سازمان ملل کاهش تنش میان آمریکا و ایران را خواستار شد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، سخنگوی «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل روز دوشنبه (دیروز) در یک نشست مطبوعاتی در مقر این سازمان درباره تشدید تنش و جنگ لفظی بین مقام‌های آمریکا و ایران ابراز نگرانی کرد و از طرفین خواست تنش‌ها را کاهش دهند.

به نوشته خبرگزاری «شینهوا»، «استفان دوجاریک» گفت: «ما از همه طرف‌ها می‌خواهیم که از لفاظی و همچنین اقدامات علیه یکدیگر بکاهند. آنجا یک منطقه بسیار بی‌ثبات است و همیشه احتمال سوء برداشت درباره هر تحولی، خواه آن تحول یک اقدام میدانی باشد خواه لفاظی، وجود دارد و این موضوع تنها می‌تواند سبب بی‌ثباتی بیشتر این منطقه شود».

سخنگوی گوترش 22 اردیبهشت ماه هم در یک نشست خبری گفته بود: «ما درباره ناآرام شدن شرایط بسیار نگرانیم. از همه می‌خواهیم که حداکثر خویشتنداری را داشته باشند تا از هرگونه تشدید اوضاع و بالا گرفتن تنش جلوگیری شود. گوترش اوضاع را از نزدیک زیر نظر دارد».

اظهارات سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در شرایطی مطرح شده که دولت آمریکا و شخص رئیس‌جمهور این کشور در هفته‌های اخیر بارها به تکرار اتهام‌زنی‌های بی‌سند علیه ایران دست زده و این اتهام‌زنی‌ها را به عنوان توجیهی برای تشدید حضور نظامی خود در منطقه غرب آسیا اعلام کرده‌اند. با این وجود، گزارش‌های متعددی وجود دارد مبنی بر اینکه این حضور نظامی بخشی از یک جنگ روانی با هدف کشاندن ایران پای میز مذاکره با ایالات متحده است.

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا این هفته در مصاحبه با شبکه «فاکس نیوز» اذعان کرد که جنگ با ایران تبعات زیادی برای اقتصاد آمریکا دارد و او خواهان جنگ نیست.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان