در تماس تلفنی سه جانبه

مطالعه خط انتقال صادرات نفت گوره به پایانه جاسک آغاز شد

مطالعه خط انتقال صادرات نفت گوره به پایانه جاسک آغاز شد
به گزارش ایرنا، فرخ علیخانی مدیر تولید شرکت ملی نفت ایران و رضا دهقانی مدیر توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران و جمعی از مدیران و کارشناسان شرکت مهندسی و توسعه نفت ( متن) و همچنین مدیرعامل و مدیران و روسای عملیاتی و فنی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران از بخش های A,B,C تلمبه خانه گوره بازدید و طرح مطالعه انتقال نفت از تلمبه خانه گوره به پایانه های نفتی بندر جاسک را کلید زدند.
در این بازدید ، مطالعه انتقال نفت فوق سنگین از تلمبه خانه گوره به پایانه بندر جاسک آغاز و واحد C تلمبه خانه گوره به طور آزمایشی پیش راه اندازی شد.
مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در این بازدید با اشاره به نقش حیاتی تلمبه خانه گوره به عنوان شاهرگ اقتصادی کشور ، خواستار نگاه ویژه مسئولان به این طرح ملی شد.
هوشنگ صیدالی ابراز امیدواری کرد: با تلاش دولتمردان و به همت فرزندان بخش نفت ایران زمین ،تحریم های نفتی دشمنان بی اثر خواهد شد.
وی تصریح کرد: انجام خدمات بزرگی چون ایمن سازی خطوط لوله و احیای تلمبه خانه گوره ( C ) بعد از 30 سال با وجود مشکلات و تنگناهای تحریم نشان از توانمندی و همدلی مثال زدنی نیروهای متخصص در مجموعه شرکت نفت و گاز گچساران برای ادامه فعالیت بخش تولید نفت دارد.
صیدالی اضافه کرد: نیروی انسانی بزرگترین سرمایه شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران است که بی وقفه برای چرخاندن قلب اقتصادی ایران یعنی تولید نفت در تلاش است.
مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران ادامه داد: تحریم ها فرصتی است تا با دانش فنی و عملیاتی متخصصان داخلی کارهای بر زمین مانده از جمله ایمن سازی خطوط لوله ، توپک رانی عملیاتی نقاط حساس ،تعمیرات اساسی تاسیسات،تجهیزات و تعمیرات اساسی شبکه های انتقال انجام شود.
تلمبه خانه گوره نفت تولیدی 5 شرکت بهره بردار نفت و گاز کارون، مارون، گچساران، آغاجاری و مسجدسلیمان را برای صدور به اقصی نقاط جهان، به شرکت پایانه های نفتی ایران در جزیره خارک ارسال می کند.
این تلمبه‌خانه در مجاورت روستای سیاهمکان با انتقال نفت از حوزه های نفتی به پایانه های خلیج فارس بعنوان گلوگاه حیاتی و اقتصادی کشور آمادگی ارسال بیش از 3 میلیون بشکه نفت در روز را دارد.
نفت هزاران چاه از اهواز، مسجد سلیمان، آغاجاری، اندیمشک و امیدیه که در خشکی استخراج می‌شود به این منطقه می‌آید.نفت در تلمبه خانه گوره پمپاژ،سپس به جزیره خارک ارسال و از آنجا هم تحویل نفتکش‌ها می‌شود.
این مرکز در طول فعالیتش که بیش از 50 سال از آن می‌گذرد حتی برای لحظه‌ای هم از کار نیفتاده و زمان جنگ که چندبار مورد حمله هوایی دشمن قرار گرفت با همت مهندسان و تکنیسین‌ها راه اندازی و به کار خود ادامه داد.
شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران یکی از پنج شرکت بهره بردار بزرگ نفتی در کشور است که 20 درصد نفت کشور را تولید می کند.
این شرکت دارای 10 واحد بهره برداری، 10 واحد تقویت و تزریق فشار گاز، سه پالایشگاه گاز و گاز مایع، پنج واحد نمک زدایی و بیش از 6 هزار و 700 کیلومتر خط لوله انتقال نفت است.
میدان نفتی گچساران دومین میدان بزرگ نفتی ایران است که در محدوده شهرستان گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد و در فاصله 220 کیلومتری جنوب شرقی اهواز قرار دارد.
شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران زیرمجموعه‌ شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، در زمینه استخراج، پالایش و انتقال نفت خام، گاز طبیعی و تولید میعانات گازی فعالیت می‌کند.
محدوده فعالیت این شرکت در استان های خوزستان ،کهگیلویه و بویراحمد ،بوشهر و فارس است.
شهرستان 124 هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
8143/1662
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان