منتظر المهدی:

پیشگیری و درمان از اولویت‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر است

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: پیشگیری از اعتیاد و تمرکز بر روی مدارس و دانش آموزان از مهمترین اولویت‌های ما است.

پیشگیری و درمان از اولویت‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر است

پیشگیری و درمان از اولویت‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر است / باید تاب آوری را در دانش آموزان افزایش دهیمسعید منتظر المهدی سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: اولویت ستاد در حوزه مبارزه با مواد مخدر پیشگیری در ایستگاه‌های مدرسه و خانواده است.

وی افزود: پیشگیری از اعتیاد و تمرکز بر روی مدارس و دانش آموزان در مقاطع مختلف از مهمترین اولویت‌هاست.

منتظر المهدی گفت: درمان نیز یکی از اولویت‌های ستاد مبارزه بامواد مخدر است و پروتکل‌های درمانی مختلفی وجود دارد؛ اما در مراکز درمانی هر کسی براساس یافته‌های خود این پروتکل‌های اجرا می‌کند.


بیشتر بخوانید:شناسایی و انهدام باند‌های قاچاق موادمخدر در اولویت برنامه‌های ناجا/ اعتیاد 50 درصد از سارقانی که دستگیر می‌شوند


وی بیان کرد: باید با یک دستور العمل روش‌های درمانی را اعلام کنیم روش‌هایی که مبتنی بر علم و بومی کشور باشد را احیا کنیم.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: اقدامات پیشگیرانه در اطراف مدارس توسط پلیس ناجا صورت می‌گیرد و تیم‌های ضربتی که صرفا برای محدوده‌های مدارس است را پایش می‌کنند.

وی افزود: احتمال این که توزیع مواد مخدر در چند متری مدارس صورت می‌گیرد وجود دارد و پلیس نیز در خصوص این موضوع وارد عمل شده است.

منتظر المهدی گفت: مبارزه بی امان با موضوع مواد مخدر در دستور کار است  و اگر موادی هم در محدوده مدارس باشد دانش آموزان باید در مواجه با مواد قدرت نه گفتن را داشته باشند.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر خاطرنشان کرد: دانش آموزان باید تاب آوری روانی داشته باشند؛ مانند نهالی که در یک طوفان خم می‌شود، اما نمی‌شکند؛ باید دانش آموزان را با آموزش تاب آور به بار بیاوریم.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان