کلیات طرح جامع مدیریت شهری تصویب نشد

نمایندگان مجلس با کلیات طرح جامع مدیریت شهری و روستایی مخالفت کردند.

کلیات طرح جامع مدیریت شهری تصویب نشد

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس در جلسه علنی بعد از ظهر امروز سه شنبه با 88 رأی موافق، 95 رأی مخالف و 2 رأی ممتنع از مجموع 195 نماینده حاضر در مجلس با کلیات طرح جامع مدیریت شهری و روستایی مخالفت کردند. بدین ترتیب این طرح از دستور کار مجلس خارج شد.

در جریان بررسی این طرح علی اصغر یوسف نژاد، قاسم احمدی لاشکی و حسن کامران به عنوان موافق و نادر قاضی‌پور، مهرداد لاهوتی و سلیمی به عنوان مخالف کلیات صحبت کردند.

نمایندگانی از کمیسیون‌های انرژی، بهداشت، برنامه و بودجه، عمران، آئین‌نامه داخلی و صنایع نیز به تشریح دلایل رد این طرح در کمیسیون‌های خود پرداختند.

تاکید مخالفان کلیات بر این بود که این طرح احتیاج به کار کارشناسی بیشتری دارد و تنها بار مالی مضاعفی را بر مردم تحمیل می‌کند آن هم در شرایطی که دولت در حال تدوین لایحه مدیریت شهری است، لایحه‌ای که بر روی آن کار کارشناسی دقیقی صورت گرفته است. پس بهتر است که مجلس تا زمان ارائه این لایحه صبر کند.

سامانی سخنگوی وزارت کشور نیز با اعلام مخالفت دولت با کلیات این طرح گفت: نمی‌توان اشکالات این طرح را در جزئیات برطرف کرد. اکنون دولت لایحه منابع پایدار شهرداری‌ها را به مجلس ارائه کرده که برای آن کمیسیون ویژه در مجلس تشکیل شده ولی این طرح با روح حاکم بر مسیر درآمدهای پایدار شهرداری‌ها متفاوت است.

وی افزود: از طرف دیگر مرکز پژوهش‌های مجلس هم به صراحت با کلیات این طرح مخالفت کرده و توصیه داشته که در مجلس رد شود. وزارت کشور لایحه جامع مدیریت شهری را تهیه کرده که جامع و قابل اجرا است.

الویری رئیس شورای عالی استان‌ها هم ضمن موافقت این شورا و تصویب کلیات این طرح و تاکید بر اصلاح آن بر جزئیات گفت: در حال حاضر مسائل کلان با مسائل خرد مخلوط شده که نتیجه آن این است که کشور گران اداره می‌شود. این طرح نه تنها بار مالی ندارد که باعث کاهش بار مالی دولت هم می‌شود.

به گزارش ایسنا، علی رغم اینکه در ابتدای بررسی کلیات این طرح اعلام شد که در صورت موافقت مجلس با کلیات، طرح به صورت دو شوری بررسی شده یعنی جزئیات آن مجدداً در کمیسیون شوراها بررسی می‌شود ولی نمایندگان با آن مخالفت کردند طرحی که بالغ بر 160 ماده داشت و به صورت جامع تهیه شده بود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان