ماهان شبکه ایرانیان

باکس آفیس آخر هفته: John Wick با اکران ۵۷ میلیون دلاری، Avengers: Endgame را به زیر می‌کشد

«جان ویک» در سال ۲۰۱۴ در آخر هفته‌ی اول خود ۱۴.۴ میلیون دلار فروخت، و قسمت دوم آن «جان ویک: قسمت ۲» در سال ۲۰۱۷ فروش ۳۰

پس از سه آخر هفته‌ی متوالی صدرنشینی، فرمانروایی «انتقام‌جویان:‌ پایان بازی» به لطف یک آدمکش بازنشسته به پایان رسیده است.
«جان ویک: بخش 3 – پارابلوم» از کمپانی لاینزگیت اکران بزرگی را در این آخر هفته تجربه کرد و توانستن با فروش 57.2 میلیون دلاری در 3850 سالن سینما در داخل آمریکا از «پایان بازی» که 29.4 میلیون دلار در آمریکا فروخت، پیشی بگیرد.
اکران فراتر از انتظار «پارابلوم» عملکرد بهتری را برای اولین آخر هفته‌ی این قسمت از این مجموعه، نسبت به دو قسمت قبلی آن رقم زد.

«جان ویک» در سال 2014 در آخر هفته‌ی اول خود 14.4 میلیون دلار فروخت، و قسمت دوم آن «جان ویک: قسمت 2» در سال 2017 فروش 30.4 میلیون دلاری داشت.
کیانو ریوز در «پارابلوم» به عنوان یک آدمکش بازنشسته که حالا امنیتش از طرف یک گروه بین‌المللی آدمکش‌ها به خطر می‌افتد، بازگشته است. ویک که جایزه‌ی 14 میلیون دلاری برای سرش تعیین شده است و هدف بی‌رحم‌ترین قاتلان دنیاست باید از خیابان‌های نیویورک جان سالم به در ببرد.
این فیلم که نقدهای قوی دریافت کرده است به کارگردانی چاد استالکسکی — بدلکاری که تبدیل به کارگردان شده است — ساخته شده.

امتیاز این فیلم در وب‌سایت راتن تومیتوز در حال حاضر 88، و در وب‌سایت متاکریتیک 73 درصد است. مخاطبان این فیلم که به آن امتیاز A- در سینمااسکور دادند، عموما مرد بودند و حدود 34 -35 درصد آن‌ها را زن‌ها تشکیل می‌دادند، در حالی‌که 65 درصد تماشاگران زیر 35 سال سن داشتند و 60 درصد آن‌ها متعلق به رده‌ی سنی 18 تا 34 سال بودند.
«پارابلوم» در خارج از آمریکا 35.2 میلیون دلار از 66 مارکت بین‌المللی فروش داشت که انگلستان با 4.6 میلیون دلار فروش و روسیه با 3.8 میلیون دلار در صدر آن‌ها بودند.

«پایان بازی» 29.4 میلیون دلار در 4220 منطقه فروخت و 46.8 میلیون دلار هم در مارکت‌های بین‌المللی فروش داشت. باکس آفیس تجمعی این عنوان مارول در حال حاضر به 2.614 میلیارد دلار رسیده است که هنوز با پرفروش‌ترین فیلم تاریخ، «آواتار» با فروش 2.788 میلیارد دلاری، فاصله دارد. این قسمت از مجموعه‌ی «انتقام‌جویان» در داخل آمریکا مرز فروش 771 میلیون دلار را رد کرد، و از «آواتار» با جمع فروش داخلی 761 میلیون دلار پیشی گرفت. «پایان بازی» در حال حاضر دومین فیلم پرفروش تاریخ سینمای آمریکا پس از «جنگ ستارگان: نیرو بر می‌خیزد» (با 937 میلیون دلار فروش) است.

فیلم دیگری که در آخر هفته اکران شد «سفر یک سگ» — قسمت دوم «هدف یک سگ» — از کمپانی‌های یونیورسال و آمبلین اینترتینمنت بود. این فیلم خانوادگی توانست از 3267 سالن سینما در داخل آمریکا 8 میلیون دلار بفروشد.
«سفر یک سگ» درباره‌ی بازگشت سگ خانگی دوست داشتنی، بیلی (با صداپیشگی جاش گد)، است که بارها در قالب‌های مختلف بازمی‌گردد تا از صاحبش محافظت کند. این فیلم به کارگردانی گیل مانکوسو بر اساس رمان پرفروش دبلیو. بروس کمرون ساخته شده و در آن دنیس کوید و تازه‌واردهای مجموعه، بتی گیپلین و کاترین پرسکات نقش‌آفرینی می‌کنند.

قسمت دوم این مجموعه نقدهای متوسط دریافت کرده و امتیاز آن در وب‌سایت راتن تومیتوز 55 درصد است. مخاطبان استقبال بیشتری از این فیلم کردند و به آن امتیاز A در سینمااسکور دادند.
«سفر یک سگ» مانند قسمت قبلی خود «هدف یک سگ» نقل مجلس باکس آفیس نبود. قسمت قبلی این مجموعه در سال 2017 18 میلیون دلار در آخر هفته‌ی اکران خود فروخت و جمع فروش آن در داخل آمریکا به 64 میلیون دلار و جمع فروش جهانی‌اش به 140 میلیون دلار رسید که سهم باکس آفیس چین از آن 88 میلیون دلار بود.

سومین فیلمی که در این آخر هفته اکران شد، داستان عاشقانه‌ی نوجوانی «خورشید هم یک ستاره است» بود که در 2073 سالن سینما پخش شد و فروش تاسف‌بار 2.6 میلیون دلاری را رقم زد. این فیلم به کارگردانی روسو-یانگ و نقش‌آفرینی یارا شهیدی و چارلز ملتون، بر اساس رمانی از نیکولا یون به همین نام ساخته شده است. داستان آن درباره‌ی ناتاشا کینگزلی (با بازی شهیدی) یک جوان جامائیکایی است که دنیل بی (با بازی ملتون) را ملاقات می‌کند و به پیشنهاد او تمام روز را به گشت و گذار در شهر نیویورک می‌گذراند.

کپی برداری و نقل این مطلب به هر شکل از جمله برای همه نشریه‌ها، وبلاگ‌ها و سایت های اینترنتی بدون ذکر دقیق کلمات “منبع: بلاگ نماوا” ممنوع است و شامل پیگرد قضایی می شود.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان