امروز در مجلس چه گذشت؟

طرح جامع مدیریت شهری از دستور کار مجلس خارج شد/خبر ها در مورد پالرمو و سی اف تی شایعه است

خبرگزاری فارس:کلیات طرح جامع مدیریت شهری و روستایی در نشست علنی نوبت عصر امروز(سه شنبه) مجلس شورای اسلامی بررسی شد.

بر این اساس، وکلای ملت پس از استماع نظرات موافقان و مخالفان، با 88 رای موافق، 95 رای مخالف و 2 رای ممتنع از 195 نماینده حاضر در جلسه با کلیات طرح مزبور مخالفت کردند.

لاهوتی: با طرح جامع مدیریت شهری وضعیت مالی شهرداری‌ها به هم می ریزد

نماینده مردم لنگرود در مجلس گفت: با طرح جامع مدیریت شهری و روستایی وضعیت مالی شهرداری‌ها به هم می‌ریزد، برای شهرداری‌ها دیوان محاسبات تعریف شده در حالی که دیوان محاسبات در کشور وجود دارد و نیاز به تعریف ساختار جدید نیست.
مهرداد بائوج لاهوتی به عنوان مخالف طرح جامع مدیریت شهری و روستایی، اظهار داشت: مدیریت یکپارچه شهری دغدغه همه ما است و آن را در برنامه‌های مختلف تکرار کرده‌ایم، امروز 90 درصد شهرداری‌ها کمتر صد هزار نفر هستند.

وی با بیان اینکه منابع اعتباری انتقال اختیارات باید به صورت همزمان منتقل شوند که در این طرح انتقال صورت گرفته اما بار بزرگی را بر شهرداری‌ها و مردم تحمیل می‌کند، تصریح کرد: باید در فضای گفت‌وگو منابع مالی این طرح نیز تنظیم شود، امکان اجرای این طرح وجود ندارد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ماهیت اجرای کار شهرداری‌ها و دهیاری‌ها متفاوت است، نمی‌توان یک نسخه واحد برای آنها صادر کرد، ادامه داد: وضعیت مالی شهرداری‌ها به هم می ریزد، برای شهرداری‌ها دیوان محاسبات تعریف شده در حالی که دیوان محاسبات در کشور وجود دارد و نیاز به تعریف ساختار جدید نیست.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در پایان با تأکید بر اینکه در طرح جامع مدیریت شهری و روستایی 50 مورد از قوانین شهرداری‌ها تغییر و یا باطل شده که نگران‌کننده است، خاطر نشان کرد: در طرح مذکور کمیسیون‌های ماده 100 شهرداری‌ها سلب اختیار شدند.

بررسی طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه و تعداد نمایندگان در دستورکار مجلس
جلسه علنی نوبت عصر مجلس شورای اسلامی دقایقی قبل به ریاست مسعود پزشکیان آغاز شد.

سیصد و بیست و ششمین جلسه علنی مجلس شورای اسلامی نوبت عصر امروز (سه‌شنبه 31 اردیبهشت)دقایقی پیش به ریاست مسعود پزشکیان نایب رئیس اول قوه مقننه و با حضور 195 تن از نمایندگان آغاز شد.

عضو هیئت رئیسه مجلس دستورکار امروز مجلس را به شرح ذیل قرائت کرد:

**گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد طرح جامع مدیریت شهری.

**گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد طرح یک فوریتی تشدید مجازات اسیدپاشی و حمایت از بزه دیدگان ناشی از آن

**گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد طرح جامع مدیریت شهری

**گزارش کمیسیون اصل 90 قانون اساسی در مورد گزارش کمیسیون انرژی پیرامون حادثه آتش سوزی پتروشیمی بوعلی سینا ماهشهر.

**گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد طرح اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس شورای اسلامی و تعداد نمایندگان آنها

**گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد طرح اصلاح مواد یک و 10 قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی

**گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه موافقتنامه همکاری و کمک متقابل اداری در موضوعات گمرکی بین گمرک جمهوری اسلامی ایران و اداره کل گمرک جمهوری سوسیالیستی ویتنام.

شکایات مربوط به اسیدپاشی خارج از نوبت رسیدگی می‌شود
نمایندگان مجلس مصوب کردند به دعوای مربوط به جرایم اسیدپاشی خارج از نوبت رسیدگی شود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی نوبت عصر امروز قوه مقننه و در جریان بررسی طرح تشدید مجازات اسیدپاشی و حمایت از بزه دیدگان ناشی از آن مواد 6 و 7 این طرح را تصویب کردند.

طبق ماده 6 به دعاوی و شکایات مربوط به جرایم این قانون خارج از نوبت رسیدگی می‌شود.

براساس ماده 7 از تاریخ لازم اجرا شدن این قانون، لایحه قانونی مربوط به مجازات پاشیدن اسید مصوب 16 /12/ 1337 نسخ می‌شود.

قرائت گزارش حادثه آتش سوزی پتروشیمی بوعلی سینای ماهشهر در صحن علنی مجلس
سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس گزارش علل حادثه آتش سوزی پتروشیمی بوعلی سینای ماهشهر را قرائت کرد.

بهرام پارسایی سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در نشست علنی نوبت عصر امروز (سه شنبه 31 اردیبهشت) قوه مقننه گزارش حادثه آتش سوزی پتروشیمی بوعلی سینای ماهشهر را قرائت کرد.

متن این گزارش بدین شرح است:

موضوع: پیگیری گزارش کمیسیون انرژی درخصوص حادثه آتش سوزی پتروشیمی بوعلی سینا ماهشهر

مستحضرید گزارش کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در خصوص حادثه آتش سوزی پتروشیمی بوعلی سینای ماهشهر در مورخ 22/12/95 از تریبون مجلس قرائت شد. گزارش مذکور در مورخ 27/1/96 و در اجرای تبصره (2) ماده 49 آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی به این کمیسیون ارجاع که اینک گزارش بررسی های بعمل آمده به استحضار می رسد

در گزارش کمیسیون مذکور به مواردی اشاره و نیاز به بررسی های کارشناسی داشت که می توان موارد زیر را احصاء نمود:

1. بکارگیری صفحات مسدود کننده غیراستاندارد و دست ساز و پیچ و مهره های نامناسب برای مسدود نمودن دهانه خطوط لوله ورودی و خروجی

٢. کمبود تجهیزات و مواد اولیه مناسب اطفاء حریق اعم از فوم و کمبود فشار آب آتش نشانی مورد نیاز

3. عدم آمادگی کامل سامانه اطفای حریم مجتمع

٤. کیفیت نامناسب لایه لاستیکی سقف شناور مخازن و سهل انگاری مدیریتی در رفع عیب

5. عدم اولویت بندی در اطفای حریق

6. وعده های غیرکارشناسی بازسازی بخش های آسیب دیده در مدت کوتاه

7. خسارت های سنگین مالی به تأسیسات، دستگاه ها، ماشین آلات و زیانهای وارده ناشی از توقف تولید و عدم النفع

8. عدم رعایت برنامه ریزی تعمیرات دوره ای تجهیزات

9. سهل انگاری های مدیریتی در تعمیر پمپ ها

10. عدم رعایت الزامات ایمنی، بهداشت، محیط زیست و پدافند غیرعامل در طراحی، ساخت و نصب مخازن

11. سهل انگاری در آموزش و باز آموزی دوره ای منابع انسانی

12. عدم حضور کارشناسان و نیروهای ماهر کارگری در ایام تعطیل

بدنبال حادثه مذکور علاوه بر هیأت اعزامی توسط کمیسیون انرژی، سازمان بازرسی کل کشور نیز تیم کاملی از کارشناسان سازمان و سازمان آتش نشانی را برای بررسی علل حادثه در شرکت پتروشیمی بوعلی سینا مستقر می نماید و همزمان تیم تحقیق وزارت نفت با حضور کارشناسان وزارت نفت، شرکت ملی صنایع پتروشیمی و هلدینگ خلیج فارس مأمور بررسی علل حادثه آتش سوزی می شوند.

بر اساس نتایج گزارش سازمان بازرسی کل کشور، گروه تحقیق وزارت نفت و شرکت بیمه گونینگهام (مشاور بیمه ایران حادثه آتش سوزی در مجتمع بوعلی سینا غیرعمدی تشخیص داده شده است.

جمع بندی و نتیجه گیری:

1. حادثه آتش سوزی مجتمع پتروشیمی بوعلی سینای ماهشهر غیرعمدی بوده است ولی قصور واحدهای مدیریت، تعمیر، بهره برداری، منابع انسانی، آموزش و آتش نشانی محرز است که برخوردهای لازم انجام شده است.

٢. ایمنی، بهداشت و محیط زیست (HSE) معمولا از اولویت شرکت های خصوصی نیست و ضرورت دارد نهادهای حاکمیتی در این خصوص نظارت جدی تری را اعمال نمایند.

٣. توجه به پدافند غیرعامل و مدیریت بحران باید به موضوعات HSE اضافه شود و به آن عنایت ویژه شود.

4. وزارت نفت بر رعایت استانداردهای صنعت نفت در طراحی و ساخت و اجرای طرح های پتروشیمی نظارت موثری را اعمال نماید.

5. با تغییر تیم مدیریتی مجتمع، در ماه های اخیر توجه ویژه ای به مباحث ایمنی شده است و اقدامات قابل قبولی انجام شده است.

6. علی رغم وعده های اولیه مسئولان هلدینگ مبنی بر بازسازی تأسیسات آسیب دیده ظرف کمتر از دو ماه، اما با گذشت دو سال از این حادثه هنوز مراحل اجرایی نصب برج تفکیک پارازیلین و مخزن ذخیره نفتا آغاز نشده است.

7. گزارش های واصله حاکی از فعالیت مناسب مجتمع و حتی افزایش تولید و بهبود وضعیت مالی مجتمع پتروشیمی بوعلی سینای ماهشهر است.

سوال ملی از وزرای خارجه، ارتباطات و صمت اعلام وصول شد

سوال ملی تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام وصول شد.
علیرضا رحیمی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه شنبه) پارلمان موارد اعلام وصولی را قرائت کرد.

بر این اساس، سوال ملی ولی الله داداشی نماینده آستارا از وزیر امور خارجه با موضوع غفلت از ظرفیت سیاسی و اقتصادی کشورهای همسایه و سوال ملی احمد مرادی نماینده بندرعباس از وزیر ارتباطات با موضوع فقدان پوشش ارتباطی تلفن همراه در جاده های مواصلاتی اعلام وصول شد.

همچنین سوال ملی حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر از وزیر ارتباطات با موضوع علت عدم تکمیل شبکه ملی اطلاعات و سوال دیگر این نماینده از وزیر صمت با موضوع علت عدم پیش بینی تامین لاستیک خودروهای سنگین در سال 97 اعلام وصول شد.

ساعی: پلیس فتا با متخلفان سایت‌های همسریابی با قاطعیت برخورد کند

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: پلیس فتا باید سازکاری را برای کنترل سایت‌های همسریابی طراحی کند تا بتواند نظارت دقیقی بر این بخش داشته باشد و با بروز هر نوع تخلفی در این حوزه با قاطعیت برخورد کند تا کاربرانشان آسیب نبینند.

زهرا ساعی نماینده مردم تبریز و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به انتشار خبری از سوی پلیس فتا مبنی بر اینکه سایت‌های همسریابی با دریافت پول از کاربرانشان کلاهبرداری می‌کنند و آسیب‌دیدگان به دلیل مسائل اخلاقی شکایت نمی‌کنند و بدون شاکی خصوصی هم امکان برخورد نداریم، اظهار داشت: پلیس فتا باید سازکاری را برای کنترل این گونه سایت‌ها طراحی کند که بتواند نظارت دقیقی بر این بخش داشته باشد و با ردیابی آنها مشکلات احتمالی را که ایجاد می‌کنند پیگیری کرده و با بروز هر نوع تخلفی در این حوزه با قاطعیت برخورد کند تا کاربرانشان آسیب نبینند.

وی افزود: البته اینکه تا چه اندازه انجام ازدواج‌هایی که توسط این سایت‌ها صورت می‌گیرد، موفقیت‌آمیز است نیز باید مورد آسیب‌شناسی قرار گیرد.

ساعی ادامه داد: تعدادی از سایت‌های همسریابی خوب عمل کرده‌اند، اما میزان پایدار بودن ازدواج‌هایی که توسط این سایت‌ها رقم می‌خورند، نیاز به اجرای پروژه‌های پژوهشی دارد که باید از طریق دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی انجام شود تا به طور دقیق این نوع ازدواج‌ها را رصد کنند.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: ما در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که هرچند در آن از وسایل و امکانات مدرن استفاده می‌شود، اما در رابطه با ازدواج جوانان هنوز نگاهی سنتی بر آن حاکم است که با فرهنگ ایرانی-اسلامی همخوانی دارد.

وی بیان کرد: اگر جوانان در استفاده از شیوه‌های جدید همسریابی از فرهنگ کشورمان هم بهره‌مند شوند، ازدواجی موفقیت‌آمیز خواهند داشت، اما چنانچه بخواهند تنها از روش نوین منقطع از فرهنگ خودی استفاده کنند، به طور قطع با آسیب‌های اجتماعی ناشی از آن مواجه خواهند شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: ما نباید در امر ازدواج سنت‌هایمان را به طور کل نادیده بگیریم و تنها از روش مدرنی که در سایر کشورها مورد استفاده قرار گرفته، تبعیت کنیم، بلکه باید رفتارهای منطبق با فرهنگ ایرانی-اسلامی که هنجار محسوب می‌شود را با این روش تلفیق کنیم تا نتیجه مثبتی را به همراه داشته باشد.

 

سلیمی: برای مناقصات صوری در طرح جامع مدیریت شهری فکری نشده است

نماینده مردم محلات در مجلس گفت: بسیاری از مناقصات صوری است که در طرح جامع مدیریت شهری و روستایی فکری برای آنها نشده است.
حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز پارلمان به عنوان مخالف طرح جامع مدیریت شهری و روستایی، اظهار داشت: با تصویب طرح مذکور تغییرات عجیبی در ساختار دولت ایجاد می‌شود، بعد از 23 ماه کلیه تأسیسات و نیروی انسانی آموزش و پرورش به شهرداری‌ها تحویل داده می‌شود، اکنون که مدیریت تخصصی در وزارتخانه‌ها وجود دارد وضعیت اینگونه است.

وی با اشاره به اینکه دهیاری‌ها توان آسفالت کوچه و ساخت ساختمانی کوچک برای خود را ندارند، آنها برای تأمین هزینه‌های خود در صورت تصویب طرح مجبور به افزایش قیمت آب، برق و گاز می‌شوند، ادامه داد: شهرداری‌های کوچک چگونه می‌توانند انشعابات را درب کارخانه‌ها تحویل بدهند، در حال حاضر دولت 4 لایحه در این زمینه به مجلس تقدیم کرده، اجازه دهیم که آنها بررسی شوند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح جامع مدیریت شهری و روستایی با چندین اصل قانون اساسی و سیاست‌های ابلاغی برنامه توسعه مغایرت دارد، گفت: برخی از واگذاری‌ها منوط به امکان شده است و عملاً در پاره‌ای از موارد اتفاقی صورت نمی‌گیرد، توقع داشتیم به دنبال انتخابی شدن شهرداری‌ها حرکت کنیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم در پایان خاطر نشان کرد: بسیاری از مناقصات صوری است که در طرح جامع مدیریت شهری و روستایی فکری برای آنها نشده است.

هزینه‌های درمان بزه‌دیده اسیدپاشی پرداخت می‌شود

نمایندگان مجلس در مصوبه‌ای مرتکب اسیدپاشی را ملزم به پرداخت هزینه‌های درمان بزه دیده کردند، اگر مرتکب متمکن از پرداخت هزینه‌ها نباشد، صندوق تأمین خسارت‌های بدنی آن را پرداخت می‌کند.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس در جلسه امروز سه شنبه و در ادامه طرح بررسی تشدید مجازات اسیدپاشی و حمایت از بزه‌دیدگان ناشی از آن ماده 5 این طرح را با 130 رأی موافق، 15 رأی مخالف و یک رأی ممتنع از مجموع 197 نماینده حاضر در مجلس تصویب کردند.

طبق این مصوبه در کلیه موارد مذکور در این قانون مرتکب علاوه بر جبران خسارت‌های مقرر در ماده 14 قانون آئین دادرسی کیفری مصوب 4/ 12/ 1392 ملزم به پرداخت هزینه‌های درمان بزه دیده می‌باشد. در صورتی که مرتکب متمکن از پرداخت هزینه‌های درمان نباشد (با تشخیص قاضی رسیدگی کننده) هزینه‌های مربوطه از محل صندوق تأمین خسارتهای بدنی پرداخت می‌شود.

تبصره 1- سازمان بهزیستی کشور مکلف است در صورت تشخیص از سوی قاضی رسیدگی کننده به بزه دیدگان موضوع این قانون خدمات روان شناختی، مددکاری و توان بخشی ارائه کند.

تبصره 2- در مواردی که هزینه‌های موضوع این ماده و تبصره یک از صندوق تأمین خسارت‌های بدنی و سازمان بهزیستی پرداخت می‌شود صندوق یا سازمان بهزیستی می‌تواند برای دریافت هزینه‌های پرداخت شده به مرتکب رجوع کنند.

تبصره 3- هزینه‌های موضوع این ماده در بودجه سالانه با درخواست صندوق تأمین خسارتهای بدنی پیش بینی و اختصاص می‌یابد.

 

سوال یک نماینده از وزیر«صمت» درباره تامین لاستیک خودرو‌های سنگین
عضو هیئت‌رئیسه مجلس سوال نماینده شاهین‌شهر از وزیر«صمت» درباره تامین لاستیک خودرو سنگین را را اعلام وصول کرد.

علیرضا رحیمی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی عصر امروز (سه‌شنبه 31 اردیبهشت) قوه مقننه، سوال ملی ولی داداشی نماینده آستارا از محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه درباره غفلت استفاده از ظرفیت سیاسی و اقتصادی از کشورهای همسایه را اعلام وصول کرد.

وی همچنین سوال ملی احمد مرادی نماینده بندرعباس از محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره فقدان پوشش ارتباطی تلفن همراه در برخی روستاها و جاده‌ها را اعلام وصول کرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس همچنین سئوالات حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره علت عدم تکمیل شبکه ملی اطلاعات و همچنین از رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره علت عدم پیش‌بینی تأمین لاستیک خودروی سنگین در سال97را اعلام وصول کرد.

نماینده مجلس: مسائل فرهنگی در کشور رها شده است
نماینده محلات در مجلس از بی تفاوتی و سکوت دولت درباره انحرافات فرهنگی در کشور انتقاد کرد.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی نوبت عصر امروز (سه شنبه، 31 اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی، با استناد به اصل سوم قانون اساسی و طی اخطاری با بیان اینکه دولت درباره انحرافات فرهنگی مهر سکوت بر لب زده است، گفت:دولت موظف به ایجاد محیط مساعد برای رشد فضایل اخلاقی براساس ایمان و تقوا است اما متاسفانه کلیپ‌هایی منتشر شده که در آن شنای مختلط در مهدکودک‌ها را نشان می دهد.

وی ادامه داد: مسائل فرهنگی در کشور رها شده و مسائل اقتصادی هم که تعطیل شده است؛ قیمت خودرو، ارزاق و برخی کالاها همه نشان از بی تفاوتی دولت در اینباره دارد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس ایجاد معاونت بازرگانی دفتر رئیس جمهور را دور زدن قانون و بی تفاوتی نسبت به نظر مجلس در خصوص مخالفت با انتزاع بخش بازرگانی از وزارت صنعت، معدن و تجارت دانست.

علی مطهری در پاسخ به این اخطار گفت: انحرافات فرهنگی مهم تری از آنچه که شما مثال زدید در کشور وجود دارد و مسائلی در مدارس، مهدکودک ها، تئاترها و سریال‌های خانگی دیده می شود که دولت باید نظارت بیشتری بر آن داشته باشد.

ارجاع بند الحاقی به ماده 5 طرح تشدید مجازات اسیدپاشی به کمیسیون مربوطه

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بند الحاقی به ماده 5 طرح تشدید مجازات اسیدپاشی را که مربوط به پیش بینی هزینه‌های درمان اسیدپاشی در بودجه سالانه با درخواست صندوق تامین خسارت‌های بدنی بود جهت بررسی به کمیسیون حقوقی و قضایی ارجاع داد.

به گزارش ایسنا، مسعود پزشکیان در جلسه علنی نوبت عصر امروز که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت در پاسخ به تذکر سیده فاطمه حسینی نماینده مردم تهران بند الحاقی به ماده 5 طرح تشدید مجازات اسیدپاشی را برای بررسی به کمیسیون حقوقی و قضایی ارجاع داد.

در آغاز جلسه علنی نوبت عصر امروز نمایندگان مجلس بند الحاقی به ماده 5 طرح تشدید مجازات اسید پاشی را بررسی کرده و آن را به تصویب رساندند. به موجب این بند هزینه‌های موضوع ماده 5 این طرح در بودجه سالانه با درخواست صندوق تامین خسارت‌های بدنی پیش بینی و اختصاص می‌یابد. اما سیده فاطمه حسینی نماینده مردم تهران در مجلس با استناد به ماده 159 آیین‌نامه داخلی مجلس در تذکری بیان کرد: طرح‌ها و لوایح یک فوریتی که به کمیسیون‌های اصلی و فرعی ارجاع داده می‌شود باید خارج از نوبت بررسی شود و گزراش کمیسیون قبل از مطرح شدن آنها در صحن به دست نمایندگان برسد. اما تبصره الحاقی به ماده پنج طرح تشدید مجازات اسیدپاشی در جلسه صبح بررسی شد و بند الحاقی آن نیز در جلسه نوبت عصر امروز مطرح شد و لذا گزارش آن قبل از مطرح شدن در جلسه علنی به دست نمایندگان نرسیده است.

به گزارش ایسنا، مسعود پزشکیان که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت در پاسخ به تذکر وی بیان کرد: تذکر شما وارد است و بند الحاقی به ماده 5 این طرح به کمیسیون حقوقی و قضایی رفته و در آنجا بررسی شود و مجدداً در صحن بررسی خواهد شد.

خبر ها در مورد پالرمو و سی اف تی شایعه است

عضو فراکسیون امید خروج سی اف تی و پالرمو از دستور کار مجمع تشخیص مصلحت نظام را تکذیب کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، در پایان جلسه علنی نوبت عصر روز سه شنبه علیرضا رحیمی نماینده تهران در تذکری حماسه سوم خرداد و فتح خرمشهر را تبریک گفت.

وی اظهار داشت: اخیراً مطلبی منتظر شد مبنی بر اینکه مجمع تشخیص لوایح پالرمو و سی اف تی را کنار گذاشته است. این خبر بوده و شائبه پراکنی است.

وی از آیت الله آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص خواست سریع تر این دو لایحه را تعیین تکلیف کند.

عضو فراکسیون امید تصریح کرد: خواستار ارائه گزارشی از عملکرد آیت الله هاشمی رفسنجانی و آیت الله هاشمی شاهرودی در مجمع تشخیص مصلحت نظام هستیم.

به گزارش مهر، صبح امروز مصطفی کواکبیان عضو دیگر فراکسیون امید اعلام کرد که لوایح سی اف تی و پالرمو در دستور کار مجمع خارج شده است.

انتقاد از عملکرد صدا و سیما در حفاظت از زبان فارسی

نماینده مردم مشهد از عملکرد صدا و سیما در حفاظت از زبان فارسی انتقاد کرد.

در پایان جلسه علنی نوبت عصر روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی نصرالله پژمانفر در تذکری گفت: مراقبت از زبان فارسی امری ضروری است که مقام معظم رهبری دیروز اشاره فرمودند.

وی افزود: امروز اگر فرزندانمان یک صفحه مطلب بنویسند می بینید که پر از غلط املایی و انشایی است. صدا و سیما باید در این موضوع دقت کند.

علی مطهری، نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه را برعهده داشت، گفت: حفظ زبان فارسی مهم است. صدا و سیما و مطبوعات مسئولیت سنگینی دارند. در صدا و سیما کلمات لاتین به شدت رواج دارد که باید مراقبت شود.

زرآبادی:‌ نسبت به مشکلات صنفی و حقوق فرهنگیان اقدامی شود

نماینده مردم قزوین در مجلس گفت: چرا در انجام رسالت اصلی آموزش و پرورش که رسیدگی به مشکلات صنفی و حقوق فرهنگیان است هیچ اقدامی نمی‌شود؟

به گزارش ایسنا، سیده حمیده زرآبادی در تذکر شفاهی در جلسه نوبت بعد از ظهر امروز (سه‌شنبه) به مجلس خطاب به وزیر آموزش و پرورش، گفت: وزیر آموزش و پرورش برای بررسی چرایی پخش موزیک در چند مدرسه گروه ضربت تشکیل داده است. ایشان نسبت به این کار واکنش سریعی داشته است. اگر چنین توانایی در رسیدگی به موضوعات آموزش و پرورش دارند چرا در انجام رسالت اصلی خود در رسیدگی به مشکلات صنفی، حقوق و افزایش بی احترامی ها به جامعه فرهنگیان است هیچ اقدامی انجام نمی دهند؟

وی نسبت به عملکرد دانشگاه فرهنگیان در بی توجهی به شأن دانشجو - معلمان گفت: در این دانشگاه نه به شأن دانشجو - معلمان توجه می‌شود و نه امکانات شایسته ای در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

زرآبادی همچنین در تذکری به رئیس قوه قضاییه گفت: شرکت کنتورسازی قزوین به عنوان یکی از برندهای خوب صنعتی سه سالی است که گرفتار عملکرد مدیرعامل این شرکت است. با وجودی که پرونده تشکیل شده اما وضعیت مدیر عامل این شرکت همچنان نامشخص است. لطفاً این پرونده را سریعتر حل و فصل کنید.

نماینده شاهین‌شهر: چرا اصرار دارید شهرهای استان اصفهان را دو تکه کنید؟

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس در تذکری به وزیر راه و شهرسازی گفت: چرا اصرار دارید شهرهای استان اصفهان را دو تکه کنید؟ بدانید که مردم اجازه چنین کاری را نمی‌دهند.

حسینعلی حاجی دلیگانی در تذکر شفاهی در جلسه نوبت بعد از ظهر امروز (سه‌شنبه) مجلس در تذکری به رئیس کل بانک مرکزی، گفت: صندوق‌های قرض الحسنه تک شعبه‌ای از ابتدای انقلاب به وجود آمده و همزاده انقلاب هستند. محدودیت‌های فراوانی برای این صندوق‌ها ایجاد شده است. قرض الحسنه‌ها را اینطور اذیت نکنید، اگر این وضعیت ادامه یابد مجبور به اتخاذ تصمیمات خاصی در مجلس می شویم.

اسدی: آموزش و پرورش در جهت جذب معلم برای سال تحصیلی جدید استان کرمان اقدام کند

نماینده مردم شهر بابک در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکل کمبود معلم حوزه انتخابیه خوی گفت: وزیر آموزش و پرورش در این خصوص اقدام کند.

به گزارش ایسنا، علی اسدی نماینده مردم شهر بابک در جلسه علنی امروز مجلس در تذکری به وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش شهرستان بابک باید در خصوص کمبود معلم در مقاطع مختلف برای سال تحصیلی آینده کاری کند.

وی افزود: وزیر باید در این باره برنامه ریزی لازم را انجام دهد؛ چرا که این مشکل در استان کرمان وجود دارد و هر چه سریع‌تر باید برطرف شود.

عبداللهی: دولت در جهت برطرف کردن مشکلات اقتصادی و معیشتی روستاییان اقدام کند

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عدم رونق کسب و کار در روستاها موجب مشکلات زیادی برای مردم شده است گفت: دولت هر چه سریع‌تر برای برطرف کردن این دسته از مشکلات اقدام کند.

به گزارش ایسنا، بیت الله عبداللهی نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس در تذکری گفت: روستاییانی که در حوزه ساختمانی فعالیت می‌کردند کار خود را از دست داده‌اند. دولت باید به این موضوع توجه کند.

وی افزود: دولت باید در جهت ایجاد سدهای کشاورزی برای بهبود وضعیت کشاورزی در حوزه انتخابیه اقدام کند. در برخی روستاهای هریس آب تصفیه شده با قیمت بالا به فروش می‌رسد. ما با وقف مشکلی نداریم ولی در شهرستان‌های ما اوقاف و خیریه هر روز به مردم اخطار می‌دهند و می‌گویند فلان زمین برای ما است. مردم باید از این مشکل رها شوند.

مطهری: روسای کمیسیون طبق آیین‌نامه رفتار کنند

علی مطهری در پاسخ به تذکر نماینده قزوین درخصوص رعایت آئین‌نامه توسط کمیسیون‌ها گفت: کمیسیون‌ها باید ظرف 15 روز جلسه تشکیل دهند و سوالات اعلان شده توسط هیأت رئیسه را وصول کنند ولی عملاً این اتفاق نمی‌افتد.

به گزارش ایسنا، سیده حمیده زرآبادی در جلسه علنی نوبت عصر امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی اظهار داشت: آئین نامه مجلس کمیسیون‌ها را موظف کرده است که حداکثر ظرف 15 روز پس از وصول سوال جلسه‌ای با حضور وزیر و سوال‌کننده تشکیل دهد تا بررسی‌های لازم انجام شود. متأسفانه در حال حاضر سوال‌هایی توسط هیأت‌رئیسه اعلان وصول شده است ولی در کمیسیون‌ها پس از یک سال جلسه‌ای تشکیل نشده است. درخواست من این است که به این موضوع رسیدگی کنید و هر چه سریع‌تر سوالات در کمیسیون‌های تخصصی مورد بررسی قرار گیرد.

علی مطهری در پاسخ به این تذکر گفت: تذکر شما وارد است. این اتفاق شاید به خاطر تراکم زیاد کار مجلس باشد. بنده از رؤسای کمیسیون می‌خواهم که آئین‌نامه را رعایت کنند.

موسوی لارگانی: رئیس جمهور نباید جایگاه و شأن مجلس را زیر سوال ببرد

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات حسن روحانی رئیس جمهور در دیدار اخیر با مقام معظم رهبری گفت: آقای روحانی نباید جایگاه و شأن مجلس را زیر سؤال ببرد.
حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی با تأکید بر حفظ شأن و جایگاه مجلس گفت: آقای رئیس جمهور در دیدار اخیر رهبری مجلس را زیر سوال بردند اما رئیس و نواب مجلس پس از آن هیچ اظهارنظری نکردند.

وی با اشاره به ادغام وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت و زمانی که برای این ادغام در مجالس صرف شد، افزود: کارشناسانی در گذشته بر ادغام این وزارتخانه تأکید کردند اما حال که زمان زیادی هم نمی‌گذرد آقای روحانی تمام مشکلات و تقصیرها را به گردن مجلس می‌اندازد و می‌گوید که 2 سال است موضوع تفکیک وزارت صنعت، معدن و تجارت معطل مانده است.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس تصریح کرد: مشکلات بازار به سوء مدیریت و عدم توانایی کنترل بازار برمی‌گردد. متأسفانه در ماه مبارک رمضان تورم سرسام آور شده به نوعی که برخی کالاها مانند خرما به قیمتی بالای 30 هزار تومان رسیده است.

وی اظهار داشت: آقای رئیس جمهور وزرای‌تان به شما آدرس غلط می‌دهند.

سلیمی: ایجاد معاونت بازرگانی در دفتر رئیس جمهور دور زدن قانون و بی تفاوتی به مجلس است

نماینده مردم محلات در مجلس گفت: ایجاد معاونت بازرگانی در دفتر رئیس جمهور دور زدن قانون و بی تفاوتی نسبت به نظر مجلس در خصوص مخالفت با انتزاع بخش بازرگانی از وزارت صنعت، معدن و تجارت است.
حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی در اخطار قانون اساسی گفت: دولت موظف به ایجاد محیط مساعد برای رشد فضایل اخلاقی براساس ایمان و تقوا است اما متاسفانه کلیپ‌هایی منتشر شده که در آن شنای مختلط در مهد کودک‌ها را نشان می‌دهد.

وی افزود: دولت مهر سکوت بر لب زده و سخنگو هم که ندارد پس بهتر است مجلس غیرت به خرج دهد.

نماینده مردم محلات در مجلس تصریح کرد: مسائل فرهنگی در کشور رها شده و مسائل اقتصادی هم که تعطیل شده است؛ قیمت خودرو، ارزاق و برخی کالاها همه نشان از بی تفاوتی دولت در این خصوص دارد.

سلیمی اظهار داشت: ایجاد معاونت بازرگانی در دفتر رئیس جمهور دور زدن قانون و بی تفاوتی نسبت به نظر مجلس در خصوص مخالفت با انتزاع بخش بازرگانی از وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

 

 

گودرزی: 13 میلیارد دلار ارز دولتی به چه کسی داده شد؟

نماینده مردم بروجرد در مجلس ضمن انتقاد از عملکرد دولت گفت: بین کشوری که دولت مستقر دارد با کشوری که دولت مستقر ندارد باید تفاوت باشد.

به گزارش ایسنا، عباس گودرزی در جلسه علنی نوبت عصر امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی اظهار داشت: حکایتی نقل کرده‌اند که شاهی به غلامش گفت برای من آب بیاور. شاه پس از چند دقیقه به غلام گفت: آب آوردی؟ غلام گفت: آری. شاه گفت: آیا آب را خوردم؟ پس چرا تشنه هستم؟ دولت می‌گوید ما از رکود عبور کردیم، تورم را کنترل کردیم، دیوار تحریم‌ها ترک برداشته است. برجام هم امضا شد و هم اجرا. پس این چه وضع بازار است؟

نماینده مردم بروجرد در مجلس با انتقاد از وضعیت معیشتی تاکید کرد: بین کشوری که دولت مستقر دارد با کشوری که دولت مستقر ندارد باید تفاوت باشد. ما دولت مستقل داریم این چه وضعیت آشفته‌بازاری است که در بحث مسکن و خودرو داریم؟ چرا با متخلفان برخورد نمی‌شود؟ این سیاه‌بازاری که طرف پای کامپیوتر بنشیند یک خودرو ثبت کند سپس با تفاوت 20 میلیون بفروشد چطور درست شده است؟

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه «دولت باید پاسخگو باشد» گفت: چهار ماه برای اصلاح ساختار بودجه کشور فرصت داشتیم. هم‌اکنون دو ماه آن باقی مانده است. چرا دولت به ما گزارش نمی‌دهد که آن 13 میلیارد دلار ارز دولتی سال 97 را به چه کسی داده است؟ چه کالاهایی وارد کرده است؟ دستگاه قضائی باید قاطعانه ورود کند اما مقدمه آن این است که دولت لیست اسامی آنها را منتشر کند.

نماینده شیراز: صدا و سیما نسبت به دولت و مجلس تغییر رفتار دهد

نماینده مردم شیراز در مجلس با اشاره به «رفتار صدا و سیما و برخی رسانه‌ها در تخریب چهره دولت و مجلس» گفت: امیدوارم در رفتارتان بازنگری کنید و در مسیر خواست عمومی جامعه قرار بگیرید.

به گزارش ایسنا، علی اکبری در تذکر شفاهی نوبت بعد از ظهر امروز (سه‌شنبه) مجلس در تذکری به دولتمردان گفت: در اجرای قانون همترازی و ترمیم حقوق بازنشستگان جفا شد.

وی ادامه داد: با دور زدن قانون و اعمال سلیقه به‌گونه‌ای دیگر رفتار شد. این وضعیت باید اصلاح شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس بعد در تذکری دیگر به مسئولان اجرایی کشور گفت: منابع، محدود است. عقل و منطق ایجاب می‌کند در هزینه‌ها صرفه جویی شود. حذف همایش‌های مختلف پر هزینه، کاهش سفرهای خارجی و اولویت‌بندی در اجرای پروژه‌ها از شیوه‌های صرفه جویی است.

نماینده مردم شیراز در تذکری به وزیر ورزش و جوانان گفت: رویدادهای هفته اخیر در میادین فوتبال زشت و زننده بود. این اتفاقات موجب جریحه‌دار شدن احساسات جامعه و ناراحتی خانواده‌ها شد. چرا وزارتخانه این امور را مدیریت نمی‌کند؟

اکبری در تذکری به وزیر بهداشت و درمان متذکر شد: بیمارستان‌های شیراز به دلیل توانمندی و دانش بالا همواره محل مراجعه بیماران مختلف از استان‌های گوناگون کشور هستند اما توسعه نیافتن بیمارستانها بعد از انقلاب، فرسودگی ساختمان‌ها و ناکافی بودن تجهیزات بیمارستانی بیماران را در نوبت‌های طولانی نگه داشته است. به این مسائل توجه جدی‌تری شود.

تخطی خودروسازها از دستورات شورای رقابت جرم تلقی می شود

تهران- ایرنا- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: مطابق مصوبه اخیر مجلس، هر کس از دستورات شورای رقابت تمکین نکند، مجرم شناخته می شود و خودروسازان نیز باید از قیمت های این شورا تبعیت کنند.

«محمدرضا منصوری» امروز (سه شنبه) در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: در کشور هرکجا انحصار به وجود آمده، عده ای متضرر شدند.
وی با بیان اینکه باید بپذیریم دوران ارباب- رعیتی گذشته است، اضافه کرد: اینکه در صنعتی انحصار ایجاد کنیم و سپس بگوییم باید با این قیمت ها بخرید، با اصل نظام مقدس جمهروی اسلامی در تعارض است.
این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی در تصمیم اخیر خود به این نتیجه رسیده که باید شورای رقابت به عنوان مرجع قیمت گذاری باشد و اگر قرار است که به صنعت خودروسازی کمک شود این کمک نباید از جیب مردم باشد.
وی ادامه داد: عملکرد خودروسازان در سال های گذشته بد بوده و نظارت مطلوبی نیز از سوی دولت وجود نداشته است، اما مردم نیز نباید تاوان سوء مدیریت ها را بدهند.
منصوری به تعیین قیمت خودروها پنج درصد زیر نرخ بازار اشاره کرد و گفت: این قاعده قیمت گذاری به نام از بین نرفتن خودروسازان داخلی مطرح شد، اما متاسفانه به دلیل انحصار شاهد افزایش بی رویه قیمت ها بودیم و اگر همین رویه ادامه می یافت شاید قیمت خودروهای پرتیراژ داخلی حتی به 200 میلیون تومان می رسید.
وی ادامه داد: اینکه خودرویی نظیر سانتافه امروز مرز قیمتی یک میلیارد و 100 میلیون تومان را پشت سر گذاشته فقط به دلیل موضوع انحصار است و شورای رقابت به موضوع خودروهای خارجی و اساسا هر موضوعی که انحصار در آن وجود داشته باشد، ورود خواهد کرد.
نماینده مردم ساوه و زرندیه در خانه ملت تاکید کرد: خودروسازان باید قیمت تمام شده محصولات خود را به شورای رقابت ببرند تا بر آن نظارت داشته باشد و پس از تعیین سود منطقی، قیمت نهایی خودروها مشخص شود.
وی بیان داشت: اگر انحصار در صنعت خودروسازی نداشتیم، قیمت گذاری ها را به خودروسازان واگذار می کردیم و در این صورت مردم نیز حق انتخاب داشتند تا اگر گران بود نخرند.
روز یکشنبه (29 اردیبهشت ماه) نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بررسی طرح ساماندهی بازار خودرو بند مربوط به مرجع قیمت‌گذاری خودرو را مورد بررسی قرار دادند و در نهایت شورای رقابت به‌صورت قانونی مرجع قیمت گذاری خودرو شد.

با گفتار درمانی معیشت مردم حل نمی‌شود/ اجازه دهید مردم خوزستان برنج بکارند
دهقانی گفت: با توجه به سیل خوزستان، از دولت تقاضا می‌شود اجازه دهند که مردم با کاشت برنج بتوانند مشکلات خود را حل کنند.

علی گلمرادی نماینده مردم ماهشهر در مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی گفت: با گفتار درمانی معیشت مردم حل نمی‌شود، امروز متاسفانه وجود باند‌های لابی‌گری و دلالی بر لایه‌های اقتصادی باعث ایجاد مشکلاتی برای مردم شده است لذا از دستگاه‌های نظارتی درخواست می‌شود که پای کار بیایند و بر اعمال آن‌ها نظارت و کنترل کنند.

وی افزود: در رابطه با استفساریه بند ج ماده 112 در خصوص پرداخت مزایای مناطق جنگی به بازنشستگان خواهش می‌کنم دولت اقدامی بکند و به دنبال بهانه نباشد تا حق و حقوق آن‌ها تضییع نشود.

نماینده مردم ماهشهر در مجلس تصریح کرد: با توجه به اتفاقات ناگواری که در استان خوزستان به وقوع پیوست از دولت تقاضا می‌شود تا اجازه دهند که مردم با کاشت برنج بتوانند حداقل بخشی از مشکلات معیشتی خود را حل کنند چرا که این ظرفیت و این استعداد وجود دارد لذا کاری نکنید که نارضایتی مردم افزایش یابد.

دهمرده: بارها از هیات رئیسه درخواست برگزاری جلسه غیرعلنی درباره معیشت مردم کرده‌ایم

نماینده مردم زابل در مجلس گفت: معیشت مردم به شدت دچار اشکال شده و قرار بود یک جلسه غیرعلنی با مسئولین در این رابطه داشته باشیم و چندین بار رؤسا قول دادند که این کار انجام می شود اما غفلت صورت گرفت.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، حبیب اله دهمرده نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی گفت: معیشت مردم به شدت دچار اشکال شده و قرار بود یک جلسه غیرعلنی با مسئولین در این رابطه داشته باشیم و چندین بار رؤسا قول دادند که این کار انجام می‌شود اما غفلت صورت گرفت.

وی افزود: مطرح شد که 14 میلیارد دلار برای ارزاق و معیشت مردم در نظر گرفته شود، این 14 میلیارد دلار سرانجامش به کجا رسید لذا در این خصوص مورد اعتراض مردم قرار گرفته‌ایم.

نماینده مردم در مجلس تصریح کرد: اثبات شده که هر کجا ما به جلو حرکت کرده‌ایم دشمن قسم خورده عقب نشینی کرده است و برعکس آن نیز وجود دارد، آمریکا جنگ اقتصادی و جنگ روانی را شروع کرده و از برجام خارج شده است، چرا دولت در این خصوص موضع گیری نمی‌کند.

وی خاطرنشان کرد: ما نباید مردم را ناامید کنیم چرا که در ابعاد مختلف نظام مقدس جمهوری اسلامی ظرفیت دارد و باید از این ظرفیت در جهت منافع کشور استفاده کرد.

مصری: بودجه 6‌ماه وقت کشور را می گیرد ولی 5درصد اقتصاد هم نیست

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس گفت: بودجه 6‌ماه وقت کشور را می گیرد ولی 5درصد اقتصاد هم نیست.
عبدالرضا مصری عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس عصر امروز در نشست جامعه اسلامی مدیران اظهار داشت: دو دیدگاه در کشور ما همیشه یتیز بوده و دیدگاه اول معتقد بوده هرچه دنبال کنیم دست آهنی و دستکش مخملی است و دیدگاه دوم هم بحث مذاکره و کدخدا را پیش می کشیدند و این دو نگاه کشور را از وحدت نظر دور کرد.

وی افزود: امروز متوجه شدیم نه اروپا و نه آمریکا و نه مذاکرات کلید مشکلات کشور و برون رفت از مشکلات نیست.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس با بیان اینکه هرچه درآمد داریم باید در حلقوم نظام اداری بریزیم اظهار داشت: کل دانمارک هشت هزار نفر کارمند دولت دارد و هر ششصد و هشاد و هفت نفر یک نفر دولتی است و در آمریکا هشتصدهزار کارمند دولتی دارد و هر 400نفر یک نفر از دولت حقوق می گیرد ولی ما در ایران 5میلیون نفر حقوق بگیر داریم و این یعنی از 16نفر یک نفر از دولت حقوق می گیرند.

وی ضمن بیان اینکه هرچه مواد اولیه خام از کشور صادر می کنیم ظرفیت تولید داخل را افزایش می دهد تاکید کرد: هرچه کشورهای همسایه ظرفیت خرید دارند و نمی توانند تولید کنند ظرفیتی برای ماست که نمی توانیم به آن برسیم.

وی با بیان اینکه 60درصد واحدهای صنعتی ما بسته است تصریح کرد: اینها همه ظرفیتی است که می تواند موجب رونق تولید شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس با اشاره به اینکه شش ماه در کشور همه درگیر بودجه هستیم اظهار داشت: بودجه دخل و خرج دولت و 5درصد اقتصاد هم نیست ولی تمام توجه مملکت به بودجه است در حالی که 2هزار هزار میلیارد تومان پول سرگردان ناشی از نقدینگی در کشور داریم.

وی با بیان اینکه الان بجای تولید واردات ارج و قرب دارد و تا زمانی که واردات قرب دارد تولید رونق نمی یابد خاطرنشان کرد: این سلاطین سکه و ارز و موز و شکر و پوشاک که اخیرا پیدا کرده ایم همه وارداتی هستند و همه استفاده از رانت داخلی ارزی است که خودمان درست کرده ایم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس افزود: تولید کننده کابل دوسال قبل در زلزله در کارخانه اش را باز کرده و برق تمام منطقه را تامین کرده ولی دوسال است نمی تواند به پول خود برسد ولی این در حالیست که تولیدکننده کابل خارجی به پول خود بصورت تقی رسیده است. با این شرایط تولید رونق می گیرد؟

عابدی: هنوز خبری از تشکیل ستاد احیای زاینده‌رود نیست

نماینده مردم اصفهان در مجلس در تذکری خطاب به حسن روحانی رئیس جمهور گفت: هنوز خبری از تشکیل ستاد احیای زاینده‌رود نیست و مردم استان‌های فلات مرکزی مشتاق شنیدن خبر شروع به کار این ستاد هستند.
حیدرعلی عابدی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود خطاب به حسن روحانی رئیس جمهور گفت: هنوز خبری از تشکیل ستاد احیای زاینده‌رود نیست و مردم استان‌های فلات مرکزی مشتاق شنیدن خبر شروع به کار این ستاد هستند.

وی خطاب به نمکی وزیر بهداشت افزود: همان طور که قبل از تصدی وزارت از شرق استان اصفهان بازدید کردید، مشکلات درمانی مردم منطقه همچنان پابرجا است و هنوز از راه‌اندازی بیمارستان ورزنه خبری نشده است ضمن آن که احداث 10مرکز کلینیک تخصصی که دانشگاه علوم پزشکی برنامه آنها را داده بود بلاتکلیف مانده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس تصریح کرد: احداث مرکز درمان پیشگیری از بیماری سالک در ورزنه راه‌اندازی نشده است و به دلیل عدم جذب پرستار و کمک پرستار فشار کار بر روی پرستاران بسیار بالا رفته است که فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند و از طرفی خانواده‌های بیماران باید متحمل مراقبت از بیماران خود شوند لذا با توجه به وعده‌هایی که داده شده هر چه سریعتر برای جذب پرستار اقدام شود.

وی در تذکری خطاب به سلطانی فر به وزیر ورزش و جوانان گفت: شاهد این بودیم که چه رفتاری با هواداران تیم فوتبال سپاهان در ورزشگاه‌ آزادی شد؛ همچنین در بازی بازگشت نیز سهمیه تماشاگران تیم فوتبال سپاهان اصفهان از 90 درصد به 50 درصد کاهش یافت که این کار قابل قبول و مطابق با عدالت نیست.

علیرضا بیگی:‌ فراکسیون نمایندگان ولایی برای هیأت رئیسه لیست مستقل می‌دهد

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت:‌ این فراکسیون برای انتخابات هیأت رئیسه لیست مستقل می‌دهد.

احمد علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس گفت: امروز عصر فراکسیون نمایندگان ولایی برای انتخابات رئیسه با دیگر فراکسیون‌ها به جمع‌بندی نرسیده و هم برای رئیس و هم برای سایر اعضای هیأت رئیسه در اجلاسیه چهارم مجلس لیست مستقل خواهد داد.

وی افزود: سایر مباحث در ارتباط با عملکرد فراکسیون نمایندگان ولایی گمانه‌زنی است و ما برای انتخابات هیأت رئیسه لیست مستقل ارائه خواهیم کرد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار داشت: فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس روز شنبه 4 خرداد 98 برای این منظور جلسه دارد و لیست نهایی فراکسیون برای انتخابات هیأت رئیسه در اجلاسیه چهارم بعد از این جلسه منتشر خواهد شد.

به گزارش فارس، انتخابات هیأت رئیسه اجلاسیه چهارم مجلس دهم شورای اسلامی روز یکشنبه 5 خردادماه 98 برگزار می‌شود.

کمالی پور: وزیر کشور و مسئولین آسیب‌های اجتماعی استان کرمان را بکاهند

نماینده مردم جیرفت در مجلس شورای اسلامی از وزیر کشور و مسئولین خواست به آسیب‌های اجتماعی استان کرمان ورود کرده و برای رفع آن کاری کنند.
یحیی کمالی پور نماینده مردم جیرفت در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خطاب به محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی گفت: چرا باید تاوان سوءمدیریت متولیان تنظیم بازار محصولات کشاورزی را کشاورزان و تولیدکنندگان مظلوم پس دهند؟

وی افزود: شما که کنترلی بر بازار داخلی ندارید چرا مرزها را مسدود کرده و امکانات و صادرات را برداشته اید که متاسفانه قیمت پیاز از کیلویی 16 هزار تومان به هزار تومان رسیده و گوجه‌ای که سال گذشته در این فصل قاچاق می شد متاسفانه قیمت آن به کمتر از 2 هزار تومان رسیده است که استدعا داریم متولیان امر هرچه سریع تر با کنترل و نظارت و مدیریت بر تنظیم بازار کاری کنند که ضربه‌ای به کشاورزان وارد نشود.

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: افزایش خودکشی‌ها در استان کرمان مشاهده می‌شود که از وزیر کشور و متولیان امر درخواست می‌شود که با ورود جدی به آسیب‌های اجتماعی کاری کنند تا شاهد این گونه مشکلات در کشور نباشیم.

عابدی: هنوز خبری از تشکیل ستاد احیای زاینده‌رود نیست

نماینده مردم اصفهان در مجلس در تذکری خطاب به حسن روحانی رئیس جمهور گفت: هنوز خبری از تشکیل ستاد احیای زاینده‌رود نیست و مردم استان‌های فلات مرکزی مشتاق شنیدن خبر شروع به کار این ستاد هستند.
حیدرعلی عابدی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود خطاب به حسن روحانی رئیس جمهور گفت: هنوز خبری از تشکیل ستاد احیای زاینده‌رود نیست و مردم استان‌های فلات مرکزی مشتاق شنیدن خبر شروع به کار این ستاد هستند.

وی خطاب به نمکی وزیر بهداشت افزود: همان طور که قبل از تصدی وزارت از شرق استان اصفهان بازدید کردید، مشکلات درمانی مردم منطقه همچنان پابرجا است و هنوز از راه‌اندازی بیمارستان ورزنه خبری نشده است ضمن آن که احداث 10مرکز کلینیک تخصصی که دانشگاه علوم پزشکی برنامه آنها را داده بود بلاتکلیف مانده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس تصریح کرد: احداث مرکز درمان پیشگیری از بیماری سالک در ورزنه راه‌اندازی نشده است و به دلیل عدم جذب پرستار و کمک پرستار فشار کار بر روی پرستاران بسیار بالا رفته است که فرسودگی شغلی ایجاد می‌کند و از طرفی خانواده‌های بیماران باید متحمل مراقبت از بیماران خود شوند لذا با توجه به وعده‌هایی که داده شده هر چه سریعتر برای جذب پرستار اقدام شود.

وی در تذکری خطاب به سلطانی فر به وزیر ورزش و جوانان گفت: شاهد این بودیم که چه رفتاری با هواداران تیم فوتبال سپاهان در ورزشگاه‌ آزادی شد؛ همچنین در بازی بازگشت نیز سهمیه تماشاگران تیم فوتبال سپاهان اصفهان از 90 درصد به 50 درصد کاهش یافت که این کار قابل قبول و مطابق با عدالت نیست.

علیرضا بیگی:‌ فراکسیون نمایندگان ولایی برای هیأت رئیسه لیست مستقلت می‌دهد

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت:‌ این فراکسیون برای انتخابات هیأت رئیسه لیست مستقل می‌دهد.

احمد علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس گفت: امروز عصر فراکسیون نمایندگان ولایی برای انتخابات رئیسه با دیگر فراکسیون‌ها به جمع‌بندی نرسیده و هم برای رئیس و هم برای سایر اعضای هیأت رئیسه در اجلاسیه چهارم مجلس لیست مستقل خواهد داد.

وی افزود: سایر مباحث در ارتباط با عملکرد فراکسیون نمایندگان ولایی گمانه‌زنی است و ما برای انتخابات هیأت رئیسه لیست مستقل ارائه خواهیم کرد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار داشت: فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس روز شنبه 4 خرداد 98 برای این منظور جلسه دارد و لیست نهایی فراکسیون برای انتخابات هیأت رئیسه در اجلاسیه چهارم بعد از این جلسه منتشر خواهد شد.

انتخابات هیأت رئیسه اجلاسیه چهارم مجلس دهم شورای اسلامی روز یکشنبه 5 خردادماه 98 برگزار می‌شود.

 

خجسته: هیات رئیسه مجلس پیگیر افزایش حقوق‌ها باشد

نماینده مردم همدان در مجلس با بیان اینکه دولت باید براساس تورم حقوق‌ها را افزایش می‌داد گفت: عدم اجرای قانون توسط دولت در خصوص افزایش حقوق‌ها توهین به مردم و مجلس است لذا از هیات رئیسه می خواهم پیگیر افزایش حقوق‌ها باشد.
امیر خجسته نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خطاب به حسن روحانی رئیس جمهور گفت: با توجه به اینکه مجلس تصویب کرد حقوق کارمندان به میزان 400 هزار تومان با 10 درصد در سال 98 عملی شود اما 2 ماه است که تاخیر صورت گرفته است.

وی افزود: در برخی اجناس با رشد قیمتی چند برابری مواجه بوده لذا دولت باید براساس تورم حقوق‌ها را افزایش می‌داد.

نماینده مردم همدان در مجلس تصریح کرد: عدم اجرای قانون توسط دولت در خصوص افزایش حقوق‌ها توهین به مردم و مجلس است لذا از هیات رئیسه می‌خواهم که پیگیر افزایش حقوق‌ها باشد.

 

نامه نمایندگان به هیأت رئیسه برای بررسی قیمت خرید تضمینی گندم

جمعی از نمایندگان در نامة‌ای به هیأت رئیسه خواستار بررسی موضوع قیمت خرید تضمینی گندم در سال 98 در کشور شدند.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، گفت: جمعی از نمایندگان در نامه‌ای خطاب به هیأت رئیسه خواستار بررسی موضوع خرید تضمینی گندم شدند که درخواست آنها به کمیسیون کشاورزی ارجاع شد.

متن کامل نامه نمایندگان به هیأت رئیسه به شرح زیر است:

هیأت رئیسه محترم مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم؛

همانطور که مستحضرید به منظور حمایت از تولید کالاهای استراتژیک دولت مکلف است هر سال قیمت محصولات کشاورزی را با توجه به قیمت نهاده‌های کشاورزی و سایر عوامل تولید تعیین و اعلام نماید. بر این اساس قسمت خرید تضمینی گندم در ازای هر کیلوگرم 17 هزار ریال برای سال 1398 تعیین گردیده است که با توجه به شرایط اقتصادی و تورم حاکم بر عوامل و نهاده‌های تولید، این مبلغ مطابق قوانین و مقررات تعیین نشده است و در نتیجه دلالان، گندم کشاورزان را در حال حاضر با قیمت 22 هزار ریال پیش‌خرید می‌کنند. لذا اینجانبان به عنوان نمایندگان ملت با توجه به تجربه تلخ قاچاق گوشت تقاضا داریم جهت کسب اطلاع از کم و کیف تأثیر قیمت تضمینی بر بازار گندم و اتخاذ تدابیر لازم جهت پیشگیری از قاچاق آن به استناد بند 6 ماده 45 آیین‌نامه داخلی مجلس رسیدگی نماید.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی

مجید کیان‌پور

سیدابوالفضل موسوی

سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی

علیرضا رحیمی

محمدعلی وکیلی

علی‌اصغر یوسف‌نژاد

احمد امیرآبادی فراهانی

فرهاد تجری

علی وقفچی

اکبر رنجبرزاده

علی کاظمی

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان