در ماههای گذشته، شرکت خودروسازی پژو رسما از نسخه فیس لیفت پژو 308 در سگمنت هاچ بک با چهرهای بهتر رونمایی کرد. حال برای تقویت فروش این محصول در بازارهای جهانی بخصوص اروپا، این خودروساز فرانسوی پیشرانهای دیزلی به همراه جعبه دندهای جدید اتوماتیک برای آن در نظر گرفته است که در ادامه بیشتر پیرامون آن صحبت خواهیم کرد.
همانطور که قبلا هم گفته شد، طراحان پژو برای طراحی 308 به غیر از چراغهای پیشانی، از الگوهای جدیدی استفاده کردهاند که مهمترین آن مربوط به جلوپنجره مشبک این خودرو میشود. در نسخه استاندارد شاهد طراحی جلوپنجرهای ساده ولی در همین فرم هستیم، اما در نسخه جدید از جلوپنجرهای جدید با حاشیه کرومی و الگوهای خط چین کرومی در میان آن استفاده شده است. مجموعه سپر جلو هم به کلی تغییر کرده و حالا از مه شکنهای جدید و ورودیهای بزرگتر هوا بر روی آن استفاده شده است.
پژو 308
حال میرسیم به اصل مطلب و تجهیزاتی که اخیرا برای پژو 308 ارائه شده است. برای این خودرو دو پیشرانه دیزلی ارائه شده است که یکی از آنان با قدرت 180 اسب بخاری، بر روی نسخه اسپرت 308 GT مورد استفاده قرار میگیرد که برای تبدیل و انتقال نیروی تولیدی آن به سمت خروجی، از جعبه دنده جدید 8 سرعته اتوماتیک هم استفاده شده که یک انتقال نیروی نرم در کنار شتاب گیری بهتر نسبت به جعبه دنده 6 سرعته قبلی فراهم کرده است. این درحالیست که اخیرا یک کمپین بزرگ برای مبارزه با موتورهای دیزلی در اروپا راه اندازی شده که بازار اکثر خودروسازان را با مشکل مواجه کرده است.
پژو 308
علاوه بر پیشرانه 180 اسب بخاری، سیاست پژو ایجاب کرده است که از یک پیشرانه دیزلی 130 اسب بخاری با منبع اگزوز جدید هم استفاده کند، ولی برای تبدیل و انتقال نیروی آن از همان جعبه دندههای شش سرعته سابق استفاده خواهد شد.