ظریف: توسعه چابهار از سیاست‌های خارجی ایران است

خبرگزاری ایرنا: محمدجواد ظریف بعد از ظهر پنجشنبه در بدو ورود به چابهار اظهار داشت: چابهار می‌تواند به توسعه منطقه و کشور‌های همجوار؛ پاکستان و افغانستان کمک کند.
وی افزود: پیش از سفر به پاکستان فرصت کردم از فرصت‌ها و ظرفیت‌های تجاری و اقتصادی چابهار بازدید بازدید کنم تا بتوانم اطلاعات بیشتری از این منطقه داشته باشم.
وزیر امور خارجه گفت: توسعه شرق کشور و چابهار می‌تواند در ترانزیت و حمل و نقل نقش مهمی داشته باشد
وی ادامه داد: ظرفیت‌های چابهار به توسعه و ثبات و امنیت منطقه کمک می‌کند و منطقه ازاد چابهار نیز می‌تواندبرای کشور موثر باشد.
وی تصریح کرد: توسعه چابهار می‌تواند در شبکه حمل و نقل ایران و پاکستان و افغانستان نقش مهم داشته باشد وموجب نزدیکی شرکای ما شود و وزارت امور خارجه نیز تلاش می‌کند از فرصت‌های چابهار بیشتر استفاده کند.
به گزارش ایرنا نماینده وزارت امور خارجه اظهار است: وزیر خارجه از فرصت‌های تجاری اقتصادی و ترانزیتی چابهار دیدن می‌کند و در نشست با استاندار سیستان و بلوچستان و مدیران بندر و منطقه آزاد به بررسی وضعیت و موقعیت منطقه و فرصت‌های سرمایه گذاری، اقتصادی و تجاری می‌پردازد.


حمیدرضا طوسی افزود: وزیر امور خارجه پس از بازدید از واحد‌های پتروشیمی، فولاد و بنادر شهیدبهشتی و کلانتری چابهار، به پاکستان سفر خواهد کرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر