چلسی فاتح لیگ اروپا شد

تیم فوتبال چلسی با یک پیروزی قاطع برابر آرسنال، عنوان قهرمانی در لیگ اروپا را به دست آورد.

چلسی فاتح لیگ اروپا شد

به گزارش ایسنا، دیدار نهایی لیگ اروپا چهارشنبه شب بین دو تیم چلسی و آرسنال در باکو برگزار شد. چلسی در این دیدار با نتیجه چهار بر یک پیروز شد و جام قهرمانی را بالای سر برد.

آرسنال بازی را خوب شروع کرد و توانست موقعیت‌های بهتری به دست آورد. در دقیقه 18 بازی یک صحنه مشکوک دیده شد اما داور خطای کپا را روی لاکازت اعلام نکرد. دروازه‌بان چلسی برای مهار توپ از دروازه خارج شد اما برخورد جدی میان او و بازیکن فرانسوی رخ نداد. داور نیز از VAR برای این صحنه کمک نگرفت. در ادامه ژاکا یک شوت سرکش به سمت دروازه چلسی زد که ضربه‌اش با اختلاف نزدیکی از بالای دروازه بیرون رفت. در دقیقه 33 پتر چک توانست ضربه امرسون را مهار کند تا بازی یک بر صفر به نفع چلسی نشود.

آبی‌های لندن که در این دقایق بهتر از همشهری شأن بودند توانستند یک موقعیت خوب دیگر ایجاد کنند که باز هم چک مانع از گلزنی‌شان شد. دروازه‌بان آرسنال به زیبایی ضربه اولیور ژیرو را دفع کرد. نیمه نخست در حالی بدون گل به پایان رسید که دو تیم بازی برابری را به نمایش گذاشتند.

چلسی در شروع نیمه دوم با ضربه سر زیبای ژیرو به گل رسید. امرسون به سمت محوطه جریمه آرسنال سانتر کرد و مهاجم فرانسوی در دقیقه 48 گل نخست چلسی را به ثمر رساند. برتری آبی‌های لندن ادامه داشت و در دقیقه 60 پدرو گل دوم را با پاس ادن هازارد به ثمر رساند. آرسنال که کاملاً بهم ریخته بود و اشتباهات خط دفاعی‌اش زیاد شده بود با خطا روی ژیرو در محوطه جریمه یک پنالتی به چلسی هدیه داد.

هازارد این ضربه را به گل تبدیل کرد تا بازی در دقیقه 65، سه بر صفر به نفع چلسی شود. دقایقی بعد الکس ایوبی با یک شوت زیبا نخستین گل آرسنال را به ثمر رساند تا امید به این تیم باز گردد. با این حال تنها سه دقیقه بعد از این گل، هازارد دبل کرد و بازی چهار بر یک شد.

ویلیان که در نیمه دوم به جای پدرو به میدان رفته بود می‌توانست گل پنجم تیمش را در دقیقه 78 به ثمر برساند اما چک اجازه نداد این اتفاق بیفتد. آسپیلیکوئتا هم فرصت گلزنی داشت اما ضربه‌اش به بیرون رفت. در ادامه بازیکنان آرسنال دو موقعیت خوب گلزنی را از دست دادند. در نهایت این بازی پیروزی شاگردان ساری به پایان رسید و این تیم برای دومین بار فاتح لیگ اروپا شد.

آرسنال علاوه بر اینکه نتوانست قهرمان این رقابت‌ها شود، فرصت صعود به لیگ قهرمانان اروپا هم را از دست داد. این تیم نتوانست در لیگ برتر انگلیس سهمیه لیگ قهرمانان را به دست آورد و تنها از طریق قهرمانی در لیگ اروپا می‌توانست به آن دست یابد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان