قیمت مکالمات بین‌الملل ۲.۵برابر شد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، حمید فتاحی با اشاره به افزایش 2 تا 2.5 برابری قیمت تماس تلفنی از سمت ایران با سایر کشورها گفت: قیمت مکالمات تابعی از قیمت ارز است و زمانی که مکالمه از کشور ما به سمت کشورهای خارج حرکت می‌کند، هزینه آن به صورت ارزی محاسبه می‌شود.

وی با بیان اینکه باید بابت ترافیک مکالمات صادره از کشور به سمت اپراتورها و کریرهای بین المللی که ترافیک را از ما تحویل می‌گیرند، هزینه ارزی پرداخت کنیم، افزود: چون به ازای هر یک دقیقه ترافیک مکالمه، باید هزینه ارزی بپردازیم، زمانی که نرخ ارز بالا می‌رود ما نیز مجبور خواهیم شد قیمت مکالمات را بالا ببریم.

معاون وزیر ارتباطات گفت: نرخ مکالمات تقریباً در تمامی سطح بندی‌های کشورها تغییر پیدا کرده و در دو مقصد نیز که قیمت مکالمات در سطوح قبلی متناسب نبود، در سطح بندی جدید تغییر یافته است.

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت تاکید کرد: طبق برآوردی که داشتیم نرخ مکالمات با همه کشورها در سطوح مختلف نسبت به قبل، چیزی در حدود 2 تا 2.5 برابر افزایش قیمت داشته است.

وی اضافه کرد: به مکالمات بین الملل ارز دولتی و نیمایی تعلق نمی‌گیرد و به همین دلیل، شرکت ارتباطات زیرساخت مجبور است که از ارز آزاد استفاده کند.

به گفته فتاحی، تغییر نرخ مکالمات بین الملل از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت، با اخذ مجوز از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی صورت گرفته است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان