وکیل شرکت نفتی: زنجانی و شرکایش نفت را به یغما بردند

خبرگزاری تسنیم: غلامحسین صادقی قهاره در ششمین جلسه رسیدگی به پرونده علیرضا زیباحالت منفرد معروف به جعبه سیاه فساد نفتی که در شعبه ١5 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد اظهار کرد: اگر زیباحالت بسترسازی فرآیند مجرمانه را انجام نمی‌داد، بابک زنجانی نمی‌توانست شرکت HK را اغوا کند و فریب دهد.

وی با اشاره به وقوع بزه کلاهبرداری گفت:این بزه تا آنجا که به شکایت شرکت HK مربوط می‌شود به صورت شبکه‌ای، گروهی، سازمان یافته و با اسناد مجهول انجام شده و بحث ما این است که موجب حیف و میل اموال شرکت Hk شده است. شرکت موکل علاوه بر صدور حکم شایسته برای متهم درخواست جبران خسارت به شرکت ملی نفت ایران که سرمایه آن متعلق به ملت شریف ایران است را دارد.

وکیل شرکت HK با اشاره به اعمال تحریم‌ها از بهمن ماه سال 90، گفت: زمانی که بانک‌ها در فهرست تحریم قرار گرفتند، حمل محموله‌های نفتی و مشتقات و فروش آن دچار مشکل شد و شرکت ملی نفت ایران و شرکت‌های تابعه به منظور ایفای تعهدات در قبال پیمانکاران داخلی و خارجی با معضل مواجه شدند، افرادی از این فرصت سو استفاده کردند و آب به آسیاب دشمن ریختند.

صادقی قهاره گفت: بابک زنجانی به کمک همکاران خود از جمله زیباحالت منفرد از این موقعیت سواستفاده کردند و به بهانه فروش نفت و بازگرداندن حاصل آن، نفت را به یغما بردند و جیب خود را پر کردند.

وی درباره نقش متهم گفت: متهم در شرکت ایزو، شرکت SCT بنکرز، بانک پوشالی FIIB و انبار کردن محموله‌های نفتی و فروش آن نقش داشته است. در این پرونده متهم منفرد که هم سن بابک زنجانی و متولد سال ١٣5٢ است، در مالزی لقب «داتا» به او اعطا شده است. همچنین مشخص نیست که چگونه توانسته است پاسپورت سیاسی و سفیر کبیر از کشور دومینیکا بگیرد.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان