افزایش قیمت سی‌ان‌جی صندوق پس‌انداز صاحبان خودروها می‌شود

مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرده است که افزایش کمتر از ۱۰ درصدی قیمت سی‌ان‌جی به نفع صاحبان خودروهای گازسوز و به‌منزله صندوق پس‌انداز برای آنان است.

افزایش قیمت سی‌ان‌جی صندوق پس‌انداز صاحبان خودروها می‌شود

به گزارش ایسنا، حمید قاسمی درباره تناسب قیمت بنزین و گاز طبیعی فشرده (سی‌ان‌جی) گفت: قیمت سی‌ان‌جی از نخستین روز خردادماه امسال، کمتر از 10 درصد افزایش می‌یابد که این افزایش قیمت سرانجام به خودروها و مصرف‌کنندگان سی‌ان‌جی به عنوان کمک برای تعویض مخزن گاز و استانداردسازی خودرو باز می‌گردد.

وی افزایش قیمت سی‌ان‌جی را همانند صندوقی برای پس‌انداز پول صاحبان خودروهای سی‌ان‌جی‌سوز توصیف کرد و ادامه داد: افزایش قیمت سی‌ان‌جی به معنای کسب درآمد جدید برای دولت نیست.

دیگر حامل‌های انرژی ارزان هستند

مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی درباره تناسب بین حامل‌های انرژی توضیح داد: تناسب قیمت بین حامل‌های انرژی، عدد بزرگی نیست، اما به عقیده من دیگر حامل‌های انرژی ارزان هستند.

بنا بر اعلام وزارت نفت، قاسمی همچنین بر لزوم برقراری تناسب قیمت بین حامل‌های انرژی تاکید کرد و افزود: این موضوع به معنای کاهش مداوم قیمت سی‌ان‌جی نیست.

مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی یادآور شد: ما در حال ارائه پیشنهاد کامل سبد سوخت هستیم که دربر دارنده تنظیم قیمت بنزین، گازوئیل و سی‌ان‌جی در آینده است. این سبد با مشوق‌های شورای اقتصاد برای 2 میلیون و 500 هزار خودروی هدف پیش می‌رود تا پس از تصویب شورای اقتصاد در قالب مشوق، اعمال شوند.

وی در این باره توضیح داد: این پیشنهادها اکنون تنها جنبه تشویقی دارند به این صورت که خودروها را با الگوهای قیمتی از بخش گازوئیل به بخش سی‌ان‌جی هدایت می‌کنیم یا مخازن را با قیمت‌های ارزان‌تر در اختیار مردم قرار می‌دهیم تا آنان با اختیار خود بین روش‌های مختلف، گزینه متناسب با اقتصاد خانوار را انتخاب کنند. این روش برای رانندگان خودروهای دیزلی به صورت 100 درصد سودآور است.

مدیر طرح سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تعداد خودروهای کنونی مصرف‌کننده سی‌ان‌جی را چهار میلیون و 300 هزار خودرو اعلام کرد و افزود: ما تا جایی که 4 میلیون خودروی سی‌ان‌جی سوز دیگر به این تعداد اضافه شود، مشکلی برای تأمین سوخت مورد نیاز آن‌ها نداریم و در هر منطقه‌ای قادر به طراحی و اجرای جایگاه‌های کوچک مقیاس عرضه سوخت هستیم.

قاسمی درباره ورود خودروهای هیبریدی به بازار خودروی ایران گفت: در مقطع کنونی تصور نمی‌کنم خودروهای هیبریدی بتوانند در جایگاه خودروهای مخصوص حمل و نقل عمومی نقشی داشته باشند زیرا هزینه تعمیر و نگهداری این خودروها زیاد است.

وی با اعلام این‌که آزادسازی قیمت‌های انواع سوخت و ورود نسل جدید خودروها سبب پیدایش بازار رقابتی خودرو در سال آینده خواهد شد، تصریح کرد: بر این اساس خودروهای داخلی نیز فرصت رشد پیدا می‌کنند و کیفیت آنها نیز افزایش خواهد یافت.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان