رییس قوه قضاییه در جمع قضات و کارکنان دادگستری خراسان جنوبی مطرح کرد

تاکید بر تعیین تکلیف پرونده‌های مسن و معوقه/ باید پرونده‌هاى مانده را به سرانجام برسانیم

آیت الله رئیسی با تاکید بر تعیین تکلیف وضعیت پرونده‌های مسن و معوقه، گفت: حتما باید پرونده‌هاى مانده را به سرانجام برسانیم.

دیدار با قضاتبه گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، آیت الله رئیسی، رئیس قوه قضاییه که به استان خراسان جنوبی سفر کرده است، در جمع کارکنان و قضات دادگسترى این استان با بیان اینکه توفیقى است که در جمعه آخر ماه مبارک رمضان و در روز قدس در جمع مردم متدین و ولایتمدار و سختکوش استان خراسان جنوبى هستم، با اشاره به گزارشی که در ابتدای جلسه از سوی رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی ارائه شد، به بیان نکاتی پرداخت.

وی گفت: نکاتى که رئیس کل دادگسترى به عنوان گزارش کار اشاره کرد، باعث خوشحالى شد؛ از این جهت که در زمینه نزدیک شدن شرایط در مجموعه استان خراسان جنوبى به شاخصه‌هایى که موضوع تحول در دستگاه قضایى هست، گام‌هاى خوبى برداشته شده و همت کردند.

آیت الله رئیسی ادامه داد: در موضوع اطاله دادرسى و رفع آن که از معضلات دستگاه قضایى است، آمارِ ارائه شده، آمار قابل توجه و خوشحال کننده‌ای بود که زمان رسیدگى بسیار زمان کمى شده است.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه کاهش جمعیت کیفری، خطاب به قضات دادگستری این استان گفت: نسبت به حبس دادن و زندانى کردن افراد، با همان احتیاط و حساسیت و آنچه که محدود به قانون است، اقدام کنید.

وی با تاکید بر تعیین تکلیف وضعیت پرونده‌های مسن و معوقه، تصریح کرد: حتما باید پرونده هاى مانده را به سرانجام برسانیم.

آیت الله رئیسی اجرای احکام را به عنوان موضوعی مهم مورد تاکید قرار داد و افزود: اثر تمام احکام و اقدامات در اجراى آن ظاهر مى شود و اگر اجرا نشود، تمام زحماتى که براى رسیدگى و اتقان حکم و دقت نظر‌ها کشیده شده، هدر می‌رود.

خبر در حال تکمیل است...

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان