جلیلی: دشمن جرات نزدیک شدن به مرز‌های کشور را ندارد

باشگاه خبرنگاران جوان: سعید جلیلی نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی در اجتماع بزرگ استادان بسیجی دانشگاه‌های تهران ضمن تبریک میلاد امام حسن مجتبی (ع) با اشاره به ملاقات کارگزاران نظام با مقام معظم رهبری اظهار کرد: خیلی کار‌هایی وجود دارد که باید انجام دهیم و چه بسا انجام نمی‌دهیم. ما نسبت به این امر باید دقت داشته باشیم و نگاه بسیج این است که آن وظیفه را به درستی تشخیص دهد.

وی درباره گام دوم انقلاب ادامه داد: اگر صحبت از گام دوم انقلاب می‌شود باید در چنین موضوعاتی نسبت خود را با آن تعریف کنیم. باید ببینیم ما امروز نسبت به روند حرکت انقلاب چه نقشی باید ایفا کنیم؟

جلیل افزود: این نگاهی که می‌گوییم می‌خواهیم نسبت به روند انقلاب دغدغه‌مند شویم و یا این بحثی که تحت عنوان دولت در سایه مطرح می‌شود یک تشکیلات نیست بلکه یک گفتمان است یعنی ما باید سایه به سایه روند تحولات کشور را دنبال کنیم و در دانشگاه‌ها حتما باید به شکل مناسبی این روند تعقیب و تحقیق مسائل انقلاب دنبال شود.

وی تصریح کرد: اگر کار خوبی در حال صورت گرفتن است باید کمک کرد و اگر کاری نادرست در حال انجام است باز هم باید در تصحیح کمک کنند و دانشگاه این کار را می‌تواند انجام دهد. باید نسبت رشته‌های دانشگاهی را با آنچه در کشور است ربط داد.

جلیلی ادامه داد: اگر انقلاب ما موفقیت‌هایی داشته که موجب اعجاب جهانیان شده یکی از آن عوامل انقلاب این بود که مردمی یک اندیشه و حرکت را باور داشتند و فرزندان خود را در این راه دادند و دشمن تلاش دارد که این باور را از مردم بگیرد.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اقدامات دشمنان علیه ملت ایران اظهار کرد: پیوستگی مردم و حکومت ناشی از باور بوده آن‌ها دارند روی این مساله کار می‌کنند و دانشگاه‌ها در این میان می‌توانند خیلی موثر باشند. اگر تحویز‌های صحیح را بتوانیم ارائه دهیم شاید کمتر تشکلی بتواند این نقش را ایفا کند.

وی اضافه کرد: امروز برخی از تحلیل‌ها از تحریم‌های فلج کننده بدتر است. ما باید هم تحلیل صحیح داشته باشیم و هم باید بتوانیم تصویر صحیح را در جامعه ارائه دهیم.

جلیلی با بیان اینکه نسبت به روند آنچه در انقلاب و کشور می‌گذرد نباید بی تفاوت بود، یادآور شد: ما شاید نتوانیم در همه عرصه‌ها نقش آفرینی داشته باشیم، اما نقش باید به درستی و در زمان خود ایفا شود.

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی گفت: بیش از سی سال از پایان دفاع مقدس می‌گذرد. آن‌ها امروز می‌گویند به دنبال جنگ نظامی نیستند، چون مردم مقاومتی در هشت سال دفاع مقدس از خود نشان داند که جرات نمی‌کنند به مرز‌های ما نزدیک شوند.

وی ادامه داد: این الگو باید در سایر عرصه‌ها هم تکرار شود و اگر آن اقدام در عرصه اقتصاد هم صورت بگیرد از جنگ اقتصادی هم نا امید خواهند شد.

وی افزود: آن‌ها طی دو هفته گذشته می‌گویند ما به دنبال جنگ با ایران نیستیم و حاضر به گفتگو هستیم. اگر این دو را بخواهیم انتزاعی بینیم اینطور می‌شود که بله به دنبال گفتگو است. اما کسی که یک ملت را رسما در رسانه‌ها تروریست می‌داند و بیان می‌کند راهبرد ما فشار حداکثری است و می‌خواهم تحریم‌های بی سابقه را اعمال کنم آیا این جنگ نیست؟

جلیلی تصریح کرد: این فشار یک نقطه حداکثری دارد و دیگر بیش از آن نمی‌تواند کاری انجام دهد و بعدش می‌گوید به دنبال جنگ نیستیم.

وی تاکید کرد: این‌ها رفتار جنگی است و نباید بدون هزینه باقی بماند. ملت ما هر تحریم او را یک رفتار جنگی تلقی می‌کند و ما امروز در افکار عمومی و مسائل کشور باید بتوانیم آنچه می‌گذرد را دقیق تحلیل کنیم و به جامعه منتقل کنیم.

جلیلی گفت: دشمن امروز آنچه در توان داشته را اعلام و اعمال کرده و آنچه را که نمی‌تواند انجام دهد بیان می‌کند که من به دنبال این مسائل نیستم.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی خاطر نشان کرد: امروز آن حرکتی که مردم ما در این چهل سال نشان دادند اینگونه نیست که این تابعی باشد که او چه می‌خواهد. ملت ما می‌گوید من از حق خودم در عرصه‌های مختلف دفاع می‌کنم. اگر این بسیج و تشکل مبارک هم بتواند به موقع و درست عمل کنند موفقیت‌های بیشتری در انقلاب خواهیم داشت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان