آموزش یک ‌سویه به زنان یا مردان موجب ایجاد شکاف در جامعه می‌شود

مشاور وزیر کشور در امور زنان و خانواده گفت: آموزش یک ‌سویه به زنان یا مردان تنها شکاف در خانواده و جامعه را ایجاد یا تشدید می‌کند.

آموزش یک ‌سویه به زنان یا مردان موجب ایجاد شکاف در جامعه می‌شود

به گزارش ایسنا فریبا نظری در جلسه کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استان مرکزی که در استانداری مرکزی برگزار شد، گفت: در اجرای طرح‌های توانمندسازی زنان در خصوص مشاغل خانگی تا قبل از ورود افراد به بازار کسب و کار با کسانی مواجه هستیم که شاید متوجه توانایی خود در کسب درآمد نیستند. لذا آشنایی با قواعد مالی و کسب و کار ندارند. پس ضروری است در گام نخست اعتماد به‌نفس و باور درونی این موضوع را با مداخلات تسهیل‌گرایانه برای آنان ایجاد کرد.

وی تصریح کرد: متأسفانه دیده شده که گروهی از زنان خانه‌دار که توانمندی تولید محصولاتی از طریق صنایع ابتدایی خانگی را دارند، بدون آگاهی از قواعد و مبانی فکری حوزه کسب و کار و تجارت وارد بازار کار می‌شوند، تسهیلات ریالی دریافت می‌کنند و این امر گرفتاری‌هایی را برایشان به دنبال دارد.

نظری افزود: در طرح توانمندسازی زنان ساکن در سکونتگاه‌های غیررسمی نیز باید مجموعه‌ای از آموزش‌ها و مهارت‌های فردی و اجتماعی داده شود و به ظرفیت فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و تجهیز این مناطق به کتابخانه‌های سیار و پارک‌های بانوان توجه کرد.

وی با اشاره به شعار دفتر زنان و خانواده وزارت کشور در سال 98 که رونق تولید، تحکیم خانواده و توسعه پایدار است و دستور صریح عبدالرضا رحمانی فضلی - وزیر کشور- در سال گذشته مبنی بر شناسایی واحدهای تولیدی دچار چالش و مشکل‌دار گفت: طولانی شدن مراحل اداری و زمان بررسی مشکلات این واحدها و بنگاه‌های تولیدی در کارگروه توسعه و اشتغال استان‌ها یکی از مسائل مهمی است که کارگروه بانوان و خانواده استانداری‌ها مکلف و موظف به رفع آن هستند.

مشاور وزیرکشور در امور زنان همچنین بر تشکیل به‌موقع و رفع مشکلات واحدهای تولیدی زنان کارآفرین و تولیدکننده از طریق کارگروه توسعه و اشتغال استانداری تاکید کرد.

نظری با اشاره به مکاتبه‌ سال گذشته با استانداران مبنی بر درخواست ابلاغ به دستگاه‌های اجرایی و موظف کردن آن‌ها برای خرید هدایا در مناسبت‌های مختلف با رعایت اولویت خرید صنایع دستی خاصه تولیدات زنان استان، تاکید کرد: این مهم در سال جاری نیز همچنان توسط استانداران مورد عنایت و اولویت قرار گیرد.

وی در ادامه گفت: بهتر است سیاستگذاری و اجرای برنامه‌های حوزه بانوان در استان‌ها با رویکرد و فهم مشترک و بهره‌وری حداکثری از ظرفیت دستگاه‌های مختلف برگزار شود تا از موازی کاری‌ها در این حوزه جلوگیری شود و افزایش توانمند سازی این قشر از جامعه را به همراه داشته باشد.

مشاور وزیرکشور در امور زنان با تأکید بر اینکه زمان آگاهی‌رسانی و آموزش یک‌سویه به زنان و مردان در خصوص حقوق فردی و اجتماعی به سر رسیده است و آموزش و آگاهی‌بخشی مسائل باید در یک عرصه و میدان به افراد خانواده شامل زن، مرد و کودکان انجام شود، گفت: آموزش یک ‌سویه به زنان یا مردان تنها شکاف در خانواده و جامعه را ایجاد یا تشدید می‌کند. اگر خواهان حال خوب جامعه هستیم باید حال اعضای خانواده هم زن هم مرد و به ویژه کودکان خوب باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور نظری در پایان بر بهره‌مندی از ظرفیت گردشگری مفاخر و مشاهیر در استان مرکزی تأکید کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان