اخبار مجلس

نماینده مجلس: مردم دیگر توان پرداخت اجاره بهای مسکن را ندارند

خبرگزاری فارس: زهرا سعیدی مبارکه، نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی، با اظهار تاسف از نابسامانی در بازار مسکن، تصریح کرد: متاسفانه با گلایه شدید مردم بابت افزایش ‌سرسام‌آور اجاره‌خانه در ماه‌های آغازین سال هستیم.

وی افزود: خانواده‌ها با این شرایط اقتصادی نمی‌توانند دیگر اجاره بها و قیمت مسکن را پرداخت کنند و فشار به آنها وارد می‌شود.

سعیدی به جد از دولت و وزرات راه و شهرسازی خواست تا سیاست‌های خود را در حوزه تولید مسکن عوض کند چرا که این سیاست‌های موجود راه به جایی نمی‌برد چرا که قیمت‌ها در این حوزه سرسام آور افزایش پیدا کرده و سیاست موجودی که در پیش گرفتیم اشتباه است و باید اصلاح شود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: وزیر راه و شهرسازی از زمانی که این مسئولیت را پذیرفته برنامه هایی مانند تولید و احداث 400 هزار واحد مسکونی طی دو سال را در دستور کار دارد که این اقدامات و برنامه ها امیدوارکننده بوده اما کافی نیست بنابراین نیاز است سیستم بانکی به کمک بازار بیاید.

این نماینده مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به حمایت از مستاجران در کشورهای پیشرفته افزود: کشورهای پیشرفته و کشورهایی که مشکلات اجاره بها و تولید مسکن را حل کردند در کنار حمایت از تولید و احداث مسکن با ارائه وام های کم بهره به مستاجران همچنین سند ملک را به عنوان ودیعه قبول می کنند و با تخلیه مسکن از سوی مستاجر وام به نام مستاجر جدید انتقال می یابد.

وی با اشاره به اینکه امروز باید سمت تولید مسکن برویم،‌ تصریح کرد: راه نجات مسکن این است که تولید مسکن رونق پیدا کند و این با افزایش تسهیلات محقق می‌شود.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی ابراز تاسف کرد که در شرایط کنونی هیچ نظارتی بر بازار مسکن وجود نداشته و مالکان، قیمت اجاره بها را به میزان دلخواه افزایش می دهند.

سعیدی ادامه داد: در شرایط کنونی خانواده های مستأجر عملا به علت افزایش قیمت اجاره بها، مستأصل شده اند و راهی جزء پرداخت مبالغ کلان برای اجاره ملک ندارند.

وی افزود: به نظر من وضعیت کنونی بازار مسکن به ویژه اجاره بها نشان می دهد که وزارت راه و شهرسازی در اجرای سیاست ها و برنامه هایش موفق نبوده و امروز باید این سیاست ها اصلاح شود، در غیر این صورت، وضعیت بازار مسکن نگران کننده خواهد بود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: به طور حتم اگر اقدام قابل قبولی در عرصه مسکن به ویژه بازار اجاره بها صورت نگیرد، کمیسیون عمران مجلس به این بحث ورود خواهد کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه کمر خانواده ها زیر بار قیمت سنگین اجاره بها خم شده است، افزود: کمیسیون عمران مجلس به صورت جدی از وزارت راه و شهرسازی می خواهد که سریعا فکری به حال بازار اجاره بها شود و اگر این وضعیت ادامه یابد کمیسیون به موضوع ورود خواهد کرد.

تصریح کرد: به نظر من اولویت کنونی وزارت راه و شهرسازی، تولید گسترده مسکن است تا از این طریق بازار تا حدودی تعدیل شود.

وی در بخش پایانی سخنانش خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد مسکن به حال خود رها شده و احساس خطر جدی در حوزه مسکن می‌کنم؛ لذا تذکر می‌دهم و انتقاد شدید دارم که وزرات راه و شهرسازی در حوزه مسکن ورود خود را جدی‌تر کند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان