کاهش ۸۰درصدی واردات کاغذ روزنامه

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا،  روند واردات کاغذ و توزیع آن در هفته‌های اخیر دچار حواشی شده بود که  درنهایت با تعیین تکلیف وضعیت ارزی این کالا واردات و ترخیص آن از گمرک تسهیل شد. این در حالی است که کاغذهای وارد شده به دلیل این‌که وضعیت نحوه تخصیص ارز آن‌ها مشخص نبود، برای دریافت اسناد خرید و درنهایت اظهار به گمرک و ترخیص با مشکل روبه‌رو شده بود.

کاغذ که تا پیش از این ارز 4200 تومانی مربوط به کالاهای اساسی را دریافت می‌کرد، برای سال جدید وضعیت دریافت ارز آن با توجه به سیاست ارزی دولت مشخص نبود ، ولی درنهایت با ادامه پرداخت ارز 4200 تومانی به این کالا موافقت شد.

آخرین آمار گمرک از واردت از این حکایت دارد که در فروردین‌ماه سال جاری از مجموع کاغذهای وارداتی، حدود 550 هزار کیلوگرم کاغذ روزنامه به شکل رول یا ورق وارد شده که ارزش دلاری آن به 480 هزار و 376 دلار می‌رسد.

این در حالی است که در سال گذشته در فروردین‌ماه بیش از سه میلیون و 120 هزار کیلوگرم از این نوع کاغذ با ارزش حدود دو میلیون و 347 هزار دلار وارد کشور شده بود و نشان از کاهش 79 درصدی از حیث منابع ارزی و 80 درصدی حجم واردات در فرودین ماه امسال نسبت به ماه مشابه سال قبل دارد.

طبق آخرین اعلام مسئولان گمرک، در حال حاضر ترخیص کاغذ به صورت روان در حال انجام است و کاغذهای وارد شده به گمرک به طور طبیعی ترخیص می‌شود و مشکلی در این زمینه وجود ندارد؛ به طوری که تنها اظهارنامه‌ها از نظر اسنادی رسیدگی می‌شود و درصورت وجود سابقه تعیین ماهیت آزمایشگاه از همان نوع کاغذ بدون نیاز به بهره‌برداری و تعیین ماهیت مجدد کالای اظهاری ترخیص انجام خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر