ماهان شبکه ایرانیان

سروزیر سابق بلوچستان پاکستان:

تروریسم دشمن مشترک "پاکستان و ایران" است

سر وزیر سابق ایالت بلوچستان پاکستان با اشاره به اینکه تروریسم دشمن مشترک پاکستان و ایران است، گفت: سفر وزیر امور خارجه ایران به اسلام‌آباد موجب رفع سوءتفاهم‌ها و استحکام روابط بین ۲ کشور خواهد شد.

تروریسم دشمن مشترک به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری میزان، نواب غوث بخش باروزئی سر وزیر سابق بلوچستان پاکستان گفت: سفر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران به اسلام‌آباد موجب رفع سوءتفاهم‌ها و استحکام روابط بین دو کشور خواهد شد.

وی افزود: سفر ظریف پیامی به دشمنان است که نمی‌توان با طراحی عملیات‌های تروریستی روابط پاکستان و ایران را به چالش کشید.

باروزئی تأکید کرد: خبر کشته شدن مرزبانان ایرانی برای مردم پاکستان هم دردناک بود زیرا زائران اماکن متبرکه در ایران نمی‌خواهند تنش در روابط دو کشور ایجاد و مسیر زیارت بسته شود.

سروزیر سابق بلوچستان اظهار داشت: پاکستان و ایران به خوبی این موضوع را درک می‌کنند که تروریست‌ها دشمن مشترک آنها هستند و برخی کشورها از آنها پشتیبانی می‌کنند تا روابط دوستانه اسلام‌آباد و تهران را دچار تزلزل کنند.

وی افزود: مبارزه با تروریسم یک اقدام مشترک است و با توجه به مرزهای طولانی پاکستان و ایران پاکسازی مناطق مرزی مدتی به طول می‌انجامد.

باروزئی تصریح کرد: اتفاقاتی مانند کشته شدن مرزبانان ایرانی موقعیت مناسبی برای فعالیت لابی‌های مخالف در کشور مقابل به وجود می‌آورد که اسلام‌آباد و تهران باید در این زمینه هوشیار باشند.

نواب غوث بخش باروزئی ادامه داد: اختلاف بر سر حوادث تروریستی در مرز مشترک فقط به نفع تروریست‌ها و دشمنان است بنابراین پاکستان و ایران باید با صبرو تحمل اوضاع را مدیریت و از راه‌های دیپلماتیک به توافق برسند.

وی افزود: ظریف که درباره توفقات بین المللی بصیرت دارد گزینه مناسبی برای تفاهم در زمینه افزایش نیروهای مرزی، ارتباط بیشتر نظامیان دو کشور در مرز، عملیات‌های مشترک برای مبارزه با تروریسم و توافقات امنیتی هستند.

باروزئی اظهار داشت: در حال حاضر بهتر این است که پاکستان و ایران برای مدیریت امور مرزی با هم به یک توافق جامع برسند و به جای متهم کردن یکدیگر همکاری بیشتری داشته باشند تا دشمنان نتوانند از این موقعیت سوء استفاده کنند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان