ونزوئلا چهارمین تولیدکننده بزرگ آمریکای لاتین شد

تولید ونزوئلا که صاحب بزرگترین ذخایر نفت جهان است در نتیجه سوء مدیریت و عدم سرمایه گذاری، از سه کشور دیگر آمریکای لاتین کمتر شد.

ونزوئلا چهارمین تولیدکننده بزرگ آمریکای لاتین شد

به گزارش ایسنا، این کشور که یکی از اعضای مؤسس اوپک است، در مارس 740 هزار بشکه در روز نفت تولید کرد در حالی که کلمبیا با داشتن ذخایر نفت کمتر از یک درصد ذخایر ونزوئلا، 884 هزار و 815 بشکه در روز نفت تولید کرد. ذخایر نفت ونزوئلا 302.3 میلیارد بشکه برآورد شده است.

ونزوئلا زمانی منبع اصلی تأمین نفت پالایشگاه‌های خلیج مکزیکو آمریکا بود اما پس از وضع تحریم‌های آمریکا علیه شرکت نفتی دولتی PDVSA، سهمش از صادرات به آمریکایی‌ها به صفر رسید. تولیدکنندگان کلمبیایی برای پر کردن این شکاف پا پیش گذاشته‌اند زیرا پالایشگاه‌های متعلق به شورون، والرو و حتی سیتگو پترولیوم خواهان نفت کلمبیا هستند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، تولید نفت در ونزوئلا که از قطعی گسترده برق و عدم وجود مواد شیمیایی لطمه دیده است، طی یک دهه اخیر سیر نزولی پیدا کرد. این کشور سال گذشته 1.354 میلیون بشکه در روز نفت تولید کرد که پایین‌ترین میزان در 69 سال گذشته بود. ونزوئلا زمانی بزرگترین تولیدکننده نفت در آمریکای لاتین بود و اکنون به جایگاه چهارمی سقوط کرده و پس از برزیل، مکزیک و کلمبیا قرار گرفته است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان