راهکارهای ایجاد انگیزه بیشتر جهت کاهش وزن

افراد در رابطه با انگیزه کاهش وزن، سه دسته می‌باشند. به این سه گروه توجه کنید و ببینید در کدام دسته قرار می‌گیرید. سپس با انگیزه کامل، تصمیم یه کاهش وزن بگیرید.

راهکارهای ایجاد انگیزه بیشتر جهت کاهش وزن

دکتر سید ضیاء‌الدین مظهری؛ متخصص تغذیه

 

قبل از هر تفکر و برنامه‌ریزی و اقدام، اول تعیین فرمایید متعلق به کدام یک از گروه‌های سه‌گانه زیر می‌باشید

1- به افرادی که به سلامتی‌شان اهمیت می‌دهند.

2- به افرادی که به ظاهرشان اهمیت می‌دهند.

3- به افرادی که نه به سلامتی و نه به ظاهرشان اهمیت می‌دهند.

1- افرادی که به سلامتی خود اهمیت می‌دهند

در مورد این افراد، یادآوری روزهایی از زندگی که سالم و شاداب به فعالیت‌های گوناگون مشغول بوده‌اند، ممکن است عامل ایجاد انگیزه برای اقدام به کاهش وزن و تداوم آن باشد.

شما نیز روزهایی را به خاطر بیاورید که چگونه با اندامی متناسب، سرحال و سرزنده، بدون درد زانو یا کمر و یا ناتوانی از این سوی شهر به آن سوی شهر می‌رفتید تا مثلا به انجام یک فعالیت گروهی بپردازید.

دیدن تصاویری از آن روزها کمک بسیاری به شما می‌کند.

اگر چنین تصویری از خودتان ندارید، در میان اقوام، دوستان و آشنایان افرادی را الگوی خود قرار بدهید که در سنین بالا هستند و با اندامی متناسب هنوز سرپایند و به فعالیت مشغولند.

2- افرادی که به ظاهرشان اهمیت می‌دهند

در مورد این افراد، یادآوری مقاطعی از عمرشان که از اندامی متناسب برخوردار بوده‌اند و همواره مورد توجه و تحسین قرار داده می‌شوند، بسیار مفید است.

شما نیز یکی از عکس‌های مربوط به دورهای که از تناسب اندام برخوردار بوده‌اید را انتخاب کنید و آن را جایی که در معرض دید روزانه‌تان قرار دارد، نصب نمایید. و هر روز عزمتان را جزم کنید که خود را به آن دوره نزدیک‌تر کنید.

3- افرادی که نه به ظاهرشان اهمیت می‌دهند و نه سلامتی‌شان برای‌شان ارزش دارد و همواره به دنبال لذت آنی بوده و در حال حاضر هیچ فکر و اندیشه‌ای که آنها را به عاقبت اندیشی وادارد و از ابتلای آنها به حسرت دایمی پیشگیری نماید ندارند

در مورد این افراد، سایر اعضای خانواده می‌توانند بزرگترین نقش را ایفا کنند.

افراد خانواده هر یک به سهم خود، با تشویق و ابراز توجه صمیمانه به فرد چاق، می‌توانند انگیزه لاغر شدن را در وی به وجود آورده و تداوم بخشند.

مثلا زن یا شوهر هر یک می‌توانند اظهار کنند که دوست دارند که همسرشان با دستیابی به وزن طبیعی، شادابی و سلامتی گذشته را بازیابد و در این راه حاضر هستند با او همکاری صمیمانه‌ای را آغاز کنند.

سایر افراد خانواده نیز به همین ترتیب می‌توانند راه‌هایی را برای همکاری بیابند مثلا از خوردن و تعارف شیرینی خودداری نموده و به جای آن میوه و سبزیجات را در برنامه پذیرایی خود بگنجانند.

برای کلیه عزیزانی که میانسال بوده و اضافه‌وزن دارند و یا چاق می‌باشند، توصیه اکید می‌شود هر چه زودتر تصمیم بگیرند قبل از اینکه وزنشان از حد قابل کنترل فراتر رود و با تغذیه نامطلوب و کم تحرکی دیگر نتوانند به سادگی از روش‌های کاهش وزن استفاده کنند، اقدام به کاهش وزن نمایند.

این نکته را نیز نباید از نظر دور داشت که در صورت دستیابی به ایجاد انگیزه کاهش وزن بدن، مسأله بعدی حفظ این انگیزه است چه بسیار افرادی که در مراحل اولیه توانسته‌اند وزن خود را کاهش دهند اما پس از مدتی انگیزه خود را از دست داده‌اند!

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان