رئیس سازمان زندان‌ها عنوان کرد

برپایی ۱۸۰ جشن حمایت از خانواده‌های زندانیان در کشور

جهانگیر در بیست و یکمین جشن انجمن حمایت از خانواده‌های زندانیان گفت: جشن حمایت از خانواده‌های زندانیان در ۱۸۰ شهر کشور برگزار می‌شود و همچنین ٢٢۴ انجمن در سراسر کشور به خانواده زندانیان خدمات ارایه می‌دهند.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، جهانگیر در بیست و یکمین جشن انجمن حمایت از خانواده‌های زندانیان گفت: جشن حمایت از خانواده‌های زندانیان در 180 شهر کشور برگزار می‌شود و همچنین ٢٢4 انجمن در سراسر کشور به خانواده زندانیان خدمات ارایه می‌دهند.
 
رییس سازمان زندان‌ها افزود: قدم‌های کوچک خیرات و برکات زیادی دارد، هر قدمی که در راه کمک به همنوع برداشته می‌شود زمینه را برای سلامت اجتماعی ایجاد می‌کند.

جهانگیر با بیان اینکه خانواده‌های زندانیان به دلیل اینکه سرپرست خانواده حضور ندارد، دچار تنگنا‌های معیشتی می‌شوند، اضافه کرد: بیش از 6٣ هزار خانواده زندانیان تحت حمایت قرار دارند، برای کاهش طلاق بین خانواده زندانیان همچنین در خصوص افت تحصیلی و جلوگیری از ترک تحصیل فرزندان خانواده‌های زندانیان اقداماتی انجام شده است.

رییس سازمان زندان‌ها گفت:٧١ هزار خانواده در سال گذشته از خدمات سازمان زندان‌ها شامل کمک‌های نقدی و غیر نقدی بهره‌مند شدند.

وی بیان کرد: ٨٣ هزار نفر از زندانیان آزاد شده تحت حمایت قرار دارند.

جهانگیر اضافه کرد: با کمک خیران و بدون کمک‌های دولتی توانستیم به خانواده‌های زندانیان آموزشی‌های مهارت‌های زندگی را یاد داده ایم.

وی گفت: طبق آمار، ٧٠ درصد از خانواده زندانیان فاقد منزل شخصی هستند و در منازل استیجاری یا اقوام سکونت دارند، همچنین ٨4 درصد از همسران زندانیان از سواد پایین و تحصیلات کم بهره‌مند هستند و نیاز به آموزش دارند که باید گام‌های اساسی برداریم.

وی همچنین گفت: 56 درصد از همسران زندانیان فاقد شغل و درآمد هستند و به توانمندسازی نیاز دارند که می‌بایست زمینه اشتغال آنان را فراهم کنیم و در این خصوص براساس تفاهم نامه‌ای که با کمیته امداد امام خمینی منعقد شده است، ٣٠ هزار خانواده زندانیان تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند که هرساله به این آمار اضافه می‌شود.

جهانگیر ادامه داد: ٣٠ درصد فرزندان زندانیان در مقطع ابتدایی هستند و نیاز به مهر و محبت و حمایت دارند.

رییس سازمان زندان‌ها خاطرنشان کرد: بین زندانی و خانواده زندانیان باید تفاوت قائل شویم، خانواده‌ها نباید اسیر ظلم مضاعف شوند.

وی همچنین گفت: باید تلاش کنیم که این‌ها به عنوان بخشی از آسیب دیدگان مورد توجه قرار گیرند.
 
 
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان