شروع درمان زودهنگام ایدز (HIV) به شدت در حال پیشرفت است، اما هنوز جهانی نشده است

برای درک و تأثیر اقدامات و برنامه‌های تست سریع، تشخیص زودهنگام HIV و درمان فوری، باید آمار و ارقام در مورد زمان تشخیص بیماری در افراد و شروع  ART، به طور ایده‌آل قابل اندازه گیری باشد و سطح جمعیت به دقت نظارت شود

شروع درمان زودهنگام ایدز (HIV) به شدت در حال پیشرفت است، اما هنوز جهانی نشده است

یک مطالعه جدید منتشر شده در مجله بیماری‌های عفونی نشان داد که شروع درمان فوری برای بیماری اچ‌آی‌وی به شدت در حال پیشرفت است، چرا که دستورالعمل‌های محلی و فدرال، صرفنظر از اینکه بیماری در چه مرحله‌ای قرار دارد، شروع به توصیه‌هایی در مورد “درمان جهانی” برای تمام افراد مبتلا به HIV کرده‌اند.

با وجود پیشرفت‌های قابل توجه، حدود 25 درصد از ساکنان شهر نیویورک در سال 2015 که مبتلا به ایدز بودند، تا شش ماه پس از تشخیص، درمان خود را آغاز نکرده بودند. یکی دیگر از یافته‌های کلیدی مطالعه این بود که تنها در 35 درصد افراد مبتلا بهHIV ، بیماری پیشرفت کرده بود. نویسندگان این مطالعه به این نتیجه رسیدند که “برای ترویج تشخیص زود هنگام و شروع درمان بیماری HIV، باید افراد را تشویق به آزماش هر چه زودتر این بیماری کنیم.

این مطالعه توسط یک تیم تحقیقاتی در همکاری با وزارت بهداشت و سلامت روان شهر نیویورک انجام شده و از داده‌های مراقبتی مبتنی بر اطلاعات جمعیت استفاده شده است. آنها می‌خواستند بدانند که آیا تشخیص به موقع و شروع فروی درمان ضد رتروویروس (ART) از زمان “درمان جهانی” که برای اولین بار توصیه شد، اتفاق افتاد یا دلیل دیگری داشت؟ آنها دریافتند که در میان 9،987 نفر از ساکنان نیویورک که از سال 2012 تا 2015 با ویروس اچ آی وی دست و پنجه نرم می‌کردند، 35 درصد آنها، تشخیص زود هنگام داشته‌اند، و این تشخیص زودهنگام نسبت به سال‌های قبل زیاد افزایشی نداشت. همچنین 62، 67، 72 و 77 درصد از افرادی که بیماری آنها پس از شش ماه تشخیص داده شد،  به ترتیب در سال 2012، 2013، 2014 و2015،  ART را آغاز کردند.

تست داوطلبانه اچ آی وی و به دنبال آن شروع سریع ART، بخشی جدایی ناپذیر از استراتژی‌های درمان HIV  و کنترل بیماری ایدز می‌باشد زیرا به دلیل واگیردار بودن اچ آی وی، افرادی که مبتلا به این بیماری هستند، خطر انتقال ویروس را افزایش می‌دهند. ART باعث می‌شود تا احتمال انتقال ویروس ایدز به شدت کاهش یابد. در نیویورک، توصیه‌ی “درمان جهانی” (یک درمان فوری برای همه افراد مبتلا به HIV)، در اواخر سال 2011 شروع شد.

برای درک و تأثیر اقدامات و برنامه‌های تست سریع، تشخیص زودهنگام HIV و درمان فوری، باید آمار و ارقام در مورد زمان تشخیص بیماری در افراد و شروع  ART، به طور ایده‌آل قابل اندازه گیری باشد و سطح جمعیت به دقت نظارت شود. با این حال، داده‌های مبتنی بر جمعیت برای اندازه‌گیری و آمار تعداد افرادی که درمانART را آغاز می‌کنند، معمولا به طور سیستماتیک جمع‌آوری نمی‌شوند و بنابراین در ایالات متحده قابل دسترسی نیستند. همچنین محققان به اندازه کافی بر زمان سپری شده پس از ابتلا به عفونت HIV تا تشخیص و شروع ART  متمرکز نشده‌اند. زمان سپری شده بسیار اهمیت دارد، زیرا این نشان دهنده زمانی است که با گذشت آن  مزایا و تاثیرات درمان در فرد کاهش می‌یابد.

مک کایلی رابرتسون، یکی از نویسنده‌های اصلی این مطالعه گفت: “اگر چه اغلب بیماران پس از تشخیص، ART  را انجام می‌دهند، اما این مطالعه نشان می‌دهد که درمان هنوز نه جهانی است و نه فوری. برای دستیابی به این هدف بسیار بزرگ و مهم و پایان دادن به بیماری همه‌گیر HIV، باید به گسترش و هدف قرار دادن آزمایش HIV، به منظور رسیدن به تشخیص زودهنگام و تسریع در درمان افرادی که بیماری آنها هنوز تشخیص داده نشده است، ادامه دهیم.”

دکتر دنیس ناش، نویسنده ارشد مطالعه گفت: “یک فرضیه اساسی در زمینه تلاش‌ در جهت پیاده‌سازی سلامت عمومی، پایان دادن بیماری همه‌گیر HIV  در سراسر جهان را هدف قرار داد. این یکی از موثرترین روش‌ها برای کاهش مرگ و میر ناشی از اچ آی وی، انتقال ویروس و تشخیص و درمان همه افراد مبتلا به HIV به سرعت پس از آلوده شدن به آن است.” او در آخر گفت: “این مطالعه نشان می‌دهد که ما پیشرفت‌های قابل توجهی در درمان سریع افراد داشتیم اما هنوز راه زیادی برای رفتن داریم.”

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان