جنگ تجاری چین و آمریکا باعث ریزش بورس های آسیایی شد

با افزایش نگرانی‌ها از تشدید جنگ تجاری بین دو اقتصاد برتر جهان، بیشتر شاخص های بورسی آسیا وارد محدوده قرمز شدند.

جنگ تجاری چین و آمریکا باعث ریزش بورس های آسیایی شد

به گزارش ایسنا به نقل از سی ان بی سی، معاملات امروز بورس‌های آسیایی نیز به مانند روزهای گذشته تحت تأثیر اخبار جنگ تجاری بین چین و آمریکا قرار گرفت و با هشدارهای تازه از طرف مقامات بانک مرکزی آمریکا نسبت به پیامدهای این جنگ، بورس‌های آسیایی بیش از پیش وارد محدوده قرمز شدند.

در معاملات امروز منطقه آسیا-اقیانوسیه، شاخص "ام اس سی آی" که شاخص بورس ژاپن را شامل نمی‌شود با 0.18 درصد کاهش نسبت به روز قبل بسته شد. روند کاهشی در چین نسبتاً ملایم‌تر از دیگر نقاط بود: شاخص "شانگهای کامپوزیت" 0.16 درصد کاهش یافت و شاخص "هانگ سنگ" با 0.45 درصد افزایش به کار خود خاتمه داد.

در بین شاخص‌های بورسی، روند کاهشی در کره جنوبی و استرالیا بیش از همه سنگین بود جایی که شاخص "کسپی" سئول 0.69 درصد و شاخص "ای اس ایکس" بورس سیدنی 0.55 درصد کاهش یافتند. شاخص "نیک کی 225" در ژاپن با 0.16 درصد عقب نشینی نسبت به روز قبل بسته شد.

تحلیل گران بانک "ای ان زد" در گزارشی نوشتند: تغییر مسیر منفی در جریان مذاکرات تجاری بین چین و آمریکا دارای تبعاتی بر بورس بود. به نظر می‌رسد چین به جای قبول خواسته‌های آمریکا خود را آماده حمایت بیشتر از شرکت‌های بزرگ این کشور می‌کند.

هم چنین با وجود پیروزی نخست وزیر کنونی هند در انتخابات این کشور، هر دو شاخص مهم بورسی این کشور در دهلی و بمبئی با وجود صعود اولیه، در نهایت از مسیر سایر همتایانشان در آسیا پیروی کردند و با زیان بسته شدند.

هر بشکه نفت خام برنت در معاملات امروز با 0.96 درصد افزایش به ازای 68.41 دلار و نفت خام آمریکا با 1 درصد افزایش به ازای 58.48 دلار مبادله شدند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان