آخرین خبر واعظی از انتخاب سخنگوی دولت

سرویس سیاسی فردا: به گزارش فارس،محمودواعظی رئیس دفتر رئیس جمهور اظهار کرد: پرونده سلامت الکترونیک کاری مشترک میان وزارتخانه‌های بهداشت، رفاه و فناوری ارتباطات آغاز شده و شاهد پیشرفت خوبی در این زمینه هستیم.

وی افزود: در ماه خرداد پرونده سلامت الکترونیک را افتتاح خواهیم کرد.

واعظی در پاسخ به سوالی درباره وضعیت انتخاب سخنگوی دولت تصریح کرد: آخر هفته سخنگوی منتخب با رییس جمهور جلسه دارد و احتمالا مورد نظر ریاست جمهور قرار میگیرد، ایشان فعلا در حال ارائه برنامه هستند.

ادامه دارد...

امیری: دولت دخالتی در انتخاب هیئت رئیسه مجلس ندارد
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: مجلس درخواست داریم لایحه جامع انتخابات را در دستور کار خود قرار دهد.

به گزارش تسنیم، حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت و در جمع خبرنگاران گفت‌: موضوع انتخاب رئیس، نواب و اعضای هیئت رئیسه مجلس مربوط به مسائل داخلی مجلس است و دولت در این حوزه هیچ دخالتی ندارد.

لایحه جامع انتخابات که توسط دولت به مجلس شورای اسلامی ارائه داده شده است، گفت: با اجرای این لایحه و با توجه به غنای کارشناسی آن، بسیاری از مشکلاتی که در موضوع انتخابات در کشور پیش می‌آید حل می‌شود و از مجلس درخواست داریم که این لایحه را در دستور کار خود قرار دهد.

جنیدی: CFT و پالرمو همچنان در دستور کار مجمع قرار دارد

معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: دو لایحه از لوایح چها گانه تصویب شده و دو لایحه الحاق به معاهده پالرمو و CFT همچنان در دستور کار مجمع قرار دارد.

به گزارش ایسنا، لعیا جنیدی در حاشیه جلسه هیئت دولت در پاسخ به این سوال که روند بررسی لوایح چهارگانه در مجمع تشخیص مصلحت نظام چگونه است؛ اظهار کرد: از لوایح چهارگانه دو موردش اصلاح و تصویب و آیین نامه هایش هم تصویب شد.
وی ادامه داد: دو لایحه مربوط به الحاق به معاهده‌های پالرمو و CFT همچنان در دستور کار مجمع قرار دارد.

جنیدی در پاسخ به خبرنگاری که خاطرنشان کرد یکی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام گفته CFT و پالرمو از دستور کار مجمع خارج شده است؛ تصریح کرد: اولا این گفته تلویحی است و صریح نیست؛ ثانیا اصلا عملی نیست چراکه موضوعی که برای مجمع ارسال می‌شود باید در زمان مشخصی به آن رسیدگی شود.

وی ادامه داد: حداکثر تا همین پنج ماه آینده مجمع تشخیص مصلحت نظام باید به این موضوع رسیدگی کند.

معاون پارلمانی ریاست جمهوری در ارتباط با امکان تمدید مهلت ایران از سوی FATF گفت: بر اساس دو قانونی که قبلا تصویب شده یعنی قانون مبارزه با پولشویی و تروریسم قدم‌های حقوقی برقرارشده است. دو لایحه مربوط به معاهدات دیگر مانده است. احتمالش هست که بار دیگر تعلیق ایران از لیست کشور‌های غیر همکار را تمدید کنند. به هر حال همیشه باید این طور فرض کنیم که خطر عدم تمدید صفر نیست این خطر اگر درصدش خیلی بالا نباشد باید از آن دوری کنیم.

وی همچنین در بخش دیگری از این گفتگو توضیحاتی در ارتباط با پیگیری‌های ایران از محاکم بین المللی در رابطه با نقض قوانین بین المللی امریکا علیه ایران ارائه داد.
 

وضعیت استخدام معلمان در سال جاری

وزیر آموزش وپرورش با اشاره به وضعیت استخدام معلمان در سال جاری گفت: پیش بینی این است که بین 45 تا 50 هزار نفر در آزمون‌هایی که در یکی - دو ماه اخیر برگزار می‌شود، به جمع دانشجویان دانشگاه فرهنگیان افزوده شوند.

به گزارش ایسنا، سیدمحمد بطحایی ظهر امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که چرا در حکم کارمندان زن فرهنگی که طلاق گرفته‌اند، عنوان مطلقه می‌آید، گفت: بله. باید این نکته را تصحیح کنیم؛ این نرم افزارها، نرم افزار کلی کشوری است که از آن استفاده می‌کنیم، اما موضوعی که گفتید را بررسی می‌کنیم و تذکر درستی دادید.

وی در مورد استخدام معلمان اظهار کرد: امسال هم مثل سال‌های گذشته تعدادی استخدام معلم داریم و به احتمال خیلی زیاد حدود 25 هزار نفر دانشجوی دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی را جذب می‌کنیم که در دوره‌های چهار ساله حاضر هستند.

وی افزود: البته بحث‌مان الان روی ماده 28 که شامل 20 هزار نفر می‌شود، است که این تعداد کارهایشان انجام می‌شود. این افراد کسانی هستند که یکسال در دانشگاه شهید رجایی دوره میبینند و زودتر جذب خدمت می‌شوند، بنابراین پیش بینی این است که بین 45 تا 50 هزار نفر در آزمون‌هایی که در یکی دو ماه اخیر برگزار می‌شود به جمع دانشجویان دانشگاه فرهنگیان افزوده شوند.

ادامه دارد

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان