رئیس کل دادگستری استان زنجان:

۱۳۱ نفر از محکومان مهریه در زنجان آزاد شدند

حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی گفت: تعداد ۱۳۱ نفر از محکومان مهریه در زنجان با حکم قضایی آزاد شدند و چهار نفر دیگر نیز تا آخر هفته آزاد خواهند شد.

خبر اتونشر// /تعداد 131 نفر از محکومان مهریه در زنجان با حکم قضایی آزاد شدندبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان زنجان در جشن گلریزان شهرستان زنجان که در محل دارالقران برگزار شد، ضمن تبریک میلاد با سعادت امام حسن مجتبی (ع)  کریم اهل بیت گفت: هم اکنون 159 زندانی جرایم غیرعمد مالی چشم انتظار کمک‌های خیران هستند و این روز‌ها فرصتی است برای شاد کردن دل خانواده‌هایی که در معرض آسیب که باید آن را مغتنم شمرد.

حجت الاسلام صادقی نیارکی با بیان اینکه از این تعداد زندانی 147 نفر سرپرست خانوار هستند، تاکید کرد: این آمار بالایی است و نشان از اهمیت آزادی و بازگشت آن‌ها به آغوش خانواده دارد.

رئیس کل دادگستری استان زنجان خاطر نشان کرد:  تعداد 131 نفر از محکومان مهریه در زنجان با حکم قضایی آزاد شدند و چهار نفر دیگر در بند مانده نیز تا آخر هفته آزاد خواهند شد.

وی اظهارداشت: کل بدهی محکومان جرایم غیرعمد فعلی در استان مبلغ 42 میلیارد تومان است که با کمک خیران، ستاد دیه استان و کشور امیدواریم تا پایان تابستان همه این مددجویان نیز به جمع خانواده بپیوندند.  

حجت الاسلام صادقی نیارکی با اشاره به اهمیت مشارکت مردمی در آزادی مددجویان، گفت: سال گذشته در مجموع 83 نفر از طرف برنامه ماه عسل و 176 نفر نیز از طرف ستاد دیه و جشن‌های گلریزان استانی آزاد شدند.

رئیس شورای قضایی استان زنجان تصریح کرد: در همین مدت 22 میلیارد تومان بدهی محکومان پرداخت شد که از این میزان 8 میلیارد و 500 میلیون تومان گذشت شاکیان پرونده و یک میلیارد تومان آورده محکومان بوده است.

حجت الاسلام صادقی نیارکی اظهار داشت: همچنین از این میزان 3 میلیارد تومان تسهیلات بانکی و بیش از یک میلیارد تومان نیز کمک مردم به آزادی زندانیان ثبت شده است.

وی گفت: نزدیک 8 میلیارد تومان اعسار این محکومان توسط دادگاه‌های استان پذیرفته شده و مابقی مبلغ نیز توسط ستاد دیه استان، کشور و بیمه پرداخت شده است.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان