معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران در نشست خبری:

٨٠ملک شهرداری را پس گرفتیم/ ۱۷هزار میلیارد تومان از دولت طلب داریم

اقتصادآنلاین - فائزه مومنی؛ عبدالحمید امامی، معاون مالی اقتصادی شهرداری تهران در اولین نشست خبری خود با بیان اینکه در سال گذشته بیش از 13هزار میلیارد تومان هزینه عملکرد ما بوده است، گفت:  500 میلیارد تومان آن به پیمانکاران و 400میلیارد تومان به دستگاه‌ها پرداخت کردیم. همچنین از 14هزار میلیارد پرداختی،4هزار میلیارد تومان صرف دیون،8هزار میلیارد تومان صرف هزینه‌های جاری و 2هزار و 300میلیارد تومان صرف هزینه های عمرانی شده است.

او ادامه داد: 106درصد بودجه نقدی و 54درصد بودجه غیر نقد محقق شده و بودجه شهرداری تهران در سال جاری ٧درصد افزایش پیدا کرده است.٣هزار میلیارد تومان از بدهی‌مان به بانک‌ها را در ازای طلبمان از دولت تهاتر کردیم.17هزار میلیارد تومان از دولت طلب داریم.

امامی در پاسخ به سوالی مبنی بر تعیین تکلیف نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب اظهار کرد:  بنا داریم سهامداران نمایشگاه بین المللی سئول را در سهام شهر آفتاب شریک کنیم که نمایشگاه‌ها هر دوجا برگزار شود.

او همچنین درباره نتیجه تحقیق و تفحص شورا از املاک واگذار شده شهرداری تهران گفت: درباره 80ملک شهرداری را از طریق پیگیری و کمک  مراجع قضایی  پس گرفتیم.  موارد مورد تحقیق و تفحص شورای شهر محدود بوده است و ما اطلاعات را به آن‌ها دادیم.  

معاون مالی و اقتصادی شهرداری تهران گفت: بنا داریم کارگزاری‌ها را تعطیل و به جای آن تا شهریورماه تالار معاملات ایجاد کنیم.معاملات بالای 250میلیارد تومان در تالار انجام می‌شود.ابتدا 5شرکت و 22منطقه جزو این تالار می‌شوند و بعد مابقی سازمان‌ها هم به آن می‌پیوندند.

او درباره اخباری مبنی بر فروش برنج مخلوط در فروشگاه شهروند اظهار کرد:شهروند بنای تقلب در فروش برنج نداشته است و از طریق بازرسی موضوع را پیگیری می‌کنیم.هیچ دلیلی ندارد که شهرداری خودش را بدنام کرده و آبرویش را وسط بگذارد،هیچ سودی برای ما ندارد.

امامی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه چرا بدهی های شهرداری تهران را اعلام نمی‌کنید، اظهار کرد: لیست بدهی های شهرداری را به شورا دادیم و خودش می‌تواند منتشر کند.

معاون حناچی درباره آخرین وضعیت بانک شهر نیز اظهار کرد: بانک شهر در سال  96،97زیان‌ده بوده است و هیئت مدیره مشخصی نداشته است که صورت‌های مالی 96را تصویب کند. در حال حاضر 5 نفر هیئت مدیره و  سرپرست دارد.نام 4نفر دیگر نیز برای بانک مرکزی ارسال کردیم که دو نفر دیگر هم تعیین شوند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان