واردات خودروهای دست‌دوم در متعادل شدن بازار خودرو تاثیرگذار است

بنا به تحلیل سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس، در صورتی که واردات خودروی دست دوم آزاد شود بازار خودرو متعادل خواهد شد

بنا به تحلیل سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس، در صورتی که واردات خودروی دست دوم آزاد شود بازار خودرو متعادل خواهد شد.
به نقل از ایسنا، ولی ملکی در این خصوص توضیح داد که با آزاد شدن واردات خودروی کارکرده قطعا مدیریت بازار خودرو راحت تر شده و فضا به سمت کاهش التهاب خواهد رفت اما با این وجود منابع ارزی برای واردات خودرو دست دوم وجود ندارد و همین موضوع سبب شده که تمایل چندانی برای آزاد سازی واردات این دسته از وسایل نقلیه وجود نداشته باشد.
نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس در ادامه توضیح داد که با توجه به نقدینگی 200 هزار میلیارد تومانی که در کشور در حال گردش است نه تنها بازار خودرو که سایر بازار ها نیز تاثیر پذیرفته و اقتصاد جامعه دچار آسیب شده است. این حجم از نقدینگی برای حفظ ارزش خود هر بار به یک بازار سرازیر می‌شود و سبب به هم خوردن نظم و تاثیر پذیرفتن قیمت کالا ها در یک بازار می شود. در همین راستا واردات خودروهای دست دوم می تواند کمی از التهاب بازار خودرو کم کند و سبب متعادل شدن قیمت ها شود.
البته مسئولین به دلیل آنکه بخش قابل توجهی از منابع اختصاص داده شده به واردات خودروهای دست دوم به کشور بر نخواهد گشت با این پیشنهاد مخالف بوده و صادرات و یا واردات کالاهای غیر ضروری مثل خودرو را در شرایط فعلی منطقی قلمداد نمی کنند.
وی در انتها ضمن انتقاد از کاهش بهره بانکی عنوان کرد که کاهش سود بانکی از 20 به 18 درصد در دوره رییس کل سابق بانک مرکزی موجب شد صاحبان سرمایه‌های خرد و کلان برای حفظ ارزش دارایی خود بیش از 200 هزار میلیارد تومان سپرده بانکی را از بانک‌ها خارج کرده و برای سرمایه‌گذاری به بازار خودرو سرازیر کردند.
قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر