باشند.

 نکاتی برای خرید صندل برای کودکان

سعی کنید همیشه برای کودکان صندل‌ های سبک و مقاوم خریداری کنید. هنگام خرید حتما آن ها را به فروشگاه‌ برده و از اندازه مناسب صندل اطمینان حاصل کنید. بیشتر پدر و مادرها برای فرزندان شان یکی دو سایز بزرگ ‌تر خرید می ‌کنند.

 این کار سبب می ‌شود پای کودک در صندل لغزیده و نتواند به خوبی بدود یا بازی کند، در این صورت احتمال پیچ‌ خوردگی و آسیب‌ به پا وجود دارد. پوشاندن کفش ‌ها و صندل ‌های بزرگ به کودکان باعث بد فرم شدن پاها و اختلالات حرکتی در آن ها می ‌شود. بررسی‎ ها نشان داده است کودکانی که با کفش‌ های بزرگ ‌تر از اندازه پای شان راه می ‌روند بیش از دیگران به عارضه صافی کف پا مبتلا می ‌شوند.

 باید و نباید‌هایی در مورد خرید صندل

هیچگاه به هنگام خرید صندل زیبایی را به راحتی ترجیح ندهید. یک صندل فوق العاده باید هر دو ویژگی را داشته باشد.

برای خرید یک صندل، سعی کنید مبلغ زیادی را هزینه نکنید.

برای خانم های کوتاه قد، صندل های پاشنه دار مناسب است تا کمی بلندتر به نظر برسند.

به هنگام استفاده از صندل‌ سعی کنید به زیبایی و آراستگی پاها و ناخن‌ها‌یتان و رعایت نکات بهداشتی اهمیت بیشتری بدهید تا صندل هایتان جلوه زیباتری پیدا کنند.

بیشتر بخوانید:

اصول خرید کفش با کیفیت عالی

جدیدترین و شیک ترین مدل های صندل زنانه

چگونه با کفشهای پاشنه بلند راحت تر راه برویم؟

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان