رئیس جمهور اتریش دولت را منحل کرد

رئیس جمهور اتریش تنها یک روز پس از پس گرفتن رای عدم اعتماد از صدراعظم این کشور توسط پارلمان، دولت را منحل کرد.

رئیس جمهور اتریش دولت را منحل کردبه گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ رئیس جمهور اتریش یک روز پس از رای عدم اعتماد پارلمان این کشور به صدراعظم، دولت را منحل کرد.

به گزارش اسپوتنیک، تنها یک روز پس از رای عدم اعتماد پارلمان اتریش به «سباستین کورتس» صدراعظم این کشور به دلیل رسوایی اخیر معاونش، «الکساندر فان دربالن» روز سه شنبه در کنفرانسی خبری رسما دولت اتریش را منحل و «هارتویگ لوگر» معاون کورتس را به عنوان صدراعظم موقت این کشور انتخاب کرد.

این تحولات در پی رسوایی اخیر «هاینتس کریستین اشتراخه» معاون صدراعظم اتریش که منجر به پس گرفتن رای عدم اعتماد پارلمان به ویژه نمایندگان دو حزب «سوسیال دموکرات» و حزب راست گرای «آزادی » این کشور از صدراعظم ائتلافی اتریش شد، رخ داد.

به این ترتیب کورتس که در تدارک ترمیم کابینه با نفرات جدید تا برگزاری انتخابات بعدی بود، از صدراعظمی برکنار و لوگر رسما ریاست دولت اتریش را در دست گرفت. 

انتشار ویدئویی از زد و بندهای غیرقانونی معاون صدراعظم اتریش و رئیس حزب آزادی در 10 مه (20 اردیبهشت) منجر به فروپاشی کابینه ائتلافی کورتس شد. کورتس که برای انتقال بی قید و شرط قدرت و برگزاری انتخابات زودهنگام به رئیس جمهور اعلام آمادگی کرده بود، پیشتر شاهد استعفای اعضای حزب آزادی کابینه ائتلافی خود به جز وزیر خارجه بوده است.

انتخابات زودهنگام اتریش اواخر تابستان سال جاری برگزار خواهد شد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان