ماهان شبکه ایرانیان

رئیس سازمان امور دانشجویان خبر داد:

اعلام زمان پیگیری تعهدات بورسیه‌های خارج از کشور

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، مجتبی صدیقی با اشاره به آمار عدم بازگشت بورسیه‌ها گفت: اعزام دانشجو برای بورسیه، طی 3 الی 4 سال گذشته خیلی کم بوده است بنابراین دانشجویانی که اعزام شده بودند تحصیل خود را به پایان رسانده و منتظر بازگشت آنها هستیم.

وی ادامه داد: این دانشجویان معمولاً بلافاصله بعد از اتمام تحصیل خود بر می‌گردند یا برخی ممکن است به دلایلی تأخیرهایی داشته و 6 یا یک سال پس از پایان تحصیل بازگردند که دلایل آنها بررسی می‌شود.

رئیس سازمان امور دانشجویان ادامه داد: اما بنای ما این است که دانشجو بعد از پایان تحصیل باید بازگردد و اگر از حدی گذشت پیگیری تعهدات آنها شروع می‌شود.

صدیقی افزود: دانشجوی دکتری حداکثر باید ظرف 5 سال تحصیل خود را به پایان برساند و اگر این زمان بگذرد در فاصله بین 5 تا 6 سال پیگیری تعهدات وی آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: وثیقه‌های این دانشجویان ملکی است بر اساس معادلات به نرخ روز محاسبه می‌شود و معمولاً اگر به اجرای تعهد برسد باید پرداخت شود بنابراین نیاز به اجرا گذاشتن وثیقه ملکی نیست.

رئیس سازمان امور دانشجویان افزود: معمولاً 10 درصد از بورسیه‌ها در نهایت ممکن است بازنگردند و یا با تأخیر زیاد به کشور بازگردند که معمولاً از کشورهای غربی است ولی در مجموع سرمایه گذاری بورس نتیجه داده و بورسیه‌هایی که سرمایه گذاری شده‌اند بازگشته و مشغول خدمت هستند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان