تخلف دولت در اجرای مصوبه افزایش حقوق‌ها

خبرگزاری فارس: حمیدرضا حاجی بابایی نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: بررسی احکام صادر شده برای دانشجو معلمان نشان می دهد که آموزش و پرورش به ابلاغیه سازمان امور اداری و استخدامی کشور توجهی ندارد،چرا که در جلسه مشترک با نماینده هیات رئیسه مجلس و نهادهای دولتی و نظارتی حداقل حقوق دانشجو معلمان یک میلیون و 563 هزار تومان مصوب و سازمان امور اداری و استخدامی کشور آن را به آموزش و پرورش ابلاِغ کرد.

وی افزود: بر اساس این ابلاغیه دانشجو معلمان استخدام رسمی، آزمایشی و حقوق بگیر هستند، بنابراین از حداقل حقوق 15 میلیون و 630 هزار ریال برخوردار شوند.

حاجی‌بابایی گفت: معلمان مشمول ماده 28 با توجه به این که در استخدام پیمانی هستند، مانند سایر فرهنگیان درسال 98 از افزایش حقوق براساس مصوبه مجلس یعنی 400 هزار تومان و تا 10 درصد برخوردار می‌گردند.

وی در تبیین پیگیری اجرای مصوبه مجلس در افزایش حقوق کارکنان شاغل و بازنشسته دولت اظهار نمود: این امر از طریق مجلس، دیوان محاسبات، سازمان امور اداری و استخدامی کشور، برای اجرای دقیق قانون مصوب مجلس در افزایش حقوق کارکنان دولت در سال 98 در حال پیگیری است.

رئیس فراکسیون فرهنگیان افزود: در خصوص دانشجو معلمان با مکاتبات و جلساتی که داشتیم خوشبختانه حداقل حقوق توسط سازمان امور اداری و استخدامی به وزارت آموزش‌ و پرورش ابلاِغ شد و اصلاح احکام این گروه از فرهنگیان شروع شده است.

حاجی بابایی خاطرنشان کرد: در جلسه اخیر که با نماینده هیأت رئیسه مجلس، نمایندگان نهادهای نظارتی و دولتی تشکیل شد، همه بر تخلف آشکار دولت در اجرای قانون مصوب مجلس در خصوص افزایش حقوق کارکنان شاغل و بازنشسته دولت در سال 1398 اذعان داشتند که این تخلف در حقوق‌های 2.5میلیون تا 5 میلیون تومانی ،تأثیرگذارتر بوده است.

وی تأکید کرد: مقرر شده است دیوان محاسبات ضمن انطباق، احکام صادر شده کارکنان شاغل و بازنشسته دولت توسط دستگاه‌های اجرایی را بررسی و نتایج را ظرف 10 روز در جلسه مذکور ارائه کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس به لزوم صدور احکام همسان‌سازی حقوق بازنشستگان علاوه بر افزایش بر اساس مصوبه مجلس نیز تأکید کرد و گفت: این افزایش بر اساس قانون برنامه ششم توسعه و قانون بودجه 98 باید اعمال شود.

وی افزود: وظیفه مجلس علاوه بر تصویب قوانینی که پاسخگوی نیاز و مطالبات مردم باشد، نظارت دقیق براجرای قوانین مصوب در مجلس است،که در این مورد خاص نیز مجلس مصمم است پیشنهادی را که برای اجرای عدالت در افزایش حقوق‌ها ارائه دادیم و با موافقت قاطع نمایندگان مجلس مصوب شد به طور کامل و دقیق اجرا شود.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس در پایان گفت: برای اقتدار مجلس تا اجرای دقیق قانون افزایش حقوق کارکنان شاغل و بازنشسته دولت در سال 98، موضوع باید پیگیری و توسط نمایندگان مردم به آنها گزارش شود.

قیمت بک لینک و رپورتاژ
نظرات خوانندگان نظر شما در مورد این مطلب؟
اولین فردی باشید که در مورد این مطلب نظر می دهید
ارسال نظر
پیشخوان