ماهان شبکه ایرانیان

فضانوردان پرواز آزمایشی سفینه دراگون در مسکو

رابرت بنکین و داگلاس هورلی دو فضانورد آمریکایی که قرار است اولین پرواز آزمایشی سرنشین‌دار سفینه دراگون متعلق به شرکت اسپیس ایکس را به انجام برسانند برای آشنایی با بخش روسی ایستگاه فضایی بین‌المللی به مسکو سفر کردند.

فضانوردان پرواز آزمایشی سفینه دراگون در مسکو

به گزاش ایسنا، طبق برنامه پیش‌بینی شده، آنها یک هفته در مرکز آموزش فضانوردان روسیه در زوزدنی گارادوک(شهر ستاره‌ای) اقامت خواهند داشت و طی این مدت با نمای کلی بخش روسی ایستگاه فضایی بین‌المللی و چگونگی کار دستگاه‌های ایستگاه فضایی بین‌المللی آشنا خواهند شد. آنها همچنین قرار است وظیفه خدمه ایستگاه فضایی بین‌المللی در شرایط اضطراری و حوادث غیرمترقبه را آموزش ببینند.
پرتاب آزمایشی سرنشین‌دار سفینه دراگون برای ماه ژوئیه 2019 برنامه ریزی شده بود و بنکین و هورلی باید در ماموریت 14 روزه خود به ایستگاه فضایی بین‌المللی، سامانه‌های این سفینه را آزمایش می‌کردند اما پرتاب سفینه در نتیجه بررسی کارشناسان، طی آزمایش سامانه‌های دراگون در آوریل 2019، به طور نامحدود به تعویق افتاد. زمان پرتاب این ناو بستگی به پرتاب مأموریت آزمایشی سفینه سی.اس.تی -100 شرکت بوئینگ دارد که قرار است اولین پرواز سرنشین‌دار آمریکا را بعد از ژوئیه 2011 باشد.

رابرت بنکین و داگلاس هورلی در زوزدنی گارادوک در کنفرانسی مطبوعاتی شرکت کردند و به سولات خبرنگاران پاسخ دادند. رابرت بنکین در جواب این سوال که چرا پرواز آنها به تاخیر افتاده گفت هر سفینه جدیدی نیاز به بررسی‌های همه جانبه دارد.

دراگون گرچه پروازهای بدون سرنشین داشته اما برای ماموریت‌های سرنشین‌دار، حساسیت‌های خاصی وجود دارد به همین دلیل تا اطمینان کافی وجود نداشته باشد، کارشناسان اسپیس ایکس اجازه پرواز نخواهند داد.

خبرنگاری از داگلاس هورلی درباره هدف سفرشان به روسیه سوال کرد. وی پاسخ داد: ایستگاه فضایی بین‌المللی، یک مجتمع مداری مشترک است و فضانوردانی که در آن فعالیت و یا به آن سفر می‌کنند، در کنار آموزش‌های اختصاصی مربوط به سفینه و یا بخش خودشان، یک سری آموزش‌های مشترک هم باید ببینند.

هدف از سفر ما به شهرک ستاره‌ای آشنایی با بخش‌های روسی این ایستگاه است و تمرین مشترک با فضانوردان روسیه در مورد وضعیت‌های خاص تا هر کدام با وظایف خود در صورت بروز وضعیت اضطراری آشنا باشیم. همچنین فعالیت های مشترکی که با همکاری هم باید انجام دهیم.

رابرت بنکین، سرهنگ نیروی هوایی آمریکا، دو پرواز فضایی را در سال‌های 2008 و 2010 بر عرشه شاتل اندوور انجام داده است که حدود یک ماه طول کشید و در جریان آنها شش بار راهپیمایی فضایی داشت که تقریباً 37 ساعت طول کشید.

داگلاس هورلی، افسر بازنشسته نیروی دریایی آمریکا نیز دو مأموریت فضایی را با کیهان پیماهای اندوور و آتلانتیس در سالهای 2009 و 2011 انجام داد و حدود 29 روز را در فضا گذراند.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان